images/Logo/Honare-Modern-293x280pix.png

تبلیغات دهان به دهان (WOM)

تبلیغات دهان به دهان (WOM) چیست؟

بازاریابی دهان به دهان چیست؟

بازاریابی دهان به دهان (یا بازاریابی WOM) زمانی است که علاقه مصرف کننده به محصول یا خدمات یک شرکت در گفتگوهای روزانه آنها منعکس می شود. اساساً، این تبلیغات رایگانی است که توسط تجربیات مشتری ایجاد می شود - و معمولاً چیزی فراتر از آن چیزی است که آنها انتظار داشتند.

بازاریابی دهان به دهان می‌تواند از طریق فعالیت‌های تبلیغاتی مختلف که توسط شرکت‌ها راه‌اندازی شده‌اند یا با داشتن فرصت‌هایی برای تشویق مشتری به مصرف‌کننده و مشتری به بازاریاب تشویق شود. بازاریابی WOM که به آن «تبلیغات دهان به دهان» نیز گفته می‌شود، شامل بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، بازاریابی ویروسی، وبلاگی، احساسی و اجتماعی است.

 

تبلیغات دهان به دهان

 

آموزه های کلیدی:

  • بازاریابی دهان به دهان (بازاریابی WOM) زمانی اتفاق می افتد که مصرف کنندگان در مورد محصول یا خدمات یک شرکت با دوستان، خانواده و دیگرانی که با آنها روابط نزدیک دارند صحبت کنند.
  • بازاریابی WOM یکی از قدرتمندترین اشکال تبلیغات است زیرا 88 درصد از مصرف کنندگان به توصیه های دوستان خود نسبت به رسانه های سنتی اعتماد دارند.
  • شرکت ها می توانند بازاریابی WOM را با فراتر از انتظارات در مورد یک محصول، ارائه خدمات خوب به مشتریان و دادن اطلاعات انحصاری به مصرف کنندگان تشویق کنند.
  • انجمن بازاریابی دهان به دهان (WOMMA) بهترین استراتژی های بازاریابی دهان به دهان را صادقانه، معتبر، اجتماعی، تکرارپذیر، قابل اندازه گیری و محترمانه ذکر می کند.
  • بازاریابی WOM شامل تکنیک های مختلف بازاریابی مانند وبلاگ ها و بازاریابی رسانه های اجتماعی است.

 

تبلیغات روش دهان به دهان

 

درک بازاریابی دهان به دهان

بازاریابی دهان به دهان با ارجاعات دهان به دهان طبیعی به محصولات و خدمات یک شرکت از این جهت متفاوت است که چگونه ممکن است در نتیجه یک تبلیغ، تشویق یا تأثیرات دیگر توسط یک شرکت باشد، که در غیر این صورت به عنوان "بذر" شناخته می شود. زمان فوق‌العاده‌ای در یک رستوران، زیرا انتظارات آنها فراتر رفته بود و بعداً در مورد آن توییت می‌گفتند، یا زمانی که شخصی تجربه خوبی در استفاده از یک محصول به روشی جدید داشت و به همه کسانی که می‌دانند درباره آن می‌گفت، اینها نمونه‌هایی از بازاریابی دهان به دهان هستند. همچنین، بازاریابی دهان به دهان در اولین تعامل متوقف نمی شود. تمایل دارد که منجر به یک آبشار از پیگیری در تعاملات شود.

تشویق از طرف یک شرکت ممکن است یکی از چندین شکل باشد. بهترین راه این است که به آنها دلیلی برای صحبت کردن بدهید، مانند فراتر از انتظارات یا ارائه مهارت های خودی یا اطلاعات در مورد یک محصول. راهبردهای دیگر شامل ارائه راه‌های جدید به مشتریان برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات در مورد محصولات و خدمات یک شرکت و تعامل و تعامل با مصرف‌کننده، از جمله از طریق خدمات مشتری نمونه است. این امر به ویژه با خدمات مشتری مبتنی بر رسانه‌های اجتماعی، که اشتراک‌گذاری و تبلیغ بی‌وقفه را فراهم می‌کند، ارزشمند است.

 

تبلیغات word-of-mouth

 

مزایای بازاریابی دهان به دهان

هشتاد و هشت درصد از مردم در سراسر جهان گفتند که به توصیه های دوستان و خانواده (رسانه های کسب شده) بیش از سایر اشکال تبلیغات اعتماد دارند.

مصرف کنندگان زمانی که احساس می کنند توسط خود شرکت شنیده می شوند، از لحاظ عاطفی بیشتر با یک شرکت ارتباط برقرار می کنند. به همین دلیل است که بسیاری از شرکت ها نمایندگان فروش خواهند داشت که محصولات و خدمات خود را شخصاً یا از طریق یک خط تلفن بازخورد با مصرف کنندگان در میان بگذارند. این نوع تعامل، و همچنین رویدادهای تبلیغاتی، می تواند گفتگوها را در مورد محصول یک شرکت تحریک کند.

وسوسه قابل توجهی برای ساختن بازاریابی دهان به دهان وجود دارد. بر این اساس، انجمن بازاریابی دهان به دهان (WOMMA) یک چک لیست کد اخلاقی برای صنعت تهیه کرد و توصیه کرد که بهترین استراتژی های بازاریابی دهان به دهان، معتبر، اجتماعی، تکرارپذیر، قابل اندازه گیری و محترمانه است و هیچ بهانه ای برای عدم صداقت وجود ندارد. یک متخصص بازاریابی WOM، کدهای اخلاقی WOMMA را در سه قانون کلیدی برای جلوگیری از مشکلات خلاصه کرده است

  • بگویید نماینده چه کسی هستید (همیشه رابطه خود را فاش کنید)
  • فقط آنچه را که باور دارید بگویید (با نظر خود صادق باشید)
  • هرگز در مورد اینکه چه کسی هستید دروغ نگویید (در مورد هویت خود صادق باشید)

 

بازاریابی دهان به دهان

 

چند نمونه از بازاریابی دهان به دهان چیست؟

بازاریابی دهان به دهان شامل تاکتیک های بازاریابی است که شرکت ها برای ترغیب مصرف کنندگان خود به صحبت در مورد میزان رضایت خود از خدمات یا محصول شرکت استفاده می کنند. این استراتژی‌ها شامل برنامه‌های وفاداری به برند هستند که به مشتریان برای کسب‌وکارهای مکرر پاداش می‌دهند و پلتفرم‌هایی را برای ارائه بازخورد کاربران به آنها ارائه می‌دهند. هدایا، مسابقات، و اینفلوئنسرهای حمایت شده.

 

نسخه دیجیتالی بازاریابی دهان به دهان چیست؟

بازاریابی دهان به دهان دیجیتال از فناوری، به ویژه اینترنت، برای تسهیل مبادلات دهان به دهان استفاده می کند. تابلوهای بررسی، سایت‌های رسانه‌های اجتماعی و وبلاگ‌ها پلتفرم‌های دیجیتالی محبوبی هستند که مصرف‌کنندگان برای به اشتراک گذاشتن تجربیات خود، چه خوب و چه بد، از آن‌ها استفاده می‌کنند، و این توصیفات مشترک به‌طور قابل‌توجهی بر تصمیم‌گیری خرید مصرف‌کننده تأثیر می‌گذارد.

 

بازاریابی روش دهان به دهان

 

چرا بازاریابی دهان به دهان اینقدر مهم است؟

بازاریابی دهان به دهان مهم است زیرا راهی موثر برای افزایش فروش، ارتقای محصولات و خدمات، افزایش شناخت برند و ایجاد وفاداری مشتری است. بسیاری از شرکت ها از استراتژی هایی استفاده می کنند که مشتریان را ترغیب می کند تا خدمات و/یا محصولات خود را توصیه کنند و تجربیات مثبت خود را به اشتراک بگذارند. اساساً، شرکت‌ها جرقه‌ای ایجاد می‌کنند که باعث طوفان پچ پچ در میان مصرف‌کنندگان می‌شود، و از آنجایی که مطالعات نشان می‌دهد که اکثر مردم به توصیه‌های خانواده و دوستان اعتماد دارند، تمرکز بر بازاریابی دهان به دهان می‌تواند سودمندتر و مقرون به صرفه‌تر از سایر اشکال بازاریابی باشد.

 

 

 گروه چاپ و تبلیغات طرح و نقش (هنر مدرن) با بیش از 20 سال سابقه در زمینه چاپ و تبلیغات، با تکیه بر افراد متخصص و ماشین آلات مدرن و با ارائه سرویس های جامع تبلیغات و چاپ قادر است ایده ها و خواسته های تجاری شما را به صورتی عملیاتی پیاده سازی نماید. باعث افتخار ما خواهد بود تا بتوانیم مجری و مشاور در زمینه  رشد و پیشرفت تجاری شما باشیم. جهت مشاوره با کارشناسان ما لطفا تماس حاصل فرمایید.


 این مقاله زیر مجموعه خدمات دیجیتال مارکتینگ / مشاوره و طراحی / مشاوره تبلیغاتی می باشد.


 کلمات کلیدی: گروه چاپ و تبلیغات طرح و نقش،بازاریابی دهان به دهان، بازار یابی word-of-mouth، تبلیغات دهان به دهان، بازاریابی PPC، بازاریابی درونگرا، بازاریابی برونگرا، بازاریابی دیجیتال، بازاریابی آنلاین، انواع تبلیغات، تبلیغات، مشاوره تبلیغاتی، طراحی تبلیغاتی، نمایشگاه های تبلیغاتی، سازه های نمایشگاهی، بازاریابی، دیجیتال مارکتینگ 

فهرست مقالات

 

  مشاوره، طراحی

  دیجیتال مارکتینگ 

چاپ   سازه های نمایشگاهی   دکوراسیون داخلی   آموزش و مهارت

 

Main Menu