images/Logo/Honare-Modern-293x280pix.png

طراحی نرم افزار

چرا طراحی نرم افزار مهم است؟

هر زمان که یک توسعه‌دهنده نرم‌افزار شروع به کار بر روی هر نوع پروژه جدیدی می‌کند، بدیهی است که می‌خواهد بلافاصله برنامه‌نویسی کد را شروع کند. صرف نظر از تخصص او در مورد نرم افزار، اگر او نرم افزاری را بدون برنامه ریزی برای آن بسازد، مثل آن است بدون ایجاد یک پایه قوی، خانه ای بسازد. خوب، مهم نیست که فرآیند ساخت و استفاده از منابع چقدر قوی باشد، خانه در حال فروریختن است، به طور مشابه، بدون طرح اساسی، نرم افزار نیز از کار می افتد. واقعاً هیچ کس حاضر نیست تلاش را بیهوده بگذارد، فقط به خاطر یک اشتباه احمقانه که برای آن برنامه ای تنظیم نکرده است، درست است؟ خوب، اینجاست که طراحی نرم‌افزار وارد عمل می‌شود، مکانیزمی که اجازه می‌دهد فرآیندهای نرم‌افزاری حیاتی به روشی خاص ساده شوند.

طراحی نرم افزار چیست؟

بدیهی است که در حین صحبت از طراحی نرم افزار، این سوال مطرح می شود که بالاخره این طراحی نرم افزار چیست؟ خب، پاسخ آنقدرها هم که فکر می کنید انتقادی نیست. طراحی نرم افزار اساساً مکانیزمی برای تهیه یک طرح است، طرحی برای ساختاردهی کد برنامه نرم افزاری شما. تعریف آن به همین سادگی است، اما آیا انجام آن به همین سادگی است؟ خوب، این یک سناریوی کاملاً متفاوت است، اما اگر می‌خواهید طراحی نرم‌افزاری را برای پروژه نرم‌افزاری جدید خود انجام دهید، لازم است اهمیت آن را بدانید، در غیر این صورت، ممکن است به سادگی آن را از دست بدهید. طراحی نرم افزار یک مفهوم چند مرحله ای است. این نرم افزار خود یک طیف چند لایه و چند بعدی است و طراحی آن دارای مراحل میانی متعددی است.

انواع طراحی در سطح نرم افزار

1_ طراحی معماری

طراحی معماری اولین گام در طراحی در سطح نرم افزار است. این شامل ساخت یک ساختار نرم افزار کاربردی به منظور ایجاد ارتباط صحیح بین هر عنصر کد با توجه به عملکرد مورد نیاز است.

2_ طراحی سطح بالا

این مرحله دوم در طراحی در سطح نرم افزار است. در این مرحله، طراح مفاهیم نظری را به چندین نهاد تقسیم می‌کند و اطمینان حاصل می‌کند که عملکردهای آن‌ها به هم مرتبط هستند تا نتیجه بهینه به دست آید. این ماژول یک ساختار ماژولار از موجودیت های مختلف را شناسایی می کند و طرحی را برای اتصال همه ماژول ها برای یک خروجی خاص ایجاد می کند.

3_ طراحی دقیق

این سومین و آخرین مرحله از طراحی در سطح نرم افزار است. این شامل جمع آوری تمام خروجی های مدولار و ترتیب یا بازآرایی ماژول های کاربردی برای نتیجه نهایی است. این سطح از طراحی نرم افزار ساختار منطقی بیشتری را از ماژول های ساخته شده تعیین می کند. بخش دستیابی به نتیجه نرم افزار، انگیزه سطح طراحی دقیق طراحی نرم افزار است.

 

طراحی نرم افزار

 

اهمیت طراحی نرم افزار چیست؟

همانطور که قبلا ذکر شد، طراحی نرم‌افزار فرآیندی است برای ایجاد پایه‌ای برای ساخت کد ساختار نرم‌افزار شما. این همان چیزی است که آن را به مهم ترین جنبه توسعه نرم افزار تبدیل می کند ، اما نقاط دیدنی زیادی برای آن وجود دارد که ممکن است پاسخ های معقولی به اهمیت طراحی نرم افزار بدهد. بنابراین، اجازه دهید در مورد اینکه چرا طراحی نرم افزار بسیار مهم است و چه چیزی آن را یکسان می کند، ارتباط برقرار کنیم. در زیر نکاتی وجود دارد که طراحی نرم افزار را بسیار مهم می کند:

1_ مدولار بودن از راحتی بزرگ است

ماژولار بودن، اولین مفهوم طراحی نرم افزار آن است. این بدان معناست که پروژه نرم افزاری عظیم خود را به ماژول های کوچک تقسیم کنید. این به سادگی به معنای تقسیم پروژه نرم افزاری به قطعات کوچک، وظایف کوچک به نام ماژول برای سادگی کار است. تقسیم پروژه نرم‌افزاری مهم خود به ماژول‌ها، کار بر روی هر نیاز پروژه را آسان‌تر می‌کند. همچنین به راحتی ایجاد تغییرات در آینده را می دهد. اگر در این صورت، نیاز مشتری شما تغییر کرد، در آن صورت می توانید در هر زمان به سراغ بازسازی یک ماژول بروید، نه کل پروژه. این به شما سهولت یافتن خطاها را در ماژول ها می دهد، نه کل کد پیچیده ساختار یافته را. بنابراین، ماژولار بودن نرم‌افزار را ساده‌تر و سادگی آن را مؤثر می‌سازد، به همین دلیل طراحی نرم‌افزار مهم است.

2_ قابلیت نگهداری

از آنجایی که طراحی نرم افزار با ایجاد ماژول ها انجام می شود، حفظ کار را آسان تر می کند. کارهایی مانند یافتن باگ ها، اشکال زدایی، بازسازی، و تغییر عملکرد عناصر خاص در برنامه نرم افزاری به دلیل طراحی نرم افزار بسیار آسان می شوند. یک طراحی خوب نرم افزار به شما این امتیاز را می دهد که با کار بر روی یک ماژول خاص، ظاهر، عملکرد و غیره نرم افزار را تغییر دهید. مثلا؛ اگر قبلاً ایجاد یک برنامه نرم افزاری را تکمیل کرده اید، اما اکنون نیاز به تغییر در رابط آن دارید، می توانید فقط تغییراتی را در ماژول مربوط به رابط ایجاد کنید، نیازی نیست که با هیچ ماژول دیگری مشکلی ایجاد کنید. اینگونه است که طراحی نرم افزار به نگهداری برنامه نرم افزاری شما کمک می کند.

3_ جریان عملکرد

طراحی نرم افزار بازتابی از عملکرد نرم افزار است. یک طراحی نرم افزار خوب به طور موثر جریان عملکردهایی را که در حین اجرای نرم افزار انجام می شود نمایش می دهد. از ورودی تا خروجی، طراحی نرم‌افزار باید تمام مراحل را نشان دهد تا عملکرد نرم‌افزار قابل تحلیل باشد. اگر پروژه نرم‌افزاری از یک توسعه‌دهنده نرم‌افزار به دیگری واگذار شود ، توسعه‌دهنده جدید باید تنها با مطالعه طراحی نرم‌افزار، نرم‌افزار را درک کند و این امتیازی است که طراحی نرم‌افزار خوب به آن داده می‌شود.

4_ قابلیت حمل و ردیابی

وقتی نوبت به ایجاد تغییرات در نرم افزار می رسد، عناصری مانند قابل حمل بودن به کار می آیند. قابلیت حمل در طراحی نرم افزار به راحتی انتقال توابع از یک ماژول به ماژول دیگر را می دهد، زیرا می تواند تغییرات زیادی در عملکرد برنامه های نرم افزاری ایجاد کند. قابلیت ردیابی یکی دیگر از عناصر مهم طراحی نرم افزار است. قابلیت ردیابی همان طور که از نامش پیداست، توانایی ردیابی جریان عملکردهایی است که در نرم افزار کار می کنند. طراحی خوب نرم‌افزار، توانایی ردیابی نرم‌افزار را فراهم می‌کند که استفاده و نگهداری از آن را آسان‌تر می‌کند.

اکنون که رویکردهای معقول در مورد اهمیت طراحی نرم افزار را ذکر کردم، بیایید در مورد نحوه انجام صحیح آن صحبت کنیم.

 

طراحی معماری

 

چگونه طراحی نرم افزار را به روش صحیح انجام دهیم؟

خوب، طراحی نرم افزار بیشتر شبیه یک فرآیند بدون قانون است، زیرا طراحان می توانند سبک های طراحی خود را داشته باشند. با این حال، مراحل کمی وجود دارد که یک طراحی نرم‌افزار را متمایز می‌کند، و پیاده‌سازی آن مراحل در جریان طراحی نرم‌افزار شما راه درستی برای انجام آن است.

1_ اولین قدم درک الزامات است. مهم است که نیازهای مشتری خود را درک کنید و آنها را در ماژول های خود تقسیم بندی کنید.

2_ بین اعضای تیم ارتباط برقرار کنید. از آنجایی که طراحی نرم افزار وظیفه ارتش یک نفره نیست، انجام آن به یک تیم نیاز دارد. بنابراین، برقراری ارتباط در تیم مهم است تا شفاف‌سازی‌ها و جریان درست در فرآیند وجود داشته باشد.

3_ جریان عملکردی نرم افزار را تعریف کنید، سیستم های یکپارچه سازی سازگار را انتخاب کنید، ابزارهایی را برای تکمیل آن انتخاب کنید و هرگز فاکتور قیمت برنامه را نادیده نگیرید.

4_ از استفاده از سیستم های مدیریت اسناد متعدد خودداری کنید تا یک محیط راه حل منحصر به فرد داشته باشید.

5_ جنبه های توسعه، آزمایش و تجزیه و تحلیل عملکرد را به دقت در خود طراحی به کار ببرید.

 

گروه چاپ و تبلیغات طرح و نقش (هنر مدرن) با بیش از 20 سال سابقه در زمینه چاپ و تبلیغات، با تکیه بر افراد متخصص و ماشین آلات مدرن و با ارائه سرویس های جامع تبلیغات و چاپ قادر است ایده ها وخواسته های تجاری شما را به صورتی عملیاتی پیاده سازی نماید. باعث افتخار ما خواهد بود تا بتوانیم مجری و مشاور در زمینه  رشد و پیشرفت تجاری شما باشیم. جهت مشاوره با کارشناسان ما لطفا تماس حاصل فرمایید.


این مقاله زیر مجموعه خدمات مشاوره و طراحی / مشاوره تبلیغاتی می باشد.


 کلمات کلیدی: گروه چاپ و تبلیغات طرح نقش، طزاحی نرم افزار، طراحی دقیق، طراحی معماری، ماژولار بودن، نرم افزار، طراحی سئو، طراحی سایت، رنگ شناسی، روانشناسی رنگ، ترکیب رنگ، دکوراسیون، دکوراسیون داخلی، رنگ اصلی، چاپ، برندسازی، تبلیغات، مشاوره تبلیغاتی، طراحی تبلیغاتی، چاپ برچسب های تبلیغاتی، بازاریابی، آماده سازی فایل، آماده سازی طرح، فایل چاپ، طراحی، چاپ دیجیتال.

فهرست مقالات

 

  مشاوره، طراحی

  دیجیتال مارکتینگ 

چاپ   سازه های نمایشگاهی   دکوراسیون داخلی   آموزش و مهارت

 

Main Menu