images/Logo/Honare-Modern-293x280pix.png

سازه های نمایشگاهی

سازه های نمایشگاهی قابل حمل و تفاوت های آنها

سازه های نمایشگاهی

سازه های نمایشگاهی جهت امور نمایشگاهی و غیر نمایشگاهی مورد استفاده قرار می گیرند. در اصل برپایی امور نمایشگاهی بدون استفاده از سازه های نمایشگاهی امری محال است. با سازه های نمایشگاهی هم نظم به نمایشگاه داده می شود و زیبایی بصری برای مخاطبان ایجاد می شود که این امر در جلب توجه مخاطبان بسیار تاثیرگذار است.

 

انواع سازه نمایشگاهی

 

رول آپ

هرسازه ای که قابلیت جمع شدن را داشته باشد رول گفته می شود. نام دیگر رول آپ ها، استند می باشد. دلیل نام گذاری استند ها به رول آپ، قابلیت رول شدن آنهاست. فضایی که رول آپ ها در آن نگهداری می شود، یک قوطی آلمینیومی است که به وسیله یک فنر این استندها در داخلش جمع می شوند. چاپ این استندها معمولا پلات لمینت، pvc سولیت می باشند. دلیل استفاده از پلات لمیت برای این سازه ها قابلیت ضد آب بودنش است و نوع متریالش به گونه ای ساخته شده است که نمی شود آن را با دست پاره کرد پس از آماده شدن این استندها، آن ها را در داخل یک کیف برزنتی قرار می دهند تا از چاپ عکس آن محافظت نمایند.

 

انواع رول آپ ها
  • رول آپ پایه پهن
  • رول آپ آویز گردان
  • رول آپ ساده یکطرفه
  •  رول آپ گردان یکطرفه
  • رول آپ گردان دوطرفه
 
سازه رول آپ

پاپ آپ

پاپ آپ نوعی سازه از جنس آلومینیوم است که طرح موردنظر مشتری بر روی متریال کاغذ کوتد لمینت چاپ شده و بر روی پایه های استند مونتاژ می شود. استند پاپ آپ در اندازه های مختلف با استفاده از دستگاه چاپ indoor چاپ می شود. ابعاد سازه نمایشگاهی پاپ آپ بسیار بزرگ است و طرح نمایشی بر روی آن جلوه ی خاصی به این سازه می بخشد و نگاه همگان را به خود جلب می کند. از مزیت های مهم این سازه این است که بسیار سبک و با استحکام می باشد و می توان به راحتی آن را درون کیف مخصوص آن حمل کرد و آن را در مکان های مختلف می توان استفاده نمود.

 

انواع  پاپ آپ

  • پاپ آپ منحنی
  • پاپ آپ تخت 

 

سازه پاپ آپ

 

استند ایکس

استند ایکس سازه ای بسیار سبک و محکم برای نمایش هر نوع تبلیغی می باشد. از مزایای استفاده از استند ایکس می توان به موارد متعددی اشاره کرد، که شامل سبک بودن، نصب آسان، قابل حمل بودن می باشد. هم چنین استند ایکس به راحتی قابل تعویض می باشد، که مصرف کننده در صورت مجبور بودن می تواند قطعات مورد نیاز را عوض نمایند. از استند ایکس می توان در کنفرانس ها، همایش ها، فروشگاه های بزرگ و کوچک، رستوران، کافه، لابی استفاده کرد. پرکاربرد ترین نوع چاپ استند ایکس به صورت لمینت و پلات می باشد و با پوشش های خاصی طراحی و چاپ می شود به طور معمول این پوشش ها مات و براق است. هم چنین این سازه ها در اندازه های متنوع در بازار وجود دارند و این اندازه ها نیز قابل تنظیم نیز هستند. استند ایکس می تواند از جنس های متعددی ساخته شود. بیشترین مواد اولیه ای که در ساخت استند ایکس به کار می رود آلومینیوم و پلاستیک می باشد.

 

سازه استند ایکس

 

استند کاتالوگ یا جاکاتالوگی به پایه‌ای گفته می‌شود که برای نمایش و ارائه کاتالوگها، کتاب، بروشور و روزنامه و برگه‌های تبلیغاتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سازه نمایشگاهی، تقریبا در اکثر نمایشگاه ها و همایش ها و رویدادها کاربرد دارد. همچنین سازه ای است که بصورت ثابت نیز در ادارات و بانک ها و شرکت‌ها مورد استفاده قرار گرفته می‌شود. استند کاتالوگها دارای دو نوع یک طرفه و دوطرفه هستند که بر اساس نیاز و مکان نصب از این نوع ها انتخاب می‌شود. کم حجم بودن و حمل و نقل آسان از ویژگی های این نوع سازه نمایشگاهی هستند. قیمت استند کاتالوگ ها نیز بر اساس ویژگی‌هایی همچون جنس و اندازه، تعداد طبقات و … مشخص می‌گردد.

 

سازه استند کاتالوگ

 

اسپیس فریم

اسپیس یا به عبارتی دیگر اسپیس فریم (space frame) ابزاری جهت ساخت و ساز های موقت تبلیغاتی محسوب می گردد. توسط اسپیس تبلیغاتی شما می توانید به راحتی انواع سازه های موقت از قبیل غرفه نمایشگاهی, سن و استیج، تابلو بنر، قاب بنر، سالن های موقت و دائم را ایجاد نمایید. اسپیس نمایشگاهی با ویژگیهای خاص خود امکان اجرای انواع طرح ها را میسر می سازد. اسپیس ها به راحتی توسط بست اسپیس به هم متصل می گردند. این مزیت باعث می گردد تا بتوان به آسانی با استفاده از اسپیس اشکال مختلف فیزیکی را به وجود آورد. اسپیس دارای ویژگیها و خصوصیات منحصر به فردی می باشد که این سازه فضایی را در بین دیگر سازه های نمایشگاهی متمایز می نماید. اسپیس صنعتی دارای مقاومت مناسب در برابر فشارهای وارده بر سازه ساخته شده از اسپیس می باشد. اسپیس نمایشگاهی سازه ای با وزن کم می باشد. اسپیس با داشتن تنوع اندازه و قیمت کم، دارای کاربرد زیادی در صنعت غرفه سازی می باشد. اسپیس می تواند در صنایع تولیدی و خدماتی جهت امور تبلیغات و نمایشگاه کاربرد زیادی داشته باشد.

 

سازه اسپیس فریم

 

میز کانتر نمایشگاهی

میز کانتر نمایشگاهی یک میز کانتر قابل حمل می باشد که برای بازاریابی و معرفی محصول یا خدمات در جاهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. میز کانتر در واقع همان میز پیشخوان است که برای پذیرش مشتریان از آن استفاده می شود. این میزها محلی برای جذب مشتریان بیشتر می باشد که می تواند فروش شما را چند برابر کند. از طرفی دیگر باعث افزایش آگاهی از برند شما خواهد شد و مشتریان بیشتری با شما ارتباط برقرار می کند. همچنین قابل حمل بودن آن به شما کمک می کند که آن را هر جا که نیاز است، با خودتان ببرید. میز کانتر نماشگاهی دارای مزایای زیادی است که آن را به انتخاب ایده آلی برای هر نمایشگاه تبدیل می کند.

 

میزکانتر معمولی و میزکانتر تاجدار

 

فوم برد

ابزار مناسبی جهت درج تصاویر مختلف بوده و در زیباسازی محیط بسیار تاثیر دارد. فوم برد نوعی تخته شاسی از جنس پلی استایرن فشرده (ps) می باشد که دارای روکش مخصوص است. فوم برد سبک، مقاوم به رطوبت، صاف بوده و قابلیت چاپ بر روی آن وجود دارد. چاپ فوم برد به سبب صاف بودن و توانایی ایجاد ابعاد مختلف بی همتا است. فوم برد ها در دو نوع چسب دار و بدون چسب هستند که عملیات چاپ متفاوتی دارند.

 

فوم برد 5میل

 

تخته شاسی

تخته شاسی دارای کیفیت مناسب برای درج تصویر روی خود دارد. تخته شاسی در منازل و نهادهای تبلیغاتی و درج عکسها و ... کاربرد فراوان دارد. جنس تخته شاسی نیز متفاوت بوده و می تواند فیبر، تخته سه لا، ام دی اف و ... باشد. نوع ام دی اف جهت برش نیازمند کاتر دستی است. با تخته شاسی می توان عکس را با ابعاد دلخواه به نمایش گذاشت. کیفت تخته شاسی مناسب بوده و دارای دوام و استحکام لازم است. تخته شاسی را می توان به راحتی نصب نمود و محدودیتی جهت رنگ و چاپ ندارد.

 

تحته شاسی 8میل و 16میل و 32 میل

 

 قاب فنری

سازه قاب فنری از لوله های آلومینیومی با گوشه‌هایی پلاستیکی است که همراه با فنر، طرح چاپ شده را نگهداری می‌کند. قاب فنری ابعاد مختلفی دارد. نصب روی انواع سطوح همچون دیوار و پارتیشن و... از قابلیت‌های اصلی قاب فنری (poster display stretcher frame) است و علاوه بر آن، نصب ساعت نیز بر روی آن امکان‌پذیر است. از قاب فنری در غرفه‌های نمایشگاهی، ادارت، شرکت‌ها، فروشگاه‌ها و... استفاده می‌شود. چاپ پلات و لمینت با پوشش های مات و براق از پرکاربردترین نوع چاپ قاب فنری است. لوازم قاب فنری شامل میله قاب فنری، فنر قاب فنری، گوشه قاب فنری، پوستر چاپ شده و... می‌باشند، بصورت پک بسته شده ارائه می‌شوند.

 
تابلو قاب فنری
 
سه پایه بوم

همانطور که از اسم این سازه نمایشگاهی پیداست؛ پایه‌ای است که برای تابلوهایی مانند بوم، تخته شاسی یا فوم برد از آن استفاده می‌شود. این مدل سازه نمایشگاهی بیشتر در نمایشگاه‌های نقاشی و طراحی و نقشه کشی مورد استفاده قرار می‌گیرد. پایه بوم ها قابل تنظیم برای سایز های مختلف تابلو، تا سایز 70 در 100 سانتی متر می‌باشند.

 

 سه پایه بوم نقاشی

 

پوستر اسنپ

سازه پوستر اسنپ بصورت کلیپسی از جنس آلومینیوم است که طرح چاپی را به عنوان شیرازه از بالا و پایین در بر می‌گیرد و ایستایی بهتر آن را موجب می‌شود. اسنپ پوستر سازه‌ای است کم‌حجم و سبک. مناسب جهت زیباسازی دکوراسیون محیط کار و غرفه های نمایشگاهی است. پوستر اسنپ قابلیت نصب روی سطوح مختلفی همچون دیوار و پارتیشن و یا به حالت آویز را داشته و در زمان کوتاهی نصب می‌شود. در غرفه نمایشگاهی، ادارات، شرکت ها، فروشگاه ها و ... کاربرد دارد. برای نصب کلیه پوسترهای عریض و لارج همچون سولیت، بنر، کتد، لمینت و غیره از پوستر اسنپ می‌توان استفاده کرد. از پوستر اسنپ جهت نصب صاف پوسترهای بنری و چاپ عریض بر روی دیوار و یا به حالت آویز استفاده می‌شود. چاپ پلات و چاپ لمینت با پوشش‌های مات و براق و چاپ بنر از پرکاربردترین نوع چاپ پوستر اسنپ است. در بیشتر موارد چاپ پلات و لمینت به علت استحکام توصیه می‌شود. اندازه چاپ پوستر اسنپ می‌تواند متفاوت و به ارتفاع دلخواه باشد. چاپ پوستر اسنپ یک طرفه و دو طرفه امکان‌پذیر است.

 

سازه پوستر اسنپ

 

گروه چاپ و تبلیغات طرح و نقش (هنر مدرن) با بیش از 18 سال سابقه در زمینه چاپ و تبلیغات، با تکیه بر افراد متخصص و ماشین آلات مدرن و با ارائه سرویس های جامع تبلیغات و چاپ قادر است ایده ها و خواسته های تجاری شما را به صورتی عملیاتی پیاده سازی نماید. باعث افتخار ما خواهد بود تا بتوانیم مجری و مشاور در زمینه  رشد و پیشرفت تجاری شما باشیم. جهت مشاوره با کارشناسان ما لطفا تماس حاصل فرمایید.


 این مقاله زیر مجموعه خدمات سازه های نمایشگاهیپاپ آپاستندهای نمایشگاهیمیزکانترتابلو های نمایشگاهیاسپیس فریم و پانلاستند کاتالوگاستند ایکساستند رول آپقاب فنریتخته شاسی و فوم بردپوستر اسنپتابلو نور فلکس می باشد.


 کلمات کلیدی: گروه چاپ و تبلیغات طرح و نقش، انواع سازه نمایشگاهی، غرفه سازی، سازه پرتابل نمایشگاهی، استند نمایشگاهی، استند ایکس، میزکانتر تاجدار، میزکانتر، تخته شاسی، قاب فنری، فوم برد، پوستر اسنپ، مزایای سازه های پرتابل نمایشگاهی، تابلو نور فلکس، چاپ رول آپ، رومیزی سفارشی، بنرهای نمایشگاهی، چاپ روی تخته شاسی، چاپ شاسی، انواع تخته شاسی

فهرست مقالات

 

  مشاوره، طراحی

  دیجیتال مارکتینگ 

چاپ   سازه های نمایشگاهی   دکوراسیون داخلی   آموزش و مهارت

 

Main Menu