images/Logo/Honare-Modern-293x280pix.png

انواع بازاریابی و مهارت های آن

بازاریابی چیست؟

بازاریابی به هر اقدامی اطلاق می شود که شرکت برای جذب مخاطب به محصول یا خدمات شرکت از طریق پیام رسانی با کیفیت بالا انجام می دهد. هدف بازاریابی ارائه ارزش مستقل برای مشتریان بالقوه و مصرف کنندگان از طریق محتوا، با هدف بلندمدت نشان دادن ارزش محصول، تقویت وفاداری به برند و در نهایت افزایش فروش است.در ابتدا، من تعجب کردم که چرا بازاریابی یک جزء ضروری در طول توسعه محصول، یا فروش، یا توزیع خرده فروشی است. اما وقتی به آن فکر می کنید منطقی است - بازاریابان محکم ترین انگشت را روی نبض شخصیت مصرف کننده شما دارند.هدف بازاریابی تحقیق و تجزیه و تحلیل مشتریان شما در تمام مدت، انجام گروه های متمرکز، ارسال نظرسنجی، مطالعه عادات خرید آنلاین و پرسیدن یک سوال اساسی است: مصرف کننده ما کجا، چه زمانی و چگونه می خواهد با تجارت ما ارتباط برقرار کند؟

 هدف از بازاریابی

بازاریابی فرآیند علاقه مند کردن مردم به محصول یا خدمات شرکت شما است. این از طریق تحقیقات بازار، تجزیه و تحلیل و درک علایق مشتری ایده آل شما اتفاق می افتد. بازاریابی به تمام جنبه های یک تجارت از جمله توسعه محصول، روش های توزیع، فروش و تبلیغات مربوط می شود.بازاریابی مدرن در دهه 1950 شروع شد، زمانی که مردم شروع به استفاده از رسانه های چاپی برای تأیید یک محصول کردند. با ورود تلویزیون - و به زودی اینترنت - وارد خانه‌ها شد، بازاریابان می‌توانند کمپین‌های کاملی را در چندین پلتفرم انجام دهند. و همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، طی 70 سال گذشته، بازاریابان برای تنظیم دقیق نحوه فروش یک محصول به مشتریان برای بهینه سازی موفقیت، اهمیت فزاینده ای پیدا کرده اند.در واقع هدف اساسی بازاریابی جذب مشتریان به برند شما از طریق پیام رسانی است. در حالت ایده‌آل، این پیام برای مخاطبان هدف شما مفید و آموزشی خواهد بود تا بتوانید مشتریان را به سرنخ تبدیل کنید. امروزه، به معنای واقعی کلمه ده ها مکان وجود دارد که می توان یک کمپین بازاریابی را انجام داد در قرن بیست و یکم کجا این کار را انجام می دهد.

انواع بازاریابی

جایی که کمپین های بازاریابی شما زندگی می کنند کاملاً به محل سپری کردن وقت مشتریان شما بستگی دارد. این به شما بستگی دارد که تحقیقات بازار را انجام دهید که تعیین کند کدام نوع بازاریابی - و ترکیبی از ابزارها در هر نوع برای ایجاد برند شمابهترین است. در اینجا چندین نوع بازاریابی وجود دارد که امروزه مرتبط هستند، که برخی از آنها امتحان خود را پس داده اند.

بازاریابی اینترنتی: با الهام از کمپین محصول که به صورت آنلاین انجام شد، ایده حضور در اینترنت به دلایل تجاری به خودی خود نوعی بازاریابی است. بهینه سازی برای موتورهای جستجو : به اختصار «SEO» این فرآیند بهینه سازی محتوای یک وب سایت به گونه ای است که در نتایج موتورهای جستجو ظاهر شود. این توسط بازاریابان برای جذب افرادی استفاده می شود که جستجوهایی را انجام می دهند که نشان می دهد آنها علاقه مند به یادگیری در مورد یک صنعت خاص هستند.

بازاریابی وبلاگی: وبلاگ ها دیگر منحصر به نویسنده نیستند. اکنون برندها وبلاگ هایی را منتشر می کنند تا در مورد صنعت خود بنویسند و علاقه مشتریان بالقوه ای را که برای کسب اطلاعات در اینترنت جستجو می کنند، پرورش دهند.

بازاریابی رسانه های اجتماعی: کسب و کارها می توانند از فیس بوک، اینستاگرام، توییتر، لینکدین و شبکه های اجتماعی مشابه استفاده کنند تا در طول زمان بر مخاطبان خود تأثیر بگذارند.

بازاریابی چاپی: از آنجایی که روزنامه ها و مجلات بهتر می فهمند چه کسی برای مطالب چاپی آنها مشترک است، کسب و کارها همچنان به حمایت مالی از مقالات، عکاسی و محتوای مشابه در نشریاتی که مشتریانشان می خوانند، ادامه می دهند.

بازاریابی ویدیویی: در حالی که زمانی فقط تبلیغات تجاری وجود داشت، بازاریابان اکنون برای ایجاد و انتشار انواع ویدیوهایی که مشتریان اصلی آنها را سرگرم و آموزش می‌دهند، پول خرج می‌کنند. اگر بازاریابی یک چرخ است، تبلیغات همان چرخ است. بازاریابی مستلزم توسعه محصول، تحقیقات بازار، توزیع محصول، استراتژی فروش، روابط عمومی و پشتیبانی مشتری است. بازاریابی در تمام مراحل فروش یک کسب و کار ضروری است و می‌تواند از پلتفرم‌ها، کانال‌های رسانه‌های اجتماعی و تیم‌های متعدد درون سازمان خود برای شناسایی مخاطبان خود، برقراری ارتباط با آن‌ها، تقویت صدای آن و ایجاد وفاداری به برند در طول زمان استفاده کند.از سوی دیگر، تبلیغات تنها یکی از اجزای بازاریابی است. این یک تلاش استراتژیک است که معمولاً برای گسترش آگاهی از یک محصول یا خدمات به عنوان بخشی از اهداف جامع تر ذکر شده در بالا پرداخت می شود. به زبان ساده، این تنها روشی نیست که بازاریابان برای فروش محصول استفاده می کنند.

 

 اهداف بازاریابی

 

تعریف بازاریابی مدرن

بازاریابی مدرن یک روش جامع، چابک و مبتنی بر داده است که برندها را با مشتریان ایده‌آل خود پیوند می‌دهد تا نتایج کسب‌وکار هدفمند را به دست آورد. اگرچه عناصر را می توان به روش های بی نهایت جمع آوری کرد، یک رویکرد بازاریابی مدرن همیشه تفکر خلاق و اجرا را با تحقیق، استراتژی، فناوری و تجزیه و تحلیل برای دستیابی به اهداف سازمانی ترکیب می کند.

اهداف آن چیست؟

به دلایل بسیاری، تقریباً هر کسب و کاری آرزوی تغییراتی در یک چیز دارد: رشد. افزایش تعداد مشتریان، گسترش سهم بازار، افزایش سودآوری، افزودن کارکنان و غیره. برای حمایت از این اهداف، مؤثرترین تیم های بازاریابی مدرن آگاهی از برند را ایجاد می کنند، ادراکات را شکل می دهند، مخاطبان کلیدی را پرورش می دهند و با رعایت هشت اصل اصلی اقدام می کنند.

بازاریابی سنتی چیست؟

بازاریابی سنتی یک استراتژی تبلیغاتی است که مخاطبان را با استفاده از مواد آفلاین هدف قرار می دهد. بازاریابان ممکن است از بازاریابی سنتی برای تعامل با مصرف کنندگان در مکان های فیزیکی استفاده کنند. آنها معمولاً این مواد بازاریابی را در مکان هایی وارد می کنند که مخاطبان آنها بیشتر آنها را ببینند، بشنوند یا با آنها ارتباط برقرار کنند. نمونه هایی از بازاریابی سنتی تبلیغات رادیویی و تلویزیونی، بیلبوردها و کمپین های پست مستقیم است.

چرا باراریابی سنتی مهم است؟

بازاریابی سنتی از این جهت مهم است که مخاطبانی را که دور از رایانه و تلفن های هوشمند خود می گذرانند، به دست می آورد. همچنین اگر تبلیغات خود را در مناطق عمومی قرار دهید، می تواند مخاطبان بیشتری را جذب کند. ارسال بیلبوردها یا تبلیغات اتوبوس در سراسر منطقه می تواند آگاهی از برند را افزایش دهد و مشتریان بالقوه بیشتری را جذب کند. اگر یکی از اهداف شما جذابیت برای مخاطبان محلی است، تلاش‌های بازاریابی سنتی مانند تبلیغات تلویزیونی و رادیویی، مواد چاپی یا تبلیغات روزنامه‌ها می‌توانند شما را با مخاطبان محلی مرتبط کنند و برای اعضای جامعه بیشتر شناخته شوند.

بازاریابی سنتی در مقابل بازاریابی دیجیتال

بازاریابی سنتی بر روش های تبلیغاتی آفلاین متکی است در حالی که بازاریابی دیجیتال از روش های تبلیغاتی آنلاین استفاده می کند. نمونه های دومی شامل تبلیغات رسانه های اجتماعی، کمپین های ایمیلی و پست های وبلاگ است. توسعه فناوری به این معنی است که بازاریابی سنتی طولانی‌تر از همتای دیجیتال خود بوده است، به این معنی که ممکن است داده‌های تاریخی بیشتری در هنگام توسعه روش‌های تبلیغاتی آفلاین وجود داشته باشد. این استراتژی ها همچنین در مخاطبان هدف اصلی خود متفاوت هستند، زیرا برخی از مصرف کنندگان ممکن است نسبت به تبلیغات خاص واکنش نشان دهند و به آن اعتماد کنند.

 

بازاریابی سنتی 

شش نوع روش بازاریابی سنتی

1_ جزوات

جزوه یک سند چاپ شده مانند یک بروشور یا بروشور است که می تواند یک تجارت، رویداد یا فروش را تبلیغ کند. می‌توانید این بروشورها را برای نمایش در مکان‌های عمومی که اعضای جامعه مرتباً از آن بازدید می‌کنند تا در مورد رویدادهای تبلیغاتی که در مؤسسه شما برگزار می‌شود به آنها اطلاع دهند، نمایش دهید. بروشورها می توانند جزئیاتی در مورد یک شرکت ارائه دهند یا ویژگی های یک محصول را توضیح دهند که می توانید در رویدادها یا هنگام بازدید از مشتریان توزیع کنید. مشتریان بالقوه ممکن است این جزوات را نزد خود نگه دارند یا زمانی که می خواهند در مورد یک شرکت یا محصول بیشتر بدانند، آنها را برای ارجاع ذخیره کنیم.

2_ بیلبورد

معمولاً می توانید بیلبوردهایی را در امتداد بزرگراه ها یا جاده های اصلی پیدا کنید. آنها تبلیغات و گرافیک شرکت را نمایش می دهند. بیلبوردها معمولاً تصاویری با متن پشتیبانی دارند که پیامی کوتاه اما به یاد ماندنی را در حین رانندگی به مخاطب منتقل می کنند. تبلیغات خلاقانه بیلبورد می تواند تشخیص و یادآوری برند شما را برای مخاطبان شما آسان تر کند. بیلبوردها اغلب از مکان‌های مختلف به مخاطبان گسترده‌ای می‌رسند، که اگر هدف شما به رسمیت شناختن برند محلی یا ملی باشد، می‌تواند مفید باشد.

3_ پست مستقیم

بازاریابی پستی مستقیم مطالب چاپی مانند نامه ها یا کارت پستال ها را به آدرس مشتریان بالقوه ساکن در منطقه مورد نظر شما ارسال می کند. می توانید برای افرادی که به شرکت یا محصولات آن ابراز علاقه کرده اند، ایمیل مستقیم ارسال کنید. گزینه دیگر ارسال اقلام پست مستقیم به اعضای جامعه است که نزدیک به کسب و کار زندگی می کنند. این مواد پستی مستقیم باعث ایجاد آگاهی خود از شرکت می شوند و به مشتریان کمک می کنند تا درک کنند که چقدر راحت خانه خود را به تجارت نزدیک می کند. بسیاری از شرکت ها، مانند سازمان های غیرانتفاعی یا جمع آوری کمک های مالی، از پست مستقیم به عنوان یک ابزار بازاریابی احساسی استفاده می کنند. آنها ممکن است از نامه ها برای معرفی شرکت خود و هدفی که حمایت می کنند استفاده کنند. این رویکرد می تواند ارتباط شخصی بین گیرنده و سازمان ایجاد کند.

4_ تبلیغات چاپی

تبلیغات چاپی به شما امکان می دهد از طریق رسانه هایی مانند روزنامه یا مجلات به مشتریان احتمالی بیشتری دسترسی پیدا کنید. اگر امیدوار هستید که آگاهی بیشتری در جامعه ایجاد کنید ، نمایش تبلیغات در روزنامه می تواند به دیگران کمک کند تا درباره این برند ، مکان و محصولات آن اطلاعات بیشتری کسب کنند. در نظر بگیرید که انواع مجلات یا مطالب خواندن مخاطبان مورد نظر خود را به طور معمول می خوانید و تبلیغات خود را در این مواد قرار دهید تا منجر به فروش بیشتری شود.

5_ بازاریابی رویداد

با بازاریابی رویداد، می‌توانید مواد تبلیغاتی را برای نمایش در رویدادهای صنعتی، مانند سمینارها، همایش‌ها یا کنفرانس‌ها ایجاد کنید. سعی کنید غرفه ها و مواد بزرگتر مانند تابلوها یا بنرها را برای جذب شرکت کنندگان و آموزش آنها در مورد شرکت و محصولات آن ایجاد کنید. برای جلب توجه محلی، غرفه‌های مشابهی را در رویدادهای محلی دیگر مانند نمایشگاه‌ها یا جشنواره‌ها راه‌اندازی کنید. همچنین می توانید برای افزایش شناخت و آگاهی از برند خود در حمایت مالی شرکت کنید.

6صدا و سیما

راه دیگر برای به دست آوردن شهرت محلی یا ملی، ساخت تبلیغات برای رادیو و تلویزیون است. می توانید خلاقانه بسازید و بفروشید.

بازاریابی دیجیتال:بازاریابی دیجیتال به اصطلاح چتری است بر روی همه تلاش های بازاریابی آنلاین.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

انواع، مهارت ها و مشاغل

اینترنت بازاریابی را متحول کرده است. دریابید که چگونه می توانید از بازاریابی دیجیتال برای راه اندازی حرفه خود استفاده کنید. مشتریان استفاده می‌کند. بیش از اجرای یک تبلیغ حمایتی اینستاگرام برای افزایش فروش، مجموعه ای از اقدامات است که در هر مرحله از سفر خرید با مشتریان تعامل دارد. استراتژی بازاریابی دیجیتال شامل ایمیل، رسانه های اجتماعی، تبلیغات و پیام های چند رسانه ای است که از طریق موبایل و وب توزیع می شود. بیش از 60 درصد از جمعیت جهان آنلاین هستند و افراد بیشتری هر روز به آنها می پیوندند به همین دلیل است که شرکت ها اکنون بودجه بازاریابی دیجیتال خود را با ارقام دو رقمی افزایش می دهند در حالی که بازاریابی سنتی کاهش می یابد. داده ها نقش مهمی در بازاریابی دیجیتال دارند. با تجزیه و تحلیل بازاریابی، بازاریابان می‌توانند اطلاعات ارزشمندی را با ردیابی سفر مشتری در زمان واقعی جمع‌آوری کنند و با متناسب کردن محتوا با کانال‌های دیجیتالی دلخواه خود، مخاطبان خاصی را هدف قرار دهند. به عنوان مثال، استارباکس داده‌ها را از برنامه‌های گوشی همراه پاداش خود جمع‌آوری کرده است تا به شناسایی روندهای فصلی و ایجاد تبلیغات مناسب کمک کند.

مراحل کلی در فرآیند بازاریابی

امروزه بازاریابی به عنوان یک بخش مهم علمی در دانشگاه ها تدریس می شود تا افراد بتوانند آن را به صورت تخصصی اجرا کنند. کسانی که علم فروش و بازار را به صورت تخصصی مطالعه کرده اند. این افراد از روش های مختلف بازاریابی جهت بالا بردن میزان فروش یا ارائه خدمات بیشتر به کار می برند. مراحل کلی که در فرآیند بازاریابی باید رعایت شود، شامل موارد زیر می باشد.

ایجاد ایده های متنوع و خاص: اولین مرحله، ایده پردازی است که باید دقیقا مشخص شود چه محصولی یا چه خدماتی ارائه خواهد شد. نحوه بسته بندی و نحوه ارائه آن به دست مصرف کنندگان نیز باید در این مرحله مشخص باشد.

بررسی و تحقیق: تحقیق در مورد قیمت محصولات، تنوع آنها و کالاهایی که بیشترین تقاضا را در بین مخاطبان دارند از جمله مواردی هستند که باید در این مرحله انجام شوند. 

تبلیغات مناسبدر این مرحله و بعد از انجام تحقیقات لازم می توان از روش های گوناگون برای معرفی محصول یا خدمات خود استفاده کرد. تبلیغات با توجه به نوع محصول و مخاطبی که دارد، متنوع است. 

 در این بخش باید مخاطب فروش و نحوه عرضه محصول یا خدمات مشخص باشد. کانال های فروش و نحوه توزیع محصولات از موارد مهم در تعیین میزان فروش هر شرکت یا عرضه کننده ای می باشند.

انواع بازاریابی

در دنیای امروز بازاریابی فقط شامل فروش یک کالا یا محصول خاص نیست بلکه مجموعه ای از موارد را شامل می شود. از جمله مواردی که می توان از علم بازاریابی برای شناخت بیشتر آنها استفاده کرد شامل ایده ها، مکان ها، اموال، سازمان ها، اطلاعات و بسیاری از موارد دیگر می باشد.

مهمترین و کاربردی ترین روش های بازاریابی عبارتند از:

  • بازاریابی مستقیم
  • بازاریابی کل نگر
  • بازاریابی ویروسی
  • بازاریابی دیجیتال
  • بازاریابی عصبی
  • بازاریابی شبکه ای
  • بازاریابی روانشناختی
  • بازاریابی اجتماعی
  • بازاریابی خدمات

 

کاربرد بازاریابی در کسب و کارها

اکثر ایده های بازاریابی به صورت کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت در نظر گرفته شده اند که به شرایط و اهداف آن حوزه یا سازمان نیز بستگی دارند. برنامه کلی که برای اجرای فرآیند بازاریابی به آن توجه می شود، شامل موارد زیر است:

  • بررسی اهداف و تبلیغات کسب و کار مورد نظر
  • بررسی موقعیت کسب و کار در زمان حال
  • تعیین زمان بندی مناسب در هر کدام از مراحل و بخش های بازاریابی
  • بررسی و سنجش میزان پیشرفت در اجرای بازاریابی

دلایل استفاده از مارکتینگ در کسب و کارهای کوچک و بزرگ

  • معرفی دقیق محصول و خدمات
  • شناخت مخاطبان هدف با توجه به نوع حوزه و ارائه خدمات یا محصولات
  • شناخت بهتر شرکت یا سازمان مربوطه توسط مخاطبان یا مشتریان
  • بالا رفتن اعتماد مخاطبان به مجموعه ها
  • کمک به گسترش و توسعه کسب و کارها

با رشد و گسترش دامنه فعالیت هر شرکت یا سازمانی، نیاز به بازاریابی نیز در آن بیشتر می شود. تصور بسیاری از افراد این گونه است که با بالا رفتن تعداد مخاطبان یک مجموعه یا سازمان، نیاز آنها به بازاریابی و تبلیغات نیز کمتر خواهد شد ولی اینطور نیست. قطعا با گسترش دامنه فعالیت هر شرکتی، نیاز به تبلیغات و بازاریابی هدفمندتر نیز بیشتر می شود. از مهمترین دلایلی که باعث افزایش نیاز کسب و کارهای بزرگ به این فرآیند شده است عبارتند از:

  • فعالیت در بازارهای قوی با رقیبان بزرگ
  • تولید محصولات یا ارائه خدمات بیشتر
  • تاثیر بیشتر سازمان یا شرکت روی بازار هدف خود
  • ایجاد یک تاثیر فرهنگی بالا روی رقیبان، مخاطبان و حتی پرسنل خود

اگرچه بازاریابی تاثیر بسیار بالایی روی هر حوزه کسب و کاری دارد ولی این را هم باید در نظر داشت که کیفیت خدمات یا محصولات هستند که باعث ماندگاری مشتریان می شوند. تمام شرکت ها و سازمان های بزرگ به این نکته توجه دارند و سعی می کنند در کنار بازاریابی اصولی که ارائه می دهند، به کیفیت خدمات و محصولات خود نیز توجه ویژه داشته باشند.

 

گروه چاپ و تبلیغات طرح و نقش (هنر مدرن) با بیش از 20 سال سابقه در زمینه چاپ و تبلیغات، با تکیه بر افراد متخصص و ماشین آلات مدرن و با ارائه سرویس های جامع تبلیغات و چاپ قادر است ایده ها وخواسته های تجاری شما را به صورتی عملیاتی پیاده سازی نماید. باعث افتخار ما خواهد بود تا بتوانیم مجری و مشاور در زمینه رشد و پیشرفت تجاری شما باشیم. جهت مشاوره با کارشناسان ما لطفا تماس حاصل فرمایید.


این مقاله زیر مجموعه خدمات چاپ / چاپ دیجیتال می باشد.


کلمات کلیدی: گروه چاپ وتبلیغات طرح نقش، مارکتینگ، بازاریابی، بازاریابی سنتی، بازاریابی مستقیم، بازاریابی کل نگر، بازاریابی اجتماعی، فرآیند بازاریابی، بازاریابی عصبی، بازاریابی ویروسی ،بازاریابی روانشناختی، چاپ، انواع بازاریابی، بازاریابی رویداد، بازاریابی پستی، بازاریابی بلاگی، فرایندبازاریابی، انواع بازاریابی ، اهداف بازاریابی، علم بازیابی، تبلیغات و بازاریابی، برچسب های تبلیغاتی، نمایشگاه تجاری، غرفه سازی، نمایشگاه بین الملللی تهران.

فهرست مقالات

 

  مشاوره، طراحی

  دیجیتال مارکتینگ 

چاپ   سازه های نمایشگاهی   دکوراسیون داخلی   آموزش و مهارت

 

Main Menu