images/Logo/Honare-Modern-293x280pix.png

اهداف بلند مدت زندگی

چگونه با اهداف بلندمدت کارهای بزرگ انجام دهیم

اهداف بلند مدت اهدافی هستند که می خواهید ماه ها یا سال ها بعد به آنها برسید. تعیین این نوع هدف به شما هدف کاری می دهد، به شما کمک می کند تصمیمات بهتری بگیرید و مقدار زیادی انگیزه روزانه را ارائه می دهد. در این مقاله توضیح می‌دهیم که چگونه می‌توانید از اهداف بلندمدت برای انجام کارهای بزرگ در طول زمان، با مثال‌ها استفاده کنید.

وقتی به آینده ای ایده آل برای کار خود فکر می کنید، چه می بینید؟ شاید تصور کنید که یک محصول جهانی جدید راه اندازی می کنید، به رکورد فروش می پردازید، یا بهترین استعدادها را در زمینه کاری خود به کار می گیرید. اما در حالی که تصور آن سناریوهای رویایی آسان است، در واقع رسیدن به آنجا داستان دیگری دارد. اینجاست که اهداف بلند مدت می توانند کمک کنند. تعیین اهداف بلندمدت به تبدیل رویاهای شما به اهداف مشخصی کمک می کند که بتوانید با قصد و نیت برای رسیدن به آنها تلاش کنید. جدا از کمک به شما برای دستیابی به چیزهای دشوار، آنها همچنین ابزار مفیدی برای اولویت بندی کار شما و تصمیم گیری موفقیت برای شما هستند.

اهداف بلند مدت چیست؟

اهداف بلندمدت اهدافی هستند که می‌خواهید در آینده، ماه‌ها یا سال‌های آینده به آن‌ها برسید. انجام آنها دشوار است و نیاز به برنامه ریزی قبلی و کار مداوم در یک دوره زمانی طولانی دارد. مانند تبدیل یک استارتاپ به یک تجارت سودآور، اصلاح فرهنگ سازمانی یا تبدیل شدن به یک رهبر تیم.

اهداف بلند مدت در مقابل اهداف کوتاه مدت

اهداف بلند مدت به کار شما جهت و هدف می دهد. آنها معمولاً از اهداف کوتاه‌مدت کوچک‌تری تشکیل شده‌اند ، که پله‌هایی هستند که به شما در دستیابی به اهداف بزرگ‌تر کمک می‌کنند. در حالی که اهداف بلندمدت ستاره شمالی شما هستند، اهداف کوتاه مدت با تقسیم کردن آن به مراحل عملی باعث می شود کار کمتر دلهره آور باشد. به عنوان مثال، تصور کنید شما و تیمتان یک برنامه جدید ایجاد کرده اید و هدف بلندمدتی برای رسیدن به یک میلیون دانلود در عرض دو سال تعیین کرده اید. این هدف تصمیمات شما را راهنمایی می کند و مشخص می کند که موفقیت برای برنامه شما چگونه به نظر می رسد. اکنون به اقدامات کوچکتری که باید برای رسیدن به هدف بزرگتر خود انجام دهید فکر کنید - اینها اهداف کوتاه مدت شما هستند. به عنوان مثال، ممکن است یک هدف کوتاه مدت برای ایجاد یک کمپین ارجاع ایمیل در یک ماه آینده تعیین کنید.

آیا تعیین اهداف بلندمدت مهم است؟

اهداف بلند مدت می توانند به شما کمک کنند تا با اهداف بزرگ در محل کار و زندگی شخصی خود مقابله کنید. در اینجا چگونگی آن است.

 

مسیر رشد

 

. با نیت کار کنید

طبق گزارشی در سال 2020 ، حدود 86 درصد از رهبران می گویند که تعیین هدف برای یک استراتژی رشد موفق ضروری است. به هر حال، وقتی در مورد آنچه می خواهید روشن باشید، احتمال اینکه به آن برسید بسیار بیشتر است. اهداف بلند مدت به این وضوح کمک می کند، زیرا تعیین آنها شما را تشویق می کند که عمدا تصمیم بگیرید که برای چه نوع آینده ای تلاش می کنید. به جای اینکه بی هدف کار کنید، اهداف بلندمدت به شما تمرکز می‌کنند و اطمینان می‌دهند که کار روزانه‌تان روی چیزی که واقعاً مهم است از بین می‌رود.

. موفقیت را تعریف کنید

وقتی یک هدف بلندمدت تعیین می کنید، تصمیم می گیرید که موفقیت از نظر شما چگونه به نظر می رسد. هدف شما یک معیار مشخص برای اندازه گیری پیشرفت و تعیین اینکه آیا به هدف خود رسیده اید یا خیر به شما می دهد. به عنوان مثال، اگر قصد مبهمی برای "افزایش درآمد فروش" دارید، اندازه گیری پیشرفت و موفقیت دشوار است. با شفاف سازی هدف بلندمدت خود برای رسیدن به درآمد 2 میلیون دلاری از فروش در پنج سال آینده، به تیم خود چشم انداز روشنی از موفقیت برای هدف گذاری می دهید.

. تصمیمات بهتری بگیرید

این را تصور کنید: شما بی هدف در شهر قدم می زنید و با شکافی در جاده مواجه می شوید. چپ میری یا راست؟ از آنجایی که مقصدی در ذهن ندارید، تصمیم گیری بسیار سخت تر است. وقتی به یک مکان خاص می روید، انتخاب آسان است - فقط کافی است جاده ای را انتخاب کنید که به جایی که می خواهید بروید. در حالی که بسیاری از تصمیمات به سادگی چپ یا راست نیستند، یک هدف بلند مدت می تواند قطب نمای شما باشد. هنگامی که با انتخابی روبرو می شوید، می توانید ارزیابی کنید که چگونه هر گزینه ممکن است به شما در رسیدن به هدفتان کمک کند. برای مثال، اگر هدف بلندمدت تیم شما دوبرابر کردن ترافیک وب موبایل به صفحه اصلی شما است، در صورتی که نیاز به عقب نشینی درخواست ها برای بهینه سازی صفحه اصلی خود برای دسکتاپ دارید، می توانید به آن هدف اشاره کنید.

. با انگیزه بمانید

اهداف بلند مدت نیز یک ابزار انگیزشی قدرتمند هستند. هنگامی که روانشناسان تأثیر تکنیک های انگیزشی مختلف را بر عملکرد گروه آزمایش کردند، دریافتند که هدف گذاری یکی از مؤثرترین آنهاست. تنها تعیین تعداد انگشت شماری از اهداف خاص و جاه طلبانه، عملکرد شرکت کنندگان را تا 80 درصد افزایش داد. به طور خاص، اهداف بلندمدت به انگیزه درونی کمک می کند - انگیزه موفقیت که از درون شما سرچشمه می گیرد، نه عوامل بیرونی مانند تمجید یا جبران. دلیلش این است که وقتی برای رسیدن به اهداف بلندمدت تلاش می کنید، کار روزانه شما هدف مشخصی دارد.

 

هدف بلند مدت

 

6 گام برای تعیین و دستیابی به اهداف بلند مدت

بهترین اهداف بلند مدت نیاز به کمی برنامه ریزی دارد. در اینجا نحوه ایجاد اهداف و چسبیدن به آنها برای مدت طولانی آورده شده است.

1_ آینده ایده آل خود را تجسم کنید

قبل از اینکه اهداف خود را بسازید، باید تصمیم بگیرید که می خواهید به چه چیزی برسید. به خاطر داشته باشید که اهداف بلند مدت یک تعهد بزرگ هستند. برای ایجاد اهدافی که می توانید به آنها پایبند باشید، مطمئن شوید که آنها واقعا برای شما مهم هستند و با ارزش های شما همسو هستند. این به شما کمک می کند با انگیزه بمانید و از فرسودگی شغلی جلوگیری کنید. اگر اهداف بلندمدتی برای کسب و کار خود تعیین می کنید ، این به معنای مشورت با ماموریت ، بیانیه چشم انداز و ارزش های شرکت است . اگر اهداف کاری شخصی را تعیین می کنید، ابتدا سعی کنید ارزش های خود را شناسایی کنید. از خود بپرسید چه چیزی برای شما مهم است و چه چیزی در گذشته شما را بیشتر برآورده کرده است - برای مثال، ممکن است برای خلاقیت، تعامل با مشتری یا سازمان ارزش قائل شوید.

2_ اهداف SMART را بنویسید

اهداف باید به وضوح تعریف شده و قابل جعل باشند، بنابراین شما یک مسیر مشخص برای موفقیت دارید. SMART مخفف عبارت زیر است:

. خاص

. قابل اندازه گیری

. قابل دستیابی

. واقع بین

. زمان محدود

در اینجا مثالی از یک هدف SMART آورده شده است: «امسال، تیم مهندسی یک وب سایت شرکتی برای تلفن همراه را راه اندازی می کند که برای دستگاه های android و ios بهینه شده است.»

3_ اهداف خود را اولویت بندی کنید

اکنون که اهدافی را تعیین کرده اید، وقت آن است که آنها را اولویت بندی کنید . این می تواند وسوسه انگیز باشد که تمام اهداف خود را به طور همزمان انجام دهید، اما این معمولاً واقع بینانه نیست. شما باید منابع موجود را در نظر بگیرید - از جمله پهنای باند شخصی شما. برای اولویت بندی، با فهرست کردن تمام اهداف بلندمدت خود شروع کنید. مشخص کنید که کدام یک برای شما مهمتر هستند. زمان رسیدن به هر هدف را یادداشت کنید و تخمین بزنید که چقدر طول می کشد. بر اساس این عوامل، تصمیم بگیرید که می‌خواهید فوراً بر روی کدام اهداف تمرکز کنید و کدام یک را تا زمانی که پهنای باند بیشتری باز شود، متوقف کنید.

4_اهداف بلند مدت خود را به اهداف کوتاه مدت تقسیم کنید

رسیدن به اهداف بلندمدت نیازمند کار سخت است، بنابراین طبیعی است که در ابتدا کمی احساس ترس کنند. اینجاست که اهداف کوتاه مدت وارد عمل می شوند. این سنگ‌های پله کوچک‌تر، کار را به کارهایی تقسیم می‌کنند که می‌توانید در یک بازه زمانی کوتاه‌تر انجام دهید، مانند یک روز، هفته یا ماه. برای تعیین اهداف کوتاه مدت، تمام کارهایی را که باید انجام دهید تا به هدف بلندمدت خود برسید یادداشت کنید. آنها را به عنوان وابستگی در نظر بگیرید رسیدن به این اهداف، هدف نهایی و بلند مدت شما را از بین می برد. سپس، هر یک از آن وابستگی ها را به هدف SMART تبدیل کنید.

به عنوان مثال، تصور کنید تیم شما یک هدف بلندمدت برای ایجاد یک فرآیند خدمات مشتری جدید در شش ماه آینده تعیین کرده است. می توانید آن را به مراحل زیر تقسیم کنید:

. این هفته، نظرات و ایده‌های تیم خدمات مشتری را جمع‌آوری کنید

. در این ماه، روند فعلی را حسابرسی کنید و زمینه های فرصت را شناسایی کنید

. در دو ماه، بازخورد مشتریان را جمع آوری کنید و نقاط درد مشترک را شناسایی کنید

. در عرض سه ماه، یک پرونده تجاری را به سهامداران اجرایی ارائه دهید که تغییرات پیشنهادی شما را مشخص می کند

. در چهار ماه، طرح پروژه خود را نهایی کنید

. در پنج ماه، نمایندگان خدمات مشتری را در فرآیندهای جدید آموزش دهید

. ظرف شش ماه، فرآیند جدید را برای همه تیم‌های خدمات مشتری ارائه کنید

 

 موفقیت

 

5_ برای پیگیری پیشرفت خود برنامه ریزی کنید

برای اینکه اهداف بلندمدت موثر واقع شوند، باید با کارهای روزمره شما مرتبط باشند. این بدان معناست که به جای تعیین و فراموش کردن اهداف خود، برنامه ای برای بررسی منظم و به روز رسانی پیشرفت خود در نظر بگیرید - مثلاً در پایان هر روز یا هفته. و با اهداف کوتاه مدتی که تعیین کرده اید، ارزیابی پیشرفت خود و تعیین اینکه آیا در مسیر اهداف بلندمدت خود هستید یا خیر، آسان تر خواهد بود. استفاده از ابزار مدیریت پروژه می تواند به ساده سازی این فرآیند کمک کند. به عنوان مثال، هنگامی که یک هدف بلند مدت در آسانا ایجاد می کنید، می توانید یک تاریخ سررسید تعیین کنید و یادآورهای خودکار برای به روز رسانی پیشرفت هدف خود ایجاد کنید. و در هر هدف بلندمدت، می‌توانید اهداف کوتاه‌مدتی ایجاد کنید تا کار را به بخش‌های قابل مدیریت تقسیم کنید. هرکدام با چارچوب زمانی و یادآوری‌های زمان‌بندی‌شده خاص خود.

6_ انعطاف پذیر باشید

همه چیز تغییر می کند، و این اشکالی ندارد. زمانی که قصد دارید ماه‌ها یا سال‌ها بعد به چیزی برسید، طبیعی است که رویدادهای غیرمنتظره همه چیز را از مسیر درست خارج کنند - یا دیدگاه و اهداف شما تغییر کند. به خاطر داشته باشید که اهداف بلندمدت شما به طور کامل مشخص نشده اند. در عوض، آنها یک سند زنده هستند که می توانید در طول زمان آن را تنظیم کنید. منعطف ماندن در مورد اهدافتان همچنین می تواند در هنگام ایجاد فرصت های غیرمنتظره کمک کند. گاهی اوقات اگر روی یک نتیجه خاص تمرکز کنید، نادیده گرفتن فرصت‌های رشد امیدوارکننده آسان است. به عنوان مثال، تصور کنید شرکت شما یک هدف بلندمدت برای ورود به یک بازار بین‌المللی جدید تعیین کرده است، اما یک رقیب ابتدا به آنجا می‌رسد. به جای دنبال کردن همان هدف، ممکن است هدف خود را تنظیم کنید. شما می توانید روی متمایز کردن محصول خود از رقبا تمرکز کنید تا مخاطبان متفاوتی را در آن بازار بین المللی هدف قرار دهید.

40 نمونه از اهداف بلند مدت

اهداف بلند مدت می توانند در هر زمینه ای از زندگی شما کمک کنند. از جمله زندگی حرفه ای و پیشرفت شخصی. به 40 نوع هدف مختلف، همراه با مثال  نگاهی بیندازید:

اهداف بلند مدت کسب و کار

اهداف بلند مدت کسب و کار می توانند به اشکال مختلفی از جمله اهداف استراتژیک و اهداف جسورانه بزرگ باشند. اهداف بلند مدت کسب و کار شما ممکن است بر این زمینه ها متمرکز شوند:

1_ افزایش درآمد

2_ سودآور شوید یا بمانید

3_ بهبود عملکرد یک بخش خاص، مانند خدمات مشتری

4_ پایگاه مشتریان خود را افزایش دهید

5_ یک محصول یا خدمات جدید راه اندازی کنید

6_ گسترش به یک کشور یا منطقه جدید

7_ شیوه های استخدام را بهبود بخشید

8_ نام تجاری شرکت خود را تغییر دهید

9_ بهبود بهره وری عملیات

10_ افزایش رضایت کارکنان

 

 اهداف کوتاه مدت

 

اهداف بلند مدت تیم

اهداف بلند مدت همچنین می توانند به شکل گیری فرهنگ تیم شما، افزایش بهره وری و تشویق همکاری کمک کنند. به عنوان مثال، می توانید اهداف تیمی بلندمدت را برای موارد زیر تعیین کنید:

11_ اعضای جدید تیم ماهر را استخدام کنید

12_ فرآیندی برای همکاری متقابل ایجاد کنید

13_ در تیم خود به درآمد یا هدف فروش خاصی برسید

14_ سازماندهی منظم خارج از سایت برای ترویج تیم سازی

15_ فرآیندهای مهم تیم را مستند کرده و به اشتراک بگذارید

16_ یک چرخه بازخورد منظم برای گزارش های مستقیم ایجاد کنید

17_ یک برنامه راهنمایی یا دوستان برای استخدام های جدید شروع کنید

18_ یک فرآیند پس از مرگ برای پروژه های تکمیل شده ایجاد کنید

19_ زمینه های مسئولیت جدیدی را در تیم خود ایجاد کنید

20_ شناسایی فرصت های جدید توسعه حرفه ای برای گزارش های مستقیم

اهداف شغلی بلند مدت

دلیلی وجود دارد که یکی از رایج ترین سوالات مصاحبه شغلی این است: " خودت را در پنج سال آینده کجا می بینی؟" اهداف بلند مدت توسعه حرفه ای به شکل گیری و رشد حرفه شما کمک می کند. در این راستا، در اینجا چند نمونه از اهداف شغلی برای بررسی وجود دارد:

21_ شغل یا شغل رویایی خود را پیدا کنید

22_ کسب و کار خود را راه اندازی کنید

23_ مدیر تیم شوید

24_ یک مهارت جدید دشوار مانند یک زبان برنامه نویسی جدید یاد بگیرید

25_ یک چالش جانبی راضی کننده پیدا کنید

26_ گواهینامه یا مدرک جدید را دنبال کنید

27_ تعادل کار و زندگی خود را بهبود بخشید

28_ شبکه حرفه ای خود را رشد دهید

29_ یک بخش را رهبری کنید

30_ طرح و مدیریت یک پروژه جدید

 

 پیشرفت

 

اهداف بلند مدت شخصی و مالی

اهداف بلند مدت به همان اندازه برای زندگی شخصی شما ارزشمند هستند. در اینجا چند نمونه از اینکه چگونه اهداف بلند مدت می توانند به بهبود سلامت، امور مالی، مهارت ها و موارد دیگر کمک کنند آورده شده است:

31_ یک زبان خارجی یاد بگیرید

32_ نواختن ساز را یاد بگیرید

33_ شبکه اجتماعی خود را گسترش دهید

34_ در یک رویداد دشوار، مانند یک ماراتن، رقابت کنید

35_ ورزش را یاد بگیرید

36_ داشتن فرزند یا فرزندخواندگی

37_ یک شریک پیدا کنید

38_ موجودی حساب پس انداز خود را افزایش دهید

39_ امتیاز اعتباری خود را بهبود بخشید

40_ اولین خانه خود را بخرید

با اهداف بلند مدت بیشتر رشد کنید

صرف نظر از آنچه می خواهید به آن برسید، اهداف بلند مدت می توانند به شما در رسیدن به آن کمک کنند. تعیین اهداف بلندمدت به رویاهایی که قبلاً دور از دسترس به نظر می رسید ساختار می بخشد و به شما قدرت می دهد که به طور استراتژیک با آنها در طول زمان مقابله کنید. و با این مراحل و مثال‌ها، می‌توانید از رویاپردازی دست بکشید، برنامه‌ریزی کنید و یک‌بار برای همیشه با آن اهداف بزرگ مقابله کنید. صرف نظر از نوع هدفی که تعیین می کنید، مطمئن شوید که راهی برای پیگیری پیشرفت به سمت اهداف خود دارید. وقتی بتوانید تصور کنید که چگونه اهداف کوتاه مدت شما به اهداف بلندمدت شما کمک می کند، انگیزه بیشتری خواهید داشت و احتمال بیشتری برای ادامه مسیر خواهید داشت. برای تعیین و دستیابی به اهداف استراتژیک، اهداف را با آسانا امتحان کنید.

 

گروه چاپ و تبلیغات طرح و نقش (هنر مدرن) با بیش از 20 سال سابقه در زمینه چاپ و تبلیغات، با تکیه بر افراد متخصص و ماشین آلات مدرن و با ارائه سرویس های جامع تبلیغات و چاپ قادر است ایده ها وخواسته های تجاری شما را به صورتی عملیاتی پیاده سازی نماید. باعث افتخار ما خواهد بود تا بتوانیم مجری و مشاور در زمینه  رشد و پیشرفت تجاری شما باشیم. جهت مشاوره با کارشناسان ما لطفا تماس حاصل فرمایید.


این مقاله زیر مجموعه خدمات مشاوره و طراحی / مشاوره تبلیغاتی می باشد.


 کلمات کلیدی: گروه چاپ و تبلیغات طرح نقش، اهداف زندگی، اهداف بلند مدت، اهداف کوتاه مدت، اهداف smart، رشد زندگی، اصل هرمتیک، اصل جنسیت، اصل علت و معلول، اصل ریتم، اصل قطبیت، اصل ارتعاش، اصل مطابقت، اصل ذهنیت، رنگ شناسی، روانشناسی رنگ، ترکیب رنگ، دکوراسیون، فایل طراحی، طراحی استیکر، طراحی استیکر ماشین، طرح گرافیکی، گرافیک، دکوراسیون داخلی، رنگ اصلی، چاپ، برندسازی، تبلیغات، مشاوره تبلیغاتی، طراحی تبلیغاتی، چاپ برچسب های تبلیغاتی، بازاریابی، آماده سازی فایل، آماده سازی طرح، فایل چاپ، طراحی، چاپ دیجیتال.

فهرست مقالات

 

  مشاوره، طراحی

  دیجیتال مارکتینگ 

چاپ   سازه های نمایشگاهی   دکوراسیون داخلی   آموزش و مهارت

 

Main Menu