images/Logo/Honare-Modern-293x280pix.png

انواع مختلف تقویم مورد استفاده در سراسر جهان

یک تقویم اغلب بازتاب یک فرهنگ و باورهای مذهبی آن است. ما در مورد تقویم های مختلف مورد استفاده در سراسر جهان و سیستم هایی که از آنها پیروی می کنند به شما می گوییم. از بین همه عدم قطعیت های زندگی، یک چیز که می توانیم از آن مطمئن باشیم، تقویم سالانه ماست. هر اتفاقی بیفتد، ماه می پس از آوریل خواهد آمد و ژانویه نوید یک سال جدید و آغازی جدید را خواهد داد.

تقویم ها

با گذشت زمان، بسیاری از کشورها در سراسر جهان تقویم های خود را بر اساس فرهنگ و سنت های خود ایجاد کردند. در این مقاله، انواع مختلف تقویم از جمله تقویم جولیانی، هندو، هجری/اسلامی، بودایی، ژاپنی، چینی و تقویم عبری را مورد بحث قرار می دهیم.

انواع مختلف تقویم

در حالی که برخی از چرخه قمری پیروی می کنند، برخی دیگر از تقویم انفرادی که شامل چرخه های 12 ساله است پیروی می کنند. اگرچه برخی از سیستم‌های تقویم محبوب‌تر از سایرین هستند، اما هر کدام به ما چیزهای زیادی در مورد سیستم‌های اعتقادی که بر اساس آن‌ها ساخته شده‌اند، می‌آموزد. در اینجا تعدادی از محبوب ترین تقویم ها و آنچه فرزند شما می تواند از آنها بیاموزد آورده شده است.

اولین تقویم در جهان

به گفته دانشمندان بریتانیایی، قدیمی ترین تقویم جهان مربوط به حدود 8000 سال قبل از میلاد مسیح است. در آبردین شایر اسکاتلند کشف شد و از چرخه قمری پیروی می کند. اعتقاد بر این است که تقویم متعلق به دوره ای است که انسان ها هنوز یک جامعه شکارچی گردآورنده بودند.

تقویم جولیان

تقویم جولیان اولین تقویم بزرگی بود که از روش قمری دور شد. این بر اساس تقویم رومی بود و توسط جولیوس سزار در سال 46 قبل از میلاد معرفی شد. این مدل از یک مدل 365 روزه و 12 ماهه استفاده می کند و هر 4 سال یک روز اضافی در ماه فوریه اضافه می کند.

 

تقویم سراسری

 

تقویم اسلامی، اسلامی یا هجری

تقویم اسلامی نیز قمری است، اما برخلاف تقویم های عبری یا چینی، از ماه ها یا روزهای کبیسه برای محاسبه تفاوت در طول سال شمسی استفاده نمی کند. بنابراین ماه های نام برده در یک فصل باقی نمی مانند. در عوض، آنها به آرامی در تمام سال شمسی به عقب می روند و سی و دو سال و نیم طول می کشد تا در همان زمان فصلی دوباره تکرار شوند. تاریخ شروع تقویم بر اساس هجرت، سفر پیامبر اسلامی محمد از مکه به مدینه است. در کشورهای مسلمان، تقویم اسلامی عمدتاً برای اهداف مذهبی استفاده می شود، در حالی که تقویم میلادی برای اهداف مدنی استفاده می شود.

تقویم ایرانی یا هجری شمسی

تقویم فارسی را «یکی از دقیق‌ترین سیستم‌های تقویم جهان» نامیده‌اند . مانند تقویم اسلامی، قدمت آن به هجرت محمد در سال 622 پس از میلاد برمی گردد، اما در غیر این صورت کاملاً متفاوت است. این یک تقویم شمسی است، نه قمری، که در ایران از نیمه شب اعتدال بهاری آغاز می شود. دوازده ماه است که شش ماه اول سی و یک روز و پنج ماه دوم سی روز و ماه آخر اسفند به تناوب بیست و نه روز یا سی روز در سال کبیسه است. برخلاف تقویم میلادی که از مجموعه ای از قوانین ریاضی برای تعیین زمان سقوط سال های کبیسه استفاده می کند، سال های کبیسه در تقویم ایرانی با تعداد روزهای بین دو اعتدال بهاری تعیین می شود. این تقویم در حال حاضر به طور رسمی در ایران و افغانستان استفاده می شود.

تقویم بودایی

تقویم بودایی بر اساس منظومه شمسی است و در سراسر آسیای جنوب شرقی دنبال می شود. این تقویم اساساً بر اساس نسخه قدیمی‌تر تقویم هندو است و برای نشان دادن تعداد روزهای یک سال، سال غیر واقعی را در نظر می‌گیرد. سال بیدریال زمانی است که زمین برای تکمیل یک چرخش به دور خورشید صرف می کند و تقریباً 365 روز دارد. امروزه از تقویم سنتی دیگر به عنوان تقویم رسمی استفاده نمی شود، بلکه برای علامت گذاری جشنواره ها و روزهای مهم استفاده می شود.

تقویم Pawukon بالی

یکی از دو تقویم مورد استفاده در جزیره بالی اندونزی، سال تقویمی Pawukon دویست و ده روزه است و شامل شش ماه سی و پنج روزه است، عددی که منعکس کننده چرخه های باستانی برنج در این جزیره است. فراتر از این، بسیار پیچیده است و درک آن برای خارجی ها بسیار دشوار است. ده هفته مختلف همزمان از یک، دو، سه، چهار، پنج، شش، هفت، هشت، نه و ده روز وجود دارد، به این معنی که اولین روز سال، اولین روز از هر ده هفته است. به این ترتیب، یازدهمین روز سال اولین روز یک هفته ده روزه دیگر، روز دوم یک هفته نه روزه، سومین روز از یک هفته هشت روزه و غیره خواهد بود. اما این همه چیز نیست زیرا دو -صد و ده بر چهار، هشت یا نه بخش پذیر نیست، روزها در آن هفته ها تکرار می شوند. و بر خلاف تقویم میلادی که در آن سه شنبه همیشه از دوشنبه پیروی می کند، روزهای تقویم Pawukon همیشه به یک ترتیب اتفاق نمی افتد. بسیاری از تعطیلات در بالی بر اساس تقویم Pawukon تنظیم می شوند، اما برخی به جای آن از تقویم قمری خود پیروی می کنند. این تقویم به تقویم ساکا معروف است و با دوازده ماه متشکل از بیست و نه تا سی روز، تقریباً شبیه تقویم میلادی است.

 

تقویم شمسی

 

تقویم ژاپنی

از سال 701 پس از میلاد استفاده می شود، تقویم ژاپنی از سال شمسی از تقویم میلادی استفاده می کند. در این نظام تقویمی، آغاز یک عصر بر اساس حکومت هر امپراتور است. این روش مشابه سیستم چینی برای پیگیری رویدادهای مهم در تاریخ این کشور است. با این حال، قبل از سال 1873، این دوران به جای حکومت یک امپراتور، با رویدادهای مهم مشخص می شد.

تقویم چینی

بر اساس منظومه شمسی، تقویم چینی برای علامت گذاری روزهای مهم و تعطیلات استفاده می شود. در این سیستم هر ماه با شروع ماه نو شروع می شود. شروع سال جدید نیز به موقعیت ماه بستگی دارد و زمانی اتفاق می افتد که ماه در میانه راه انقلاب زمستانی و اعتدال بهاری قرار دارد.

تقویم عبری

تقویم عبری که تقویم یهودی نیز نامیده می شود، قبل از سال 10 پس از میلاد ایجاد شد و بر اساس چرخه قمری بود. در نتیجه باید هر سه تا چهار سال یک ماه اضافه به سال اضافه می شد تا تفاوت جبران شود. با این حال، آن سیستم در طول زمان تغییر کرد و محاسبات ماه ها و سال ها شروع به تکیه بیشتر بر محاسبات ریاضی کردند. این تقویم هنوز توسط یهودیان برای علامت گذاری اعیاد مذهبی و رویدادهای مهم دنبال می شود.

تقویم اتیوپی یا یهودی

اگر در اتیوپی زندگی می کنید، به معنای واقعی کلمه از زمان عقب مانده اید. بر اساس محاسبات متناوب تاریخ اعلام تولد عیسی مسیح، تقویم اتیوپی هفت سال عقب است و سال جدید آن مطابق با 11 سپتامبر تقویم میلادی است یا 12 سپتامبر اگر سال کبیسه باشد. این در حال حاضر در اوایل سال 2012 به وقت اتیوپی است. اگر از قبل به نظر نمی رسد که نگه داشتن قرار ملاقات برای گردشگران در اتیوپی دشوار باشد، همه چیز گیج کننده تر می شود. علاوه بر تبدیل تاریخ، تبدیل ساعت نیز ضروری است. این درست است زیرا اکثر اتیوپیایی‌ها با استفاده از سیستم‌های زمان‌بندی قبل از نصف النهار (am) و پس از نصف النهار (pm) زمان را در نظر نمی‌گیرند. از آنجایی که اتیوپی به خط استوا نزدیک است، ساعات روشنایی روز در طول سال کاملا ثابت است. بنابراین زمان محلی بر اساس ساعت دوازده ساعته است که یک چرخه از طلوع تا غروب و چرخه دیگر از غروب تا سپیده دم است. بنابراین، هفت صبح به وقت آفریقای شرقی مطابق با ساعت یک ساعت روشنایی روز به وقت محلی است، و در ساعت هفت بعد از ظهر به وقت آفریقای شرقی، اتیوپیایی ها دوباره شروع می کنند و ساعت یک ساعت در ساعات شب می شود.

 

 

گروه چاپ و تبلیغات طرح و نقش (هنر مدرن) با بیش از 20 سال سابقه در زمینه چاپ و تبلیغات، با تکیه بر افراد متخصص و ماشین آلات مدرن و با ارائه سرویس های جامع تبلیغات و چاپ قادر است ایده ها وخواسته های تجاری شما را به صورتی عملیاتی پیاده سازی نماید. باعث افتخار ما خواهد بود تا بتوانیم مجری و مشاور در زمینه  رشد و پیشرفت تجاری شما باشیم. جهت مشاوره با کارشناسان ما لطفا تماس حاصل فرمایید.


این مقاله زیر مجموعه خدمات مشاوره و طراحی / مشاوره تبلیغاتی می باشد.


 کلمات کلیدی: گروه چاپ و تبلیغات طرح نقش، انواع تقویم، تقویم، تقویم شمسی، تقویم قمری، تقویم جهانی، تقویم عبری، تقویم چینی، تقویم ژاپنی، تقویم بودایی، تقویم جولیان، رنگ شناسی، روانشناسی رنگ، ترکیب رنگ، دکوراسیون، فایل طراحی، طراحی استیکر، طراحی استیکر ماشین، طرح گرافیکی، گرافیک، دکوراسیون داخلی، رنگ اصلی، چاپ، برندسازی، تبلیغات، مشاوره تبلیغاتی، طراحی تبلیغاتی، چاپ برچسب های تبلیغاتی، بازاریابی، آماده سازی فایل، آماده سازی طرح، فایل چاپ، طراحی، چاپ دیجیتال.

فهرست مقالات

 

  مشاوره، طراحی

  دیجیتال مارکتینگ 

چاپ   سازه های نمایشگاهی   دکوراسیون داخلی   آموزش و مهارت

 

Main Menu