images/Logo/Honare-Modern-293x280pix.png

کاشی و سرامیک در دکوراسیون داخلی

کاشی و سرامیک در دکوراسیون داخلی

در طراحی دکوراسیون داخلی، سه سطح مهم  وجود دارد: سقف، دیوارها و کف. طراحی هر کدام از این سه سطح در دکوراسیون داخلی نقش اساسی دارد. عواملی چون فرهنگ و شرایط محیطی، تاثیر مستقیم بر نوع طراحی و متریال این سطوح می گذارد. اجرای پوشش کف، بسیار مهم است چرا که تغییر آن کار ساده‌ای نیست و در صورت مناسب نبودن، هزینه و زمانی که صرف اجرای آن شده‌ است، از بین می رود. برای پوشش دهی کف از مصالح مختلفی می توان استفاده کرد. نظیر: سنگ، موزائیک، موکت، کفپوش های پلاستیکی و چوبی، بتن. انتخاب و تهیه‌ی کفپوش مناسب اصولا به سلیقه و شرایط محیطی و اقتصاد خانواده بستگی دارد.

 

کاشی و سرامیک چیست؟

واژه سرامیک ریشه‌ی یونانی دارد و معنای سفالینه یا شیء پخته می دهد. ساختار اصلی کاشی و سرامیک از خاک رس می باشد. کاشی و سرامیک حاصل پخته شدن خاک رس در کوره هستند. کاشی از دو قسمت تشکیل شده است:

  • قسمت سفالی: که قسمت اصلی کاشی را تشکیل می دهد.
  • لعاب روی آن: که  ماده ای است شیشه ای، که قسمت رویی کاشی را تشکیل می دهد.

 

به کاشی‌ای که لعاب روی آن از جنس سرامیک باشد، کاشی سرامیکی (که در بازار به همان نام سرامیک شناخته می شود) می گویند. سرامیک مقاوم تر از کاشی می باشد. این برتری سرامیک به دو دلیل است:

  • لعاب سرامیک قوی تر از کاشی است.
  • درجه‌ی پخت سرامیک از کاشی بیشتر است
 

ویژگی های کاشی و سرامیک

تنوع رنگ، یکی از ویژگیهای ذاتی محصولاتی است که پخته می شوند. تولیدکنندگان این محصول، با توجه به تقاضای بازار و سلیقه مصرف کنندگان، سعی برای ایجاد تنوع و کیفیت مناسب دارند. یکی از ویژگی های سرامیک، سرد بودن آن است. در گذشته کاشی و سرامیک فقط برای سرویس های بهداشتی و آشپزخانه ها کاربرد داشت. ولی امروزه به سبب وجود سیستم های گرمایشی پیشرفته می توان از آن، برای نقاط مختلف ساختمان استفاده کرد. در بازار سرامیک ‌ها دارای دو نوع لعاب هستند. لعاب های براق و لعاب های مات. سرامیک‌های براق بهتر است برای مکان هایی مانند آشپزخانه استفاده نشوند. زیرا لک را بیشتر نشان می دهد. سرامیک براق بازتاب نور بسیار خوبی دارد. در نتیجه فضا، لوکس تر به نظر می رسد. در دکوراسیون داخلی، این نوع کفپوش در کنار فرش و قالی زیباتر می شود. در طراحی فضاهای کوچک بهتر است از سرامیک براق استفاده شود زیرا به علت بازتاب نور باعث بزرگتر نشان دادن فضا می شود.

 

کاشی و سرامیک

امروزه با ظهور علوم جدید در زمینه دکوراسیون داخلی، چیدمان خانه ها تغییر کرده است. یکی از مهمترین عناصر در دکوراسیون داخلی، انتخاب نوع کفپوش است. در گذشته بیشتر ایرانیان از فرش هایی استفاده می کردند که اغلب تمام کف خانه را می پوشاند، بنابراین کفپوش اهمیتی نداشت. اما با تغییر تدریجی سبک دکوراسیون، فرش های بزرگ جای خود را به کفپوش های شیک و زیبا از جمله کفپوش های سرامیکی، لمینت، سنگی و ... دادند و با وجود مزایا و معایب سرامیک به یکی از کفپوش ها تبدیل شدند.

 

مزایا و معایب کاشی و سرامیک

با تغییر سبک دکوراسیون و تغییر سلیقه در کفپوش ها، فرش ها کم کم جای خود را به پارکت، موزاییک، سنگ کف و سرامیک دادند. یکی از رایج ترین کفپوش های مورد استفاده در منازل، کفپوش های سرامیکی است. . سنگ های سرامیکی به دلیل تنوع طرح و رنگ با هیچ کفپوش دیگری قابل مقایسه نیستند. سرامیک ها مزایا و معایب زیادی دارند اما با این وجود سرامیک ها به دلیل مقاومت در برابر رطوبت در محیط های مرطوب مانند حمام و سرویس بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرند.

 

کف پوش سرامیکی

یکی از محبوب ترین کف پوش ها، کف پوش های سرامیکی است. معایب سرامیک نسبت به پارکت لمینت بسیار زیاد است، سرامیک ها انواع مختلفی دارند و در ابعاد مختلف قابل تهیه هستند. سرامیک ها دو نوع هستند سرامیک لعاب دار و سرامیک بدون لعاب . سرامیک ها را میتوان در دو نوع مات و براق نیز طبقه بندی کرد.

 

کاشی و سرامیک
 

مزایای استفاده از کف پوش های سرامیکی

  • کف پوش های سرامیکی معمولا در هر رنج قیمتی قابل تهیه می باشند.
  • در مقابل رطوبت بسیار مقاوم هستند و برای محیط های مرطوب همچون دستشویی و حمام مناسب هستند.
  • تنوع در طرح ها و رنگ های آنها بسیار زیاد است.
  • تمیز کردن و نگهداری آنها نسبت به پارکت های چوبی راحت تر است.
  • سرامیک دارای مقاومت بالایی است.
  • سرامیک به علت داشتن لعاب، در مقابل رطوبت مقاوم است.
  • بهترین پوشش برای فضاهای مرطوب مانند: سرویس بهداشتی و آشپزخانه هستند.
  • به دلیل تنوع رنگ، الگو و بافت در طراحی های بیشماری می توان از آن استفاده کرد.
  • نظافت و تمیزی این کفپوش راحت می باشد.
  • این کفپوش در برابر یخ زدگی و حرارت مقاومت دارد.
  • در برابر تغییرات ناگهانی دما نیز مقاومت دارد، بنابراین در مقابل ترک دوام دارد.
  • قیمت مناسب در کنار تنوع بالا و زیبایی بی نظیر، محصولی بی رقیب در دکوراسیون داخلی می باشد.

 

معایب استفاده از کف پوش های سرامیکی

  • سرامیک ها در مقابل ضربه ی شدید می شکنند و پیدا کردن تایل مشابه در بازار دشوار است و برای یک دست شدن سرامیک ها باید همه ی آنها را عوض کرد. برای جلوگیری از این اتفاق می توان هنگام خرید تعدادی سرامیک اضافی خریداری کرد تا در هنگام آسیب دیدن بتوان آنها را جایگزین کرد.
  • سردی ، به عنوان یک ویژگی ذاتی سرامیک به عنوان یک کفپوش می باشد و در زیر پا سرد است و گاهی اوقات خوشایند نیست.
  • نصب آن زمان بر است.
  • اگر از طرحی با بافت های زیاد استفاده شود، آلودگی را جذب می کند و تمیز کردن آن سخت می شود.
  • امکان لغزندگی و سر خوردن دارد.
  • بازتاب نور خوبی دارند. اگر در فضاهای نامناسب از پولیش های شدید استفاده شود، باعث خیرگی می شوند.

 

انتخاب رنگ سرامیک

در انتخاب رنگ سرامیک‌ها  باید دقت زیادی انجام گیرد. در فضاهای مسکونی رنگ سرامیک اثر قابل توجهی بر روحیه‌ی ساکنین دارد، زیرا در طول روز در معرض دید زیادی هستند. رنگ های خنثی و بسیار روشن آرام بخش تر و دلنشین تر هستند. در مقابل این رنگ ها، رنگ های تیره در کف، بر روحیه‌ی افراد تاثیر خوبی ندارد و فضا را خفه می کند. برای اینکه به فضا عمق دهیم و فضا را بزرگتر نشان دهیم، بهتر است از سرامیک‌هایی  با ابعاد بزرگ استفاده کنیم و از استفاده ی سرامیک هایی که طرح شلوغ دارند بپرهیزیم. طرح های شلوغ و رنگ های متنوع چشم را خسته می کند و آرامش را برهم میزند.

 

نکات مهم

برای فضاهایی که کف خیس دارند مانند حمام و دستشویی ، باید از سرامیک‌های ضد لغزش استفاده کرد. این سرامیک ها را با لایه‌ی مخصوصی می پوشانند تا میزان اصطحکاک را افزایش داده و احتمال لیز خوردن را تا حد زیادی کاهش می دهند. کیفیت کاشی و سرامیک ها برحسب درجه‌ی پخت و لعاب آنها تعیین می گردد. قیمت آنها نیز بر اساس این معیار برآورد می شود.

 

پخش کاشی و سرامیک شاهرخی 

پخش کاشی و سرامیک شاهرخی در زمینه پخش عمده محصولات ساختمانی شامل پخش کاشی، سرامیک و سنگ در ابعاد و سایز های گوناگون، طرح های متنوع، متریال ها و مواد مرغوب و برند های مطرح کاشی و سرامیک داخل کشور و برند های خارجی موجود دربازار و محصولات جانبی برای مشاغل کاشیکاری و سرامیک کار در سال 1400 شروع بکار کرده است. تامین ابعاد مختلف کاشی و سرامیک جهت پروژه های ساختمانی مسکونی، اداری و یا تجاری (به جهت استفاده در کف خانه، محل کار، سالن، کف تالار و نمای سرامیک نمای خارجی) در استان تهران و البرز بخشی از خدمات این مجموعه موفق می باشد.

 

گروه چاپ و تبلیغات طرح و نقش (هنر مدرن) با بیش از 18 سال سابقه در زمینه چاپ و تبلیغات، با تکیه بر افراد متخصص و ماشین آلات مدرن و با ارائه سرویس های جامع تبلیغات و چاپ قادر است ایده ها و خواسته های تجاری شما را به صورتی عملیاتی پیاده سازی نماید. باعث افتخار ما خواهد بود تا بتوانیم مجری و مشاور در زمینه  رشد و پیشرفت تجاری شما باشیم. جهت مشاوره با کارشناسان ما لطفا تماس حاصل فرمایید.

 

منبع: www.shahrokhi-tile.com


 این مقاله زیر مجموعه خدمات دکوراسیون داخلی می باشد.


 کلمات کلیدی: گروه چاپ و تبلیغات طرح و نقش، دکوراسیون داخلی، کاشی، سرامیک، کف پوش، سرامیک، کاشی، کف پوش سرامیک، مزایا کاشی و سرامیک، سرامیک براق، سرامیک مات، کف پوش مدرن، کف پوش حمام، کاشی آشپزخانه، پخش کاشی و سرامیک شاهرخی

فهرست مقالات

 

  مشاوره، طراحی

  دیجیتال مارکتینگ 

چاپ   سازه های نمایشگاهی   دکوراسیون داخلی   آموزش و مهارت

 

Main Menu