images/Logo/Honare-Modern-293x280pix.png

چراغ های پنل نور پس زمینه LED چیست؟

یک پنل LED با نور پس زمینه به یک ستون اصلی در محیط های روشنایی داخلی تبدیل شده است. این به طور گسترده در موقعیت های متعدد، از ساختمان های اداری گرفته تا مدارس استفاده می شود. همانطور که لامپ های LED همچنان به شکل اصلی روشنایی تبدیل می شوند، پنل نور پس زمینه جایگزین خوبی برای چراغ های فلورسنت استاندارد موجود در محیط های داخلی است. شما می توانید همان ظرفیت نوری نور فلورسنت را با نورهای بادوام و کارآمدتر دریافت کنید. در حین تحقیق در مورد پانل نور پس زمینه، ممکن است در مورد مزایا، طرح ها و سایر اجزای فیکسچر آن کنجکاو باشید. این مقاله توضیحات عمیقی در مورد پنل های نور پس زمینه LED و اینکه چرا آنها یک گزینه عالی هستند ارائه می دهد.

پنل نور پس زمینه LED چیست؟

به عنوان یک توصیف اولیه از یک پانل با نور پس زمینه، چراغ های LED در پشت قاب دستگاه قرار گرفته اند. چراغ های LED از طریق لنز فیکسچر به سمت پایین می تابد و نور گسترده ای را در سراسر ناحیه مورد نظر فراهم می کند. این چراغ ها در مناطق عمومی راه اندازی می شوند و نور روشنی را برای راهروها، اتاق ها و فضاهای دیگر ارائه می دهند. از آنجایی که نورها به سمت پایین می تابد، نیازی به دیفیوزر پانل راهنمای که نور را به درستی هدایت می کند وجود ندارد. نور با یک دیفیوزر استاندارد لنز که نور گسترده ای را ارائه می دهد، تابش خیره کننده را کاهش می دهد. بیشتر موقعیت هایی که یک پانل نور پس زمینه LED نصب می شود. در سقف های افت با مقداری عمق بالای بدنه فیکسچر است.

اصل کار و انواع پنل نور پس زمینه LCD

نور پس زمینه اجزای نوری هستند که منبع نور پشتی را در محصولات نمایشگر LCD فراهم می کنند. از آنجایی که خود شیشه کریستال مایع خاصیت ساطع نور ندارد، منبع نور ساطع کننده، یعنی یک پنل نور پس زمینه، در صورت نیاز در پشت شیشه کریستال مایع اضافه می شود. برنامه های کاربردی ارتباطات، پزشکی، زیبایی، ابزار دقیق، تجهیزات صنعتی، پایانه های بانکی، تجهیزات نصب شده روی خودرو، اتوماسیون اداری، اسباب بازی های الکترونیکی و محصولات مصرفی را پوشش می دهد.

انواع نور پس زمینه

1. سه نوع پنل نور پس زمینه برای صفحه نمایش LCD وجود دارد که پنل های نور پس زمینه با استفاده از لامپ های CCFL هستند، یعنی لامپ های کاتد سرد، پنل های نور پس زمینه با استفاده از لامپ های EEFL بدون لامپ کاتد سرد و پنل های نور پس زمینه با استفاده از دیودهای ساطع نور LED.

2. نور پس زمینه CCFL (لامپ فلورسنت کاتد سرد) در حال حاضر مهمترین محصول نور پس زمینه صفحه نمایش LCD است. لامپ فلورسنت کاتد سرد، یعنی CCFL (لامپ فلورسنت کاتد سرد)، یا CCFT (لوله فلورسنت کاتد سرد). اصل کار آن این است که وقتی یک ولتاژ بالا به هر دو انتهای لوله لامپ اعمال می شود، تعداد کمی از الکترون ها در لوله لامپ با سرعت بالا به الکترودها برخورد می کنند تا انتشار الکترون ثانویه ایجاد کنند و شروع به تخلیه کنند. نور فرابنفش تولید شده، فسفر پوشیده شده روی دیواره داخلی لوله را تحریک می کند تا نور مرئی تولید کند.

3. نور پس زمینه LED از دیودهای ساطع کننده نور به عنوان منبع نور پس زمینه استفاده می کند که امیدوارکننده ترین فناوری برای جایگزینی لوله های فلورسنت کاتد سرد سنتی در آینده است. دیودهای ساطع نور از چندین لایه نازک از مواد نیمه هادی دوپ شده ساخته شده اند. یک لایه دارای الکترون های اضافی است و لایه دیگر فاقد الکترون برای تشکیل یک فضای خالی با بار مثبت است. هنگام کار، جریان از آن عبور می کند و الکترون ها و حفره ها با یکدیگر ترکیب می شوند و در نتیجه انرژی اضافی ایجاد می شود. به شکل تابش نوری منتشر می شود. دیودهای ساطع کننده نور با خواص تابش نور متفاوت را می توان با استفاده از مواد نیمه هادی مختلف به دست آورد.

جزئیات پانل نور پس زمینه

1. نور پس زمینه LED: به نور LED دیود ساطع نور نیز می گویند. در مقایسه با سایر منابع نور، مصرف برق یک چراغ LED بسیار کم است. از آبی تا قرمز، چراغ‌های LED دارای رنگ‌های زیادی هستند. رنگ خاص دیگر سفید است و  محدوده رنگی پرکاربردی دارد. در رنگ‌های مختلف، می‌توان آن‌ها را تقریباً به دو نوع تقسیم کرد: نور زیاد و کم نور: اساساً متعلق به نور کم است (البته کهربایی، نارنجی و قرمز نیز رنگ‌های روشن‌تری دارند). از آنجایی که سفید یک رنگ ترکیبی است و هیچ مقدار طول موج قابل شناسایی ندارد، با مقدار مختصات آن در نمودار رنگی نمایش داده می شود. ما آن را به عنوان "سفید سرد" و "سفید گرم" سفارشی می کنیم. در انواع رنگ ها مشکل انحراف رنگ وجود دارد که در این میان آبی و سفید به خصوص رنگ سفید مشهودتر است و در حال حاضر تامین کنندگان LED نمی توانند به طور موثر آن را کنترل کنند.

 

نور پس زمینه

 

2. نور پس زمینه CCFL: مزیت بزرگ این نوع نور پس زمینه روشنایی بالا است، بنابراین اساساً در دستگاه های نمایشگر فاز منفی سیاه و سفید، فاز منفی حالت آبی و نمایشگر کریستال مایع رنگی با مساحت بزرگ استفاده می شود. در تئوری، می تواند رنگ های مختلفی را با توجه به اصل تطبیق رنگ سه رنگ اصلی ایجاد کند. نقطه ضعف آن این است که مصرف برق زیاد است، باید توسط مدار اینورتر هدایت شود و دمای کار باریک است که بین 0 تا 60 درجه است، در حالی که سایر بردهای نور پس زمینه مانند LED می توانند بین 20- تا 70 درجه باشند.

استفاده از نور پس زمینه

اصل نور پس زمینه LCD این است که بازتابنده، صفحه راهنمای نور، BEF بالا و پایین، نوار نور LED و قاب آهنی قاب پلاستیکی با هم مونتاژ می شوند. هنگامی که نوار نور LED روشن می شود، قطعه نور نمای جانبی را ساطع می کند که پس از عبور از صفحه راهنمای نور، نور صاف می شود و نور پس زمینه را برای نمایشگر LCD فراهم می کند. در حین پردازش نور پس زمینه تلفن همراه، هنگام مونتاژ مجموعه FPC روی صفحه راهنمای نور، لازم است کاغذ رهاسازی چسب لامپ را پاره کنید و سپس مجموعه FPC را در موقعیت مربوطه روی صفحه راهنمای نور (به طور کلی ارائه می شود) بچسبانید. با شیارها)، به منظور اطمینان از محکم بودن چسبندگی، و به طور کلی باید در موقعیت چسبندگی فشار داده شود. اگر ربات گیره در هنر قبلی برای کار استفاده می شود، حداقل دو واحد برای هر موقعیت کاری مورد نیاز است که یکی از آنها پاره کردن کاغذ آزاد کننده چسب سبک است و دیگری برای اجزای Grab FPC استفاده می شود. نور پس زمینه منبع نور پشت شیشه گوشی است. اما نه تنها به LED اشاره دارد، زیرا مرحله فعلی نور پس زمینه به طور کلی از قاب پلاستیکی، فیلم بازتابنده، صفحه راهنمای نور، انتشار، نور پایین، نور بالا، چسب سایه، نوار نور LED تشکیل شده است. از آنجایی که خود دستگاه نمایشگر کریستال مایع شفاف است و نور ساطع نمی کند، برای کمک به یک پنل نور پس زمینه نیاز است. برخی از شاخص ها مانند روشنایی و یکنواختی نور پس زمینه تأثیر مستقیمی بر عملکرد نسبی صفحه نمایش LCD دارند. نور پس زمینه (نور پس زمینه) در واقع یک روشن کننده با روشنایی بالا است که لامپ های فلورسنت و بازتابنده های پشت LCD را در طول ساخت LCD ترکیب می کند. از آنجایی که پنل کریستال مایع صفحه نمایش کریستال مایع LCD نور ساطع نمی کند، فقط می تواند نور را منتقل کند، بنابراین برای اضافه کردن نور روشن در پشت. اگرچه مکانیسم نوری پانل نور پس‌زمینه ساده به نظر می‌رسد، اما ویژگی‌های نوری، ابعاد و موقعیت‌های نسبی هر جزء یک رابطه تعاملی در هم تنیده و یکپارچه را برای عملکرد کلی نوری پانل نور پس‌زمینه تشکیل می‌دهند. در عین حال، چگونگی بهبود کارایی نوری در عین سادگی مکانیسم و ​​فرآیند، یک کلید فنی مهم برای توسعه آینده پنل نور پس زمینه است.

نقش نور پس زمینه

از آنجایی که خود دستگاه نمایشگر کریستال مایع شفاف است و نور ساطع نمی کند، یک صفحه نور پس زمینه برای کمک به انتشار نور مورد نیاز است. برخی از شاخص ها مانند روشنایی و یکنواختی نور پس زمینه تأثیر مستقیمی بر عملکرد نسبی صفحه نمایش LCD دارند.

1. ساختار اساسی محصول: به ساختار شکل اشاره دارد که بر مونتاژ ماژول مشتری تأثیر می گذارد. از آنجایی که ساختار اصلی محصول به ماژول مشتری مربوط می شود، نمی توان آن را به دلخواه تغییر داد. به جز اینکه ماژول مشتری هنوز طراحی نشده است، فقط پس از آزاد شدن برد نور پس زمینه طراحی می شود.

2. عملکرد شامل: روشنایی، یکنواختی، دمای ذخیره سازی، دمای عملیاتی، جریان و ولتاژ ورودی و سایر شرایط تست و الزامات نوری است. جریان و ولتاژ ورودی توسط ماژول مهمان تعیین می شود، بنابراین برای مقابله با روشنایی لازم است مقادیر IF و Vf در طراحی به وضوح درک شود. روشنایی به شدت نور در واحد سطح ساطع نور اشاره دارد. دمای نگهداری از -30 درجه سانتیگراد تا +80 درجه سانتیگراد است. دمای عملیاتی از -20 تا +70 درجه سانتیگراد متغیر است.

مکان های متداول یک چراغ پس زمینه LED چیست؟

یکی از بزرگترین مزایای چراغ پس زمینه LED تطبیق پذیری دستگاه و محل نصب آن است. شما می توانید اینها را به راحتی در هر جایی که نیاز به نور روشنی دارید که مناطق بزرگی را در داخل خانه می پوشاند نصب کنید. در بیشتر موارد، این چراغ ها جایگزین لکه های فلورسنت استاندارد می شوند.

برخی از متداول ترین مکان ها برای یک چراغ پس زمینه LED عبارتند از:

  • ساختمان های اداری
  • مدارس
  • رستوران ها
  • اتاق‌های کاربردی 

وقتی فهرست مکان‌های رایج را مرور می‌کنیم، همه آنها طرح‌بندی‌های مشابهی دارند که برای دید بهتر به نور عمومی نیاز دارند. شما معمولاً از یک پنل نور پس زمینه LED به عنوان نورافکن استفاده نمی کنید، زیرا نور با زاویه باز می تابد. بسیاری از صاحبان املاک این پانل های نور پس زمینه را برای روشنایی عمومی ترکیب می کنند و برای برجسته کردن ویژگی ها با وسایل نور تخصصی تر ترکیب می کنند. شما می توانید سطح روشنایی مناسب را با توجه به موقعیت مکانی با LED های کم نور تنظیم کنید. یک ساختمان اداری احتمالاً به نورهای روشن تری نسبت به یک رستوران نیاز دارد. هنگام انتخاب یک چراغ LED، باید روشنایی چراغ ها را در نظر بگیرید. طیف وسیعی از تغییرات دمای روشنایی و رنگ موجود است.

 

چراغ LED

 

پانل های LED نور پس زمینه و نورپردازی لبه گزینه های محبوبی برای مقاوم سازی نورپردازی سنتی سقف هستند. آنها برای جایگزینی فلورسنت های داخل سقفی ایده آل هستند و در بسیاری از اندازه های شبکه رایج مانند 1×4، 2×2 و 2×4 وجود دارند. فناوری جدید نورپردازی LED به این پانل‌های مسطح اجازه می‌دهد تا بسیار نازک باشند و به ضخامت‌هایی به کوچکی نیم اینچ برسد. طراحی نازک به این معنی است که برخی از وسایل را می توان به صورت هموار به دیوارها نصب کرد یا در محیط های با سقف بلند از کابل ها آویزان کرد. در بیشتر موارد، وسایل با نور لبه برای نصب در محیط اتاق ها مناسب تر هستند. یک دستگاه نور پس زمینه می تواند نور کلی اتاق را از همه زوایا ارائه دهد. این فناوری نورپردازی جدید امکان نصب همه کاره را فراهم می کند که برای چندین سال در دسترس نبوده است. منبع نور در مدل های دارای نور پس زمینه پشت پنل قرار دارد و مستقیماً از طریق آن حرکت می کند. در سراسر سطح پانل روشنایی یکنواخت وجود دارد. با این حال، نیاز به فاصله ای بین منابع نور و پانل وجود دارد. در مدل های دارای نور لبه، چراغ های LED در اطراف داخل محفظه فیکسچر قرار دارند. سپس نور LED از طریق فیلتر دیفیوزر به سمت پایین تنظیم می شود. لامپ های لبه روشن یک فرمت محبوب در دسته پنل های LED در مرحله مقدماتی نورپردازی LED بودند. با این حال، از نظر کارایی محبوبیت خود را در بین مدل ها از دست داده است. ثابت شده است که نور پس زمینه سبک نورپردازی برتر است زیرا نور را از طریق مواد کمتری در دستگاه پخش می کند. با این حال، وسایل با نور لبه جایگاهی را در بازار حفظ می‌کنند که در آن هزینه‌های ثابت اولویت بالاتری نسبت به هزینه‌های عملیاتی و ترجیحی برای طراحی دارند. با این حال، صرفه جویی واقعی هزینه های عملیاتی کمتری است که توسط پانل های دارای نور پس زمینه ارائه می شود.

مزایای تغییر به یک چراغ پس زمینه LED چیست؟

اگر به دنبال تغییر نور فلورسنت به نور LED هستید، از مزایای بسیاری که ارائه می دهد لذت خواهید برد. در زیر برخی از مهم ترین مزایای انتخاب این چراغ ها آورده شده است.

بهره وری انرژی

هنگامی که اکثر صاحبان ملک تصمیم می گیرند چراغ های خود را به LED تغییر دهند، احتمالاً به دلیل صرفه جویی در مصرف انرژی است. چراغ‌های ال‌ای‌دی برای کارکردن به انرژی کمتری نیاز دارند، بنابراین چراغ‌های پس‌زمینه ال‌ای‌دی شما تنها از درصد کمی مورد نیاز برای یک لوله فلورسنت استفاده می‌کنند. صورتحساب های ماهانه شما پس از تبدیل به روشنایی LED با بهره وری انرژی بهتر کاهش می یابد.

عملکرد بهتر

به دلیل طراحی لوله های فلورسنت استاندارد، اغلب سوسو نوری وجود دارد که چشم اطرافیان را تحت فشار قرار می دهد. اگر روشنایی LED را در ساختمان اداری خود نصب کنید، ساکنان آن فشار کمتری به چشمان خود خواهند دید. علاوه بر این، هنگامی که یک چراغ LED کار می کند، گرمای کمتری دفع می شود. وقتی ملکی دارید که به ده ها وسیله نیاز دارد، گرمای تولید شده توسط لامپ فلورسنت می تواند بر دما تأثیر بگذارد. با چیدمان طراحی نورپردازی LED، زمان راحت تری برای حفظ دمای راحت خواهید داشت. اگر می خواهید محیطی لذت بخش برای همه ایجاد کنید، پنل های نور پس زمینه LED را نصب کنید.

طول عمر بهبود یافته

اگر می خواهید هزینه های تعمیر و نگهداری را کاهش دهید، یکی از بهترین راه ها نصب چراغ های LED به جای لامپ های فلورسنت است. طول عمر چراغ های LED به طور متوسط ​​50000 ساعت است که برخی از آنها تا 100000 ساعت دوام می آورند. هنگامی که می خواهید هزینه های مورد نیاز برای تعویض لوله ها را کاهش دهید، می توانید به این پانل های نور پس زمینه تغییر دهید. علاوه بر این، اگر به وسایل روشنایی در محیط‌های مرطوب نیاز دارید، می‌توانید یک لامپ دارای امتیاز برای این مناطق انتخاب کنید. یک چراغ روشنایی با درجه مرطوب دارای ویژگی هایی است که از نفوذ آب جلوگیری می کند و سیستم روشنایی را خشک نگه می دارد. اینها برای حفظ دید مناسب در محیط هایی که خطر لغزش دارند، بسیار مهم هستند.

 

گروه چاپ و تبلیغات طرح و نقش (هنر مدرن) با بیش از 20 سال سابقه در زمینه چاپ و تبلیغات، با تکیه بر افراد متخصص و ماشین آلات مدرن و با ارائه سرویس های جامع تبلیغات و چاپ قادر است ایده ها وخواسته های تجاری شما را به صورتی عملیاتی پیاده سازی نماید. باعث افتخار ما خواهد بود تا بتوانیم مجری و مشاور در زمینه  رشد و پیشرفت تجاری شما باشیم. جهت مشاوره با کارشناسان ما لطفا تماس حاصل فرمایید.


این مقاله زیر مجموعه خدمات سازه های نمایشگاهی / تابلوهای نمایشگاهی می باشد.


 کلمات کلیدی: گروه چاپ و تبلیغات طرح نقش، چاپ، برندسازی، تبلیغات، مشاوره تبلیغاتی، چراغ پس زمینه LED، پانل نور پس زمینه، تابلو بک لایت، لامپ بک لایت، چراغ های فلورسنت، نورپردازی، نورپردازی LED، بک لایت، نور تابلو بک لایت، چراغ های LED، طراحی تبلیغاتی، چاپ برچسب های تبلیغاتی، بازاریابی، طراحی غرفه نمایشگاه، نمایشگاه تجاری، غرفه سازی، نمایشگاه بین الملللی تهران

 

فهرست مقالات

 

  مشاوره، طراحی

  دیجیتال مارکتینگ 

چاپ   سازه های نمایشگاهی   دکوراسیون داخلی   آموزش و مهارت

 

Main Menu