images/Logo/Honare-Modern-293x280pix.png

10 نمونه از استراتژی های تبلیغاتی

انواع از استراتژی های تبلیغاتی

10 نمونه از استراتژی های تبلیغاتی:

 در مقاله گذشته به انواع سبک های استراتژی تبلیغاتی و بازاریابی اشاره شد اما اکنون میخواهیم انواع استراتژی های تبلیغاتی را به شما معرفی کنیم:

 

1- بازاریابی ایمیلی

ایمیل مارکتینگ یک استراتژی تبلیغاتی است که در طول سال ها کارایی خود را از دست نداده است، اما بارها و بارها خود را دوباره اختراع کرده است. طبق برخی مطالعات، بازگشت سرمایه (ROI) این کانال به ازای هر دلار سرمایه گذاری نزدیک به 40 دلار است.

علاوه بر ROI خیره کننده آن، یکی دیگر از مزیت های بزرگ بازاریابی ایمیلی این است که می توان آن را با انواع موقعیت ها، مارک ها و کمپین ها، از اولین گام های تولید سرنخ تا وفاداری طولانی مدت، تطبیق داد. جای تعجب نیست که این یکی از استراتژی های تبلیغاتی ترجیحی برای برندها است.

 

2- SEM

تبلیغات پولی در موتورهای جستجو مانند Google (SEM) شامل تبلیغات موقعیت یابی است که کلمات کلیدی خاصی را هدف قرار می دهند. به این ترتیب، زمانی که کاربر عبارتی مرتبط با برند شما را جستجو می کند، تبلیغ شما می تواند در جایگاه برجسته ای در میان نتایج ظاهر شود.

SEM یکی از محبوب ترین استراتژی های تبلیغاتی در محیط دیجیتال است، زیرا به شما این امکان را می دهد که به طور مستقیم کاربران را با قصد خرید بالا بر اساس جستجوهای آنها هدف قرار دهید. علاوه بر این، این یک استراتژی بسیار همه کاره است، زیرا به شما امکان می دهد در مراحل مختلف فرآیند خرید به مخاطبان بسیار متفاوتی دست پیدا کنید.

 

تبلیغات در موتور های جستجو گر

 

3- تبلیغات اجتماعی

این استراتژی تبلیغاتی شامل استفاده از پلتفرم‌های تبلیغاتی در شبکه‌های اجتماعی برای درج تبلیغات پولی بر روی آن‌ها، معمولاً از طریق مدل پرداخت به ازای کلیک است.

چیزی که این کار را به خوبی انجام می دهد، امکان هدف گذاری عالی است. به خاطر داشته باشید که شبکه های اجتماعی به حجم زیادی از داده های مربوط به کاربران خود دسترسی دارند، بنابراین می توانید مخاطبان بسیار خاصی را بر اساس عواملی مانند وضعیت زندگی یا علایق آنها تقسیم بندی کنید.

علاوه بر این، می‌توانید از این پلت‌فرم‌ها برای ارتباط با کاربرانی که از قبل برند ما را می‌شناسند (با وارد کردن پایگاه‌های اطلاعاتی ما یا نصب یک پیکسل داده) و ایجاد مخاطبانی مشابه با بازدیدکنندگان، سرنخ‌ها یا مشتریانمان استفاده کنید، به طوری که ما فقط کاربرانی که به احتمال زیاد تبدیل می شوند.

 

4- تبلیغات آمازون

تبلیغات آمازون تبلیغات پرداخت به ازای کلیک را ارائه می دهد که مزایای منحصر به فردی را به عنوان یک استراتژی تبلیغاتی ارائه می دهد. از یک طرف، آمازون اطلاعات زیادی در مورد ترجیحات خرید کاربران دارد. اما مهمتر از همه، این پلتفرم به شما امکان می دهد تبلیغات را دقیقاً در جایی و زمانی که کاربران احتمال خرید دارند قرار دهید، که منجر به نرخ تبدیل بالا می شود.

 

انواع استراتژی های تبلیغاتی

 

5- تبلیغات بومی

تبلیغات بومی قالبی است که شامل قرار دادن محتوای پولی در رسانه ای است که از نظر شکل و عملکرد با محیطی که در آن ظاهر می شود تطبیق می دهد. اگرچه باید به وضوح به عنوان تبلیغات شناخته شود، اما به روشی بسیار کمتر از سایر قالب ها در زمینه خود ادغام می شود. (مانند بنرها). همچنین محتوای ارزشمندی را در اختیار کاربران قرار می دهد که باعث می شود آنها به صورت داوطلبانه آن را مصرف کنند.

 

6- اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر مارکتینگ یک استراتژی تبلیغاتی است که بر اقتدار کاربران با حضور قوی در رسانه های اجتماعی برای تبلیغ یک محصول یا خدمات به دنبال کنندگان خود متکی است.

پیش از این، این تمایل وجود داشت که به تعداد فالوورهایی که یک فرد داشت بیش از همه اهمیت داده شود و کمپین هایی برای انتشار گسترده ترین ممکن ایجاد می شد. اکنون روند این است که برای سطح تعامل بیشتر ارزش قائل شویم و به دنبال متخصصان در جایگاه هایی با مخاطبان کوچکتر (میکرو اینفلوئنسرها) باشیم.

 

انواع روش های تبلیغاتی

 

7- تخفیف ها و تبلیغات

تخفیف ها و تبلیغات مبتنی بر ارائه یک محصول یا خدمات با قیمتی کمتر از حد معمول برای مدت زمان محدود است. به این ترتیب، احساس فوریت ایجاد می شود که کاربران را تشویق به خرید می کند.

این استراتژی تبلیغاتی می تواند برای ایجاد توده مهمی از مشتریان در زمان عرضه محصول یا افزایش فروش در کوتاه مدت بسیار مفید باشد، اما سوء استفاده از آن می تواند منجر به کاهش ارزش درک شده محصول شود.

 

8- بازاریابی چریکی

بازاریابی چریکی یکی از اصلی ترین و مبتکرانه ترین استراتژی های تبلیغاتی است، زیرا مبتنی بر استفاده از تکنیک های غیر متعارف برای دستیابی به حداکثر انتشار با هزینه کم است. خلاقیت یک عنصر اساسی برای دستیابی به شگفتی و تأثیر با حداقل استفاده از منابع است.

 

استراتژی های مارکتینگ

 

9- مسابقات و قرعه کشی

مشابه تخفیف‌ها و تبلیغات، مسابقات و قرعه‌کشی‌ها در کوتاه‌مدت باعث ایجاد تعامل و جلب علاقه به برند می‌شوند.

این یک استراتژی تبلیغاتی جدید نیست، زیرا برندها برای مدت طولانی از آن استفاده می کنند، اما اخیراً به لطف شبکه های اجتماعی افزایش یافته است. بسیاری از برندها برای افزایش تعداد فالوورها و سطح تعامل خود به مسابقات و قرعه کشی ها روی می آورند. البته، این رویدادها باید همیشه در چارچوب اهداف گسترده تر برند باشد.

 

10- برنامه های وفاداری

برنامه‌های وفاداری یک استراتژی تبلیغاتی است که هدف آن جذب مشتریان جدید نیست، بلکه هدف آن این است که مشتریان فعلی خریدهای خود را مرتباً تکرار کنند و حتی به سفیران برند تبدیل شوند.

انواع مختلفی از برنامه های وفاداری وجود دارد، مانند برنامه های امتیازی یا سطحی. در همه آنها، هدف ایجاد یک رابطه بلندمدت با نام تجاری و بهبود ارزش طول عمر مشتری است، به این معنی که میزان سودی که در طول مدت باقی ماندن در برند ایجاد می کنند. به نوبه خود، این به برندها اجازه می دهد تا هزینه به دست آوردن مشتریان جدید را کاهش دهند.

 

انواع استراتژی های مارکتینگ

 

گروه چاپ و تبلیغات طرح و نقش (هنر مدرن) با بیش از 20 سال سابقه در زمینه چاپ و تبلیغات، با تکیه بر افراد متخصص و ماشین آلات مدرن و با ارائه سرویس های جامع تبلیغات و چاپ قادر است ایده ها و خواسته های تجاری شما را به صورتی عملیاتی پیاده سازی نماید. باعث افتخار ما خواهد بود تا بتوانیم مجری و مشاور در زمینه  رشد و پیشرفت تجاری شما باشیم. جهت مشاوره با کارشناسان ما لطفا تماس حاصل فرمایید.


این مقاله زیر مجموعه خدمات مشاوره تبلیغاتیدیجیتال مارکتینگ می باشد.


کلمات کلیدی: گروه چاپ و تبلیغات طرح و نقش،ذهنیت استراتژیک، مدیریت استراتژیک، برنامه ریزی استراتژیک، تبلیغات، کمپین تبلبغاتی، برندینگ، شبکه اجتماعی، وب سایت، استراتژی تبلیغاتی، مارکتینگ استراتژی

فهرست مقالات

 

  مشاوره، طراحی

  دیجیتال مارکتینگ 

چاپ   سازه های نمایشگاهی   دکوراسیون داخلی   آموزش و مهارت

 

Main Menu