images/Logo/Honare-Modern-293x280pix.png

انواع بروشور براساس شکل

بروشور یکی از روش‌های بازاریابی برای معرفی و در معرض دید مخاطب قرار دادن یک کالا است. بروشور که به نام کالا نما نیز شناخته می‌شود، به‌صورت برگه‌ای چند لتی یا به شکل یک کتابچه‌ طراحی می‌شود. از بروشور برای معرفی محصول یا تبلیغ مشاغل استفاده می‌شود که در آن ویژگی‌های کالای موردنظر به‌صورت جامع در کمترین زمان و فضای ممکن توضیح داده می‌شود. بروشور ها یکی از پرکاربردترین ابزارهای بازاریابی هستند که امروزه چاپ می شوند، اما اغلب اوقات زمانی که به دنبال طراحی بروشور برای محصول خود هستیم، تفکر ما ممکن است کمی محدود باشد. بروشور سه لت یکی از پرکاربردترین انواع بروشور است. اگرچه این یک قالب عالی است، اما بسیاری دیگر وجود دارند که ممکن است برای هدف بازاریابی شما مناسب تر باشند. بنابراین به سراغ این سوال می‌روسم که انواع بروشور چیست؟ بیایید نگاهی بیندازیم. انواع بروشور به کسب و کارها اجازه می دهد تا به سرعت و به طور موثر اطلاعات خود را همراه با محصولات و خدماتی که ارائه می دهند نمایش دهند. انتخاب طرح بندی مناسب می تواند چالش برانگیز باشد، به خصوص اگر این اولین بار است که بروشور چاپ می کنید. بروشور DL با ابعاد استاندارد 210 در 99 میلی‌متر معروف به یک‌سوم از A4 در یک پاکت مخصوص اداری (ملخی) قرار می‌گیرد.

  • بروشور با ابعاد استاندارد A5، یعنی 148 در 210 میلی‌متر، یک استاندارد رایج در طراحی بروشورهاست که نصف اندازه کاغذ A4 می‌باشد.
  • سایز A4 با ابعاد 297 در 210 میلی‌متر، یکی از مرسوم‌ترین ابعاد بروشورها در طراحی انواع روش‌های تبلیغاتی است.
  • اندازه‌های رایج کاغذ در امریکا با عناوین Letter و Legal شناخته می‌شوند که ابعاد بروشورهای این نوع 355.6 در 210 میلی‌متر است..
  • سایز A3 دو برابر سایز A4 است و در نتیجه ابعاد آن 420 در 297 میلی‌متر می‌باشد. این نوع بروشورها نیز در طراحی و ارائه استفاده می‌شوند..
  • یکی از متداول ترین انواع بروشورها به صورت حروفی به صورت نیم تا شده و سه تایی هستند. این بدان معناست که هر طرف یک بروشور سه تایی که روی کاغذ استاندارد 8.5 اینچ در 11 اینچ چاپ می شود، بعد از تا
  • زدن 8.5 اینچ در 3.69 اینچ خواهد بود. اگر یک بروشور نیمه تا شده را روی همان کاغذ استاندارد 8.5 x 11 اینچ چاپ کنید، ابعاد هر طرف بعد از تا زدن 8.5 اینچ در 5.5 اینچ خواهد بود.

 

 انواع بروشور

 

انواع بروشور بر اساس شکل

بروشورها، به عنوان یکی از ابزارهای مهم تبلیغاتی، در انتقال اطلاعات و جذب مخاطبان بسیار مؤثر هستند. طراحی و شکل بروشورها نقش بسیار مهمی در جذب توجه و ایجاد ارتباط با مخاطبان دارد. بسته به نوع فعالیت و هدف تبلیغاتی شما، می‌توانید از انواع بروشور ها استفاده کنید. بروشورها می‌توانند در اشکال مختلفی طراحی شوند، از جمله:

بروشوردو لت (Bi-Fold Brochure)

این چین معمولا انتهای بلند ورق را گرفته و آن را از وسط تا می کند. این نوع تا کردن برای ارائه های اولیه یا صفحات اطلاعاتی به خوبی کار می کند و ظاهر جزوه ای بسیار ابتدایی دارد.

بروشور سه لت (Gate Fold Brochure)

Open Gate Fold که بیشتر برای طرح‌های گرافیکی غنی که به یک نمای بزرگ متکی هستند استفاده می‌شود، یک پانل بزرگ‌تر دارد که توسط دو پانل کوتاه‌تر که به‌عنوان یک دهانه دودر عمل می‌کنند، پنهان شده است..

بروشور دوبل موازی (Dobble Parallel Fold Brochure)

فولد موازی چهار پانل نوعی نیمه تا شده است که در داخل یک تاشو قرار گرفته است. این یک انتخاب عالی برای بروشورهای تبلیغاتی یا برنامه های رویداد است.

بروشور آکاردئونی (Accordion Fold Brochure)

آکاردئون فولد شبیه Z Fo است، اما به جای سه پنل، چهار پنل دارد. این یک انتخاب خوب برای طرح هایی است که اطلاعات یا متن زیادی روی آنها وجود دارد.

بروشور تای فرانسوی (French Fold Brochure)

با این تا، انتهای بلند را از وسط تا کنید، سپس انتهای بلند جدید را دوباره از وسط تا کنید. داخل آن گاهی اوقات در این پیکربندی خالی می ماند و به عنوان نیم تا شده استفاده می شود. این اغلب برای دعوت نامه ها و منوها استفاده می شود .انواع بروشور ها بسیار بیشتر از آنچه در اینجا توضیح دادم وجود دارد، اما اگر چیز دیگری نباشد، این باید به شما ایده بسیار خوبی از تنوع بروشورها بدهد. اگر سوالی دارید، نظری دارید یا می‌خواهید فولد مورد علاقه خود را ذکر کنید، در نظرات زیر صدای خود را اعلام کنید.

بروشور تای رولی (Roll Fold Brochure)

رول فولد یک نیمه تا شده است که به نوعی حرکت «غلتان» در یک نیمه تا می شود. این یک انتخاب عالی برای جزوه های آموزشی است.

نکات مهم در نوع و نحوه ی تا زدن بروشور

هنگامی که می‌خواهید نوع و نحوه تا زدن بروشور را انتخاب کنید، لازم است به نکات زیر توجه داشته باشید:

- دقت کنید که لت های هر برگه باید با اطلاعاتی که قرار است در آن قسمت درج شود، همخوانی داشته باشد.

- صفحه های هر برگه یا همان لت‌ها باید از لحاظ بصری، کاملاً تعادل را بین صفحه های بعدی بروشور ایجاد کنند.

- حتماً برگه‌ای را برای تا زدن انتخاب کنید که به‌راحتی تا بخورد و اطلاعات درست و کافی را در خود جای دهد.

- در ابتدای کار، بروشور موردنظر خود را طوری نگاه کنید که گویی شما مخاطب آن هستید.

- اطلاعات درج شده در هر برگه یا لت یک بروشور باید نظم خاصی را رعایت کند تا مخاطب یا خواننده دچار سردرگمی نشود و بتواند اطلاعات لازم درباره ی یک محصول را به‌راحتی به دست آورد.

- دقت کنید که تصاویر یا عکس هایی که انتخاب می کنید باید با طرح هر بروشوری که مدنظر شما است، تناسب داشته باشد و یک جلوه ی بصری عالی و جذاب را در اختیار مخاطب و مشتری قرار دهد.

- توجه کنید که نباید متن و اطلاعاتی که درباره ی محصول یا خدمات یک شرکت یا کمپانی در اختیار مشتریان می‌گذارید، تحت‌الشعاع هم قرار بگیرند.

- حتماً اطلاعات هر صفحه ساده، خوانا در عین حال جذاب باشد.

- ضرروی است که صفحات و برگه های هر جلد باید باهم همخوانی داشته باشند.

- توجه کنید که راه های ارتباطاتی که در هر بروشور ذکر شده است، تا نشود.

- به خط های تا شده درحین طراحی و تنظیم یک بروشور توجه کنید.

- تعداد صفحات برای انتخاب نوع و حالت تا زدن یک بروشور جزء موارد لازم و ضروری است.

دقت کنید که در روش تا زدن بروشور آکاردئونی، باید یک صفحه با دو صفحه ی دیگری که روی لت کناری بروشور موجود است تا بخورد که این حرکت نیز در تا زدن روش آکاردئونی- بسیار معروف است و خیلی از بازاریان از این روش برای تبلیغ و معرفی محصولات خود استفاده می کنند.

 

بروشور اکاردئونی

 

- تا زدن به روش سه لتی را می توانید به آسانی در داخل پاکت نامه قرار دهید و با یک فروش کم هزینه، مشتریان زیادی را به سمت خود جلب کنید.

- لازم به ذکر است که باید فاصله ی هر لت در هر نوع روش تا زدن بروشور به اندازه ی 4 میلی متر از خط و کناره های بروشور باشد تا خواننده زود خسته نشود.

استفاده از تصاویر باکیفیت :استفاده از تصاویر با کیفیت بالا می‌تواند به جذب نظر مخاطبان کمک کند.

استفاده از رنگ‌های مناسب :رنگ‌های مناسب می‌توانند به جذب نظر مخاطبان کمک کنند و از طرفی، باید از تعداد رنگ‌های متفاوت کمتری استفاده کنید.

استفاده از فضای مناسب :باید فضای مناسبی برای قرار دادن متن و تصاویر در بروشور در نظر گرفته شود.

استفاده از فونت خوانا:متن های خوانا و مناسب برای مخاطبان خود استفاده کنید.

استفاده ازعناوین جذاب:باید عناوین جذاب و مناسب برای بخش‌های مختلف بروشور انتخاب کنید.

استفاده از متن های کوتاه و مختصر:باید از متن‌های کوتاه و مختصر برای توضیح ویژگی‌های کالای موردنظر استفاده کنید.

 

 بروشور دوبل موازی

 

بروشور چیست و چه کاربردهایی دارد؟

در دنیای دنیای مشاغل برای فروش بیشتر و جذب مخاطب به تبلیغات و بازاریابی نیاز دارند. روش‌های بازاریابی برای ارائه آن‌ها وجود دارد که می‌توانم بروشور، کارت ویزیت، تبلیغات چریکی، هدیه‌های تبلیغاتی و موارد دیگری را تهیه کنم. بروشور انواع بازاریابی چاپی است که تاثیرات زیادی برای جذب مخاطب به سمت محصول و کالای مورد نظر دارد. اما برای تأثیرگذاری بیشتر این روش تبلیغاتی باید به نکاتی مانند طراحی بروشور توجه کرد. در این مطلب قصد داریم شما را با بروشور و کاربردهای آن آشنا کنیم، پس ادامه آن را از دست ندهید.

بروشور تبلیغاتی حرفه ای

بروشور یکی از روشهای بازاریابی برای معرفی و در معرض دید مخاطب قرار دادن یک کالا است. بروشوربه ‌صورت برگه‌های چند لتی یا به شکل یک کتابچه طراحی می‌شود. بروش برای معرفی محصول یا تبلیغ استفاده می‌شود که در آن ویژگی‌های کالای موردنظر به‌صورت جامع در کمترین زمان و فضای ممکن توضیح داده شود. همچنین می‌توان برای توضیح بهتر کالا، از تصاویر مرتبط با موضوع درج شده در بروشور نیز استفاده کرد. بروشور ازآنجایی که تهیه آن به هزینه کمتری نسبت به سایر روشهای تبلیغاتی نیاز دارد. به این ترتیب موردتوجه صاحبان کارخانه قرار می‌گیرند. اگر می خواهید برای معرفی کالای و شغل خود از بروشور استفاده کنید، باید آن را در تیراژهای بالا سفارش دهید که افراد زیادی قرار بگیرند.

تفاوت پمفلت و بروشور چیست؟

شاید تنها شباهت بروشور و پمفلت را یکسان بودن آن‌ها دانست. اما ازلحاظ کاربردهای متعدد با همسانی دارند. هدف از طراحی و تولید بروشور تبلیغ یک مجموعه و کالاهای تولید شده آن است. اما پمفلت بااهدف مطالب آموزشی در مورد یک موضوع ارائه می‌شود. بنابراین می‌توانم هدف خود را از تهیه پمفلت اطلاع‌رسانی و آموزش یک مطلب انجام دهم. در تهیه یک پمفلت از تصاویر و مطالب مختلف بر اساس برنامه و سازماندهی شده می‌شود تا پیام موردنظر را به‌درستی ارائه کند.

 

بروشور دوبل موازی 

 

کاربردهای بروشور

علاوه بر کاربردهایی که برای بروشور برشمردیم، یک بروشور می‌توان استفاده‌های دیگری نیز داشته باشد. از این کاربردها می توانم به معرفی محصول، معرفی شرکت، منو، راهنمای گردشگری و... اشاره کرد. در ادامه این موارد را برای شما بیان می کنید.

استفاده از بروشور برای معرفی کالا

یکی از رایج ترین کاربردهای بروشور برای معرفی یک کالا یا محصول است. در صورتی که یک کالا بخرید و از آن استفاده کنید، همچنین هیچ بروشوری همراه آن در این صورت اعتماد شما نسبت به آن کالا از دستتان نخواهد رفت.

استفاده از بروشور برای معرفی شرکت

اگر در یک سمینار شرکت کرده باشید، حتما با این کاربرد بروشور آشنایی دارید. این نوع بروشور که بیشتر برای تبلیغات یک شرکت بوده شامل اطلاعات مانند شرکت رزومه است. ازآنجایی که این نوع بروشور تاثیر بیشتری بر مخاطب بگذارد. بنابراین تصاویر به‌کاررفته در آن باید هدفمند طراحی شوند.

 استفاده از بروشور به عنوان منو

این نوع از بروشور را در رستوران‌ها، کافی‌شاپ و... دیده‌اید. در این صورت منو به‌عنوان یک بروشور چاپ شده و در اختیار مشتری قرار می‌گیرد. معمولاً رستوران‌هایی که خدمات آن‌ها را به‌صورت بیرونی انجام می‌دهند، از این نوع بروشور استفاده می‌کنند.

بروشور و راهنمای گردشگری

درجاهای دیدنی و گردشگری از این نوع بروشور می‌شود. بروشوری به‌عنوان راهنمای گردشگری تولید شده، معمولاً حاوی اطلاعاتی از مکان های جذاب شهرمورد نظر است. همچنین در این نوع بروشور می‌توان اطلاعاتی در مورد شهر مانند رستوران،هتل و...نیز مشاهده کرد.

 

 بروشور A4

 

محیط یک بروشور

استفاده از بروشور به‌عنوان یک ابزار تبلیغاتی بسیاری است که این مزیت‌ها باعث می‌شود افراد و صاحبان کارها از آن برای توسعه و پیشرفت کسب و کار خود استفاده کنند. در ادامه برخی از این مزیت ها را برای شما بیان کرد.

  • تولید و حمل بروشور برای افراد مختلف آسان است.
  • استفاده از بروشور یک روش تبلیغاتی مناسب و کم‌هزینه است. شما با توجه به بودجه نظر خود می‌توانید در نحوه طراحی و تولید تغییرات آن را ایجاد کنید.
  • مخاطبان با خواندن بروشور اعتماد بیشتر نسبت به کالای شما خواهند داشت و این امر باعث می شود هنگام خرید کالای تولیدی شما را در اولویت قرار دهند.
  • با از بروشور می‌توانید اطلاعات کاملی را در کمترین فضای بیان کنید.
  • بروشور می‌تواند یک عامل مهم در پیشرفت کسب و کار شما باشد و نظر مخاطب را به سمت محصول خود جذب کنید.

طراحی بروشور تبلیغاتی حرفه ای

نحوه طراحی بروشور می‌تواند تأثیر زیادی بر مخاطب و جذب آن به کالای شما داشته باشد. اگر یک بروشور به‌خوبی شود، جایگاه ویژه‌ و طراحی را در بین مخاطبان برای کسب خود می‌کند. برای طراحی بروشور می‌توان از نرم‌افزارهای یک استفاده کرد. طراحی بروشور به کمک نرم افزارهایی مانند ایلیستورتری، ایندیزاین و کورل بسیار مهیج و جذاب است. همچنین چاپ آن به دو صورت چاپ افست و چاپ بروشور انجام می شود. بهتر است سایز بروشور را با اطلاعات درج شده در آن تنظیم کنید.

 

گروه چاپ و تبلیغات طرح و نقش (هنر مدرن) با بیش از 20 سال سابقه در زمینه چاپ و تبلیغات، با تکیه بر افراد متخصص و ماشین آلات مدرن و با ارائه سرویس های جامع تبلیغات و چاپ قادر است ایده ها وخواسته های تجاری شما را به صورتی عملیاتی پیاده سازی نماید. باعث افتخار ما خواهد بود تا بتوانیم مجری و مشاور در زمینه  رشد و پیشرفت تجاری شما باشیم. جهت مشاوره با کارشناسان ما لطفا تماس حاصل فرمایید.


این مقاله زیر مجموعه خدمات چاپ / چاپ دیجیتال می باشد.


کلمات کلیدی: گروه چاپ وتبلیغات طرح نقش، چاپ، راهنمای بروشور، کاربرد بروشور، بروشورسه لت، ماشین الات تبلیغاتی، نحوه طراحی بروشور، فتوشاپ، ایلیستورتری، کورل، روش آکاردئونی، انواع بازاریابی چاپی، طراحی تبلیغاتی، چاپ برچسب های تبلیغاتی، بازاریابی، طراحی غرفه نمایشگاه، نمایشگاه تجاری، غرفه سازی، نمایشگاه بین الملللی تهران.

فهرست مقالات

 

  مشاوره، طراحی

  دیجیتال مارکتینگ 

چاپ   سازه های نمایشگاهی   دکوراسیون داخلی   آموزش و مهارت

 

Main Menu