images/Logo/Honare-Modern-293x280pix.png

بروشور و کاتالوگ چه تفاوت هایی با هم دارند؟

تفاوت بین بروشور و کاتالوگ چیست؟

تفاوت بین بروشور و کاتالوگ چیست؟

ارتباط با مشتریان بخش مهمی از شرکت شما است. اگر راهی داشته باشید که به آنها نشان دهید چه محصولات و خدماتی را می توانید به آنها ارائه دهید به رونق کسب و کار شما کمک میکند و مشتریان بیشتر با شما آشنا می شوند. یکی از بهترین راه های تبلیغاتی که صاحبان کسب وکار برای معرفی محصول و برند خود نیاز دارند استفاده از بروشور و کاتالوگ است.

با این حال، تفاوت بین بروشور و کاتالوگ چیست، چگونه می تواند به کسب و کار شما کمک کند و کجا می تواند مفیدتر باشد؟

 

تفاوت بروشور و کاتالوگ

 

بروشور چیست؟

بروشور نشریه ای است که می تواند برای ارائه اطلاعات در مورد یک شرکت یا یک فرد مورد استفاده قرار گیرد. بروشورها اغلب برای اطلاع رسانی یا متقاعد کردن مردم در مورد چیزی استفاده می شوند. معمولاً اندازه آنها A5 است و از طریق پست ارسال می شود، حضوری تحویل داده می شود یا در نمایشگاه ها توزیع می شود.

 

 

 

چگونه می توانید از آن برای کسب و کار خود استفاده کنید؟

طراحی بروشور نیاز به برنامه ریزی دقیق دارد و باید شامل تمام اطلاعات مربوطه باشد تا پاسخ مطلوب را از خوانندگان (اغلب مشتریان) دریافت کند.

به عنوان مثال، بروشورها در نمایشگاه های تجاری، کنفرانس ها یا سایر رویدادهای تجاری ارائه می شوند. طراحی برای جذب افراد به بروشور شما ضروری است. با این حال، شما باید جنبه های دیگری مانند محتوا را نیز در نظر بگیرید. همچنین باید ساختار خوبی داشته باشد تا خواندن آن آسان باشد. اکنون طرح های مختلفی از بروشورها وجود دارد که سبک مجله ای یا 3 تا شده انتخاب های خوبی هستند.

 

طراحی بروشور تبلیغاتی

 

6 مزایای استفاده از بروشورها

  • بروشورها به راحتی توزیع می شوند. شما می توانید بروشورها را به صورت استراتژیک در مکان های مختلف قرار دهید.
  • بروشورها مقرون به صرفه هستند.
  • بروشورها بین مشتریان و شما اعتماد ایجاد میکند.
  • بروشورها حاوی اطلاعات زیادی هستند.
  • بروشورها کسب و کار شما را شخصی می کند.
  • بروشورها اقتدار کسب و کار شما را نشان می دهد.

بخش هایی از بروشور :

  • نام و لوگو
  • جلد بروشور
  • شعار شرکت
  • متن اصلی
  • اطلاعات تماس

کاتالوگ چیست؟

کاتالوگ نوعی نشریه است که می توانید از آن برای نمایش محصولات خود استفاده کنید. تفاوت آن با بروشور به این معناست که شامل توضیحات و مشخصات هر محصول نیز می شود. رایج ترین استفاده از کاتالوگ ها در فروشگاه های خرده فروشی است، جایی که آنها را به خریدارانی که در قفسه ها جستجو می کنند، تحویل می دهند.

کاتالوگ ها اغلب برای فروشگاه های آنلاین استفاده می شوند و به مشتریان بالقوه اطلاعات بیشتری در مورد یک محصول قبل از خرید آن می دهند. آنها اغلب به صورت کتاب منتشر می شوند و اقلامی را با جزئیات بیشتر به مشتریان بالقوه می فروشند.

 

طراحی و چاپ کاتالوگ

 

آیا کاتالوگ یک مجله است؟

کاتالوگ ها معمولاً در اندازه تمام شده  8.5 ×11اینچ چاپ می شوند و معمولاً حداقل 8 صفحه دارند. مجلات معمولاً در اندازه نهایی 8.5 × 11اینچ یا بزرگتر چاپ می شوند و بیش از32 صفحه دارند.

 

چگونه می توانید از آن برای کسب و کار خود استفاده کنید؟

راه های زیادی برای استفاده از کاتالوگ برای تبلیغ کسب و کارتان وجود دارد و می توانید از آن به عنوان ابزار بازاریابی و تبلیغات عالی استفاده کنید. اگر می خواهید از بودجه بازاریابی خود نهایت استفاده را ببرید، ممکن است یک کاتالوگ چاپی دقیقاً همان چیزی باشد که نیاز دارید.

کاتالوگ ها یکی از مقرون به صرفه ترین راه ها برای بازاریابی کسب و کار شما هستند و نیازی به سرمایه گذاری سنگین در مواردی مانند تبلیغات رسانه های اجتماعی یا تبلیغات تلویزیونی گران قیمت ندارند. علاوه بر این، کاتالوگ چاپی یک راه عالی برای ارائه طرح های با کیفیت بالا به مشتریان است. مشتریان شما هر بار که کاتالوگ های محصولات را تحویل می گیرند، میتوانید مطمئن شوید که حواسشان به شما خواهد بود و باز به شما مراجعه می کنند.

 

کاتالوگ در تبلیغات

 

تفاوت بین بروشور و کاتالوگ چیست؟

تفاوت های زیادی وجود دارد که بروشورها و کاتالوگ ها را از یکدیگر جدا می کند. به عنوان مثال، بروشورها معمولاً برای قطعات اطلاعاتی و تمرکز بر برند، محصولات و خدمات شما استفاده می‌شوند، در حالی که کاتالوگ‌ها بیشتر برای قطعات تبلیغاتی هستند که در یک زمان بر روی یک محصول تمرکز می‌کنند.

بروشورها معمولاً در یک طرف یک ورق کاغذ یا مقوا چاپ می شوند و معمولاً فقط یک تا چهار صفحه هستند. از طرفی کاتالوگ ها در دو طرف چاپ می شوند و معمولا 8 صفحه دارند اما امکان شخصی سازی کردن و ایجاد تغییر در اندازه ی کاتالوگ و بروشور یا تعداد صفحات آن دو وجود دارد .

 گروه چاپ و تبلیغات طرح و نقش (هنر مدرن) با بیش از 20 سال سابقه در زمینه چاپ و تبلیغات، با تکیه بر افراد متخصص و ماشین آلات مدرن و با ارائه سرویس های جامع تبلیغات و چاپ قادر است ایده ها وخواسته های تجاری شما را به صورتی عملیاتی پیاده سازی نماید. باعث افتخار ما خواهد بود تا بتوانیم مجری و مشاور در زمینه  رشد و پیشرفت تجاری شما باشیم. جهت مشاوره با کارشناسان ما لطفا تماس حاصل فرمایید.


 این مقاله زیر مجموعه خدمات چاپ / طراحی می باشد.


 کلمات کلیدی: گروه چاپ و تبلیغات طرح و نقش،چاپ بروشور، چاپ کاتالوگ، چاپ تبلیغاتی، چاپ استیکر، چاپ وینیل، چاپ خارجی، برندینگ،  طراحی تبلیغات، خلاقیت در طراحی، چاپ لارج فرمت، چاپ ماشین، چاپ روی ماشین پخش، چاپ فضای خارجی، رسانه های تبلیغات، کمپین تبلیغات، چاپ روی خودروهای پخش و توزیع، تبلیغات ترانزیت، تبلیغات خلاقانه، اثربخشی تبلیغات، چاپ مش، اصول طراحی و تبلیغات، شیشه مغازه، شیشه فروشگاه، چاپ استیکر ماشین، نصب استیکر، نصب مش، تابلو تبلیغاتی، وینیل براق، وینیل مات، وینیل ترنسپرنت، استیکر براق، استیکر مات، استیکر شیری، استیکر ترنسپرنت

فهرست مقالات

 

  مشاوره، طراحی

  دیجیتال مارکتینگ 

چاپ   سازه های نمایشگاهی   دکوراسیون داخلی   آموزش و مهارت

 

Main Menu