images/Logo/Honare-Modern-293x280pix.png

آموزش عکاسی

آموزش عکاسی

10 نکته برای آموزش عکاسی به تازه کارها

1. دوربین را به درستی نگه دارید

این ممکن است به نظر یک چیز کاملاً واضح به نظر برسد، اما لرزش دوربین، که ممکن است زمانی رخ دهد که دوربین را به درستی در دست نمی گیرید، مشکلی است که کسانی که در عکاسی تازه کار هستند با آن مواجه می شوند. در واقع، کسانی که از تلفن همراه برای گرفتن عکس استفاده می‌کنند و یک دست خود را در حالی که سعی می‌کنند دکمه شاتر را فشار دهند، به خوبی می‌دانند که چگونه می‌تواند منجر به عکس‌های تار و مبهم شود. برای جلوگیری از این کار، دوربین/گوشی هوشمند خود را با دو دست، کاملاً نزدیک به بدن خود بگیرید، پاهای خود را به اندازه عرض شانه باز کنید تا پایه پایدارتری برای عکاسی به خود بدهید.اگر از ال سی دی برای ساخت عکس خود استفاده می کنید، دستان خود را خیلی جلوتر از خود نبرید و در صورت امکان، بازوها/آرنج های خود را جمع کنید. قبل از گرفتن عکس، مطمئن شوید که انگشتانتان روی فلاش (اگر از آن استفاده می‌کنید) یا لنز را مسدود نکرده‌اند و دوربینتان را محکم بگیرید، اما خیلی محکم فشار ندهید، زیرا می‌توانید باعث حرکت دوربین شوید.

 

آموزش عکاسی

 

2. پشتیبانی

اگر دست‌هایتان را به پهلوهایتان نزدیک کنید و تا حد امکان ثابت بمانید، از خراب شدن عکستان جلوگیری می‌کند. به محض اینکه روی دکمه شاتر کلیک کردید، دوربین/تلفن خود را دور نبرید، زیرا تاخیر شاتر می‌تواند به این معنا باشد که دوربین شما همچنان در حال پردازش عکس است، بنابراین به جای عکس، عکسی تار از قسمت دیگری از صحنه خواهید داشت. شخص یا شیئی که می خواهید از او عکس بگیرید. استفاده از سه پایه دوربین را ثابت نگه می دارد و لرزش را به حداقل می رساند. مدل های مختلف سبک وزن و استفاده آسانی وجود دارد که برای استفاده در دوربین های کوچکتر طراحی شده اند. اگر سه پایه ندارید، از یک جسم جامد در نزدیکی خود به عنوان تکیه گاه استفاده کنید یا به دیوار، درخت یا هر شیئی که می توانید پیدا کنید که حرکت نمی کند تکیه دهید.

3. تنفس

هوشیار بودن از تنفس می تواند لرزش را به حداقل برساند. برخی پیشنهاد می کنند نفس عمیق بکشید، آن را نگه دارید، شلیک کنید و بازدم کنید در حالی که برخی دیگر ترجیح می دهند این کار را برعکس انجام دهند. هر چند این چیزی نیست که برای قرار گرفتن در معرض طولانی مدت توصیه شود!

4. دوربین را مستقیم نگه دارید

قاب عکس خود را قبل از زدن دکمه شاتر بررسی کنید، زیرا عکسی دارید که به نظر می رسد همه چیز به راحتی از کادر خارج می شود. با این اوصاف، مواقعی وجود دارد که عکاسی در زاویه می‌تواند واقعاً خوب عمل کند، اما بیشتر اوقات، شما می‌خواهید افق‌هایتان صاف باشد. استفاده از سه پایه می تواند به شما کمک کند زیرا برخی از مدل ها دارای سطوح روحی داخلی هستند که می تواند به شما بگوید چه زمانی سه پایه صاف نیست. 

 

نحوه عکس برداری

 

5. حالت های مختلف

حالت‌های دوربین برای کمک به شما در گرفتن بهترین تصاویر ممکن وجود دارد، بنابراین یاد بگیرید که برای چه چیزی هستند و در صورت نیاز به آنها تغییر دهید. همچنین اولویت دیافراگم و شاتر وجود دارد که به شما کنترل بیشتری بر نحوه عکس گرفتن دوربین شما می دهد و راهی عالی برای شروع سفر شما به دنیای دستی است. برای راهنمایی های بیشتر به این آموزش ها نگاه کنید:

  • حالت های دوربین اولویت دیافراگم
  • اولویت شاتر 

6. دکمه شاتر

با دکمه شاتر خیلی سخت نگیرید زیرا این کار می تواند باعث حرکت دوربین شود که می تواند به این معنی باشد که عکسی کمی تار خواهید داشت. نکته مهم دیگری که باید در مورد دکمه شاتر یاد بگیرید این است که می توان آن را تا نیمه فشار داد تا عکس خود را متمرکز کنید. این می تواند در همه موقعیت های عکاسی استفاده شود، اما به ویژه برای عکس هایی که دوربین شما نمی داند نقطه فوکوس اصلی شما چیست و در نتیجه در قسمت اشتباه عکس تار می شوید بسیار مهم است. یک مثال از این حالت زمانی است که سوژه خود را در سمت چپ یا راست عکس قرار می دهید و فضای بیشتری را به سمت مرکز و سمت مخالف باقی می گذارید. از آنجایی که سوژه شما خارج از مرکز است، ممکن است دوربین شما فکر نکند که آن چیزی است که می‌خواهید روی آن فوکوس کنید و در نتیجه، در حالی که پس‌زمینه‌ای دارید که فوکوس خوبی دارد، تار می‌شوند. با این حال، استفاده از قفل فوکوس (نیم فشار دادن شاتر) از این اتفاق جلوگیری می کند. برای راهنمایی های بیشتر در مورد نحوه استفاده از این، به آموزش قبلی ما نگاهی بیندازید: Focus Lock.

 7. پس زمینه

پس زمینه را برای اقلام و اشیای نامناسب که از سر سوژه شما بیرون زده اند، بررسی کنید. اگر قصد ندارید پس‌زمینه‌تان را از فوکوس خارج کنید (بعضی از حالت‌های درایو این کار را به‌طور خودکار انجام می‌دهند) تا محو شود، مطمئن شوید که بیش از حد حواس‌پرتی یا بهم ریخته نباشد.

8. کادر را پر کنید

از زوم اپتیکال دوربین خود استفاده کنید تا سوژه خود را نزدیکتر کنید، کادر را پر کنید و علاقه بیشتری ایجاد کنید. یک فرد می تواند در یک منظره وسیع یا احاطه شده توسط ساختمان ها کوتوله به نظر برسد، بنابراین از زوم خود استفاده کنید تا آنها را در کادر گم نکنید. اگر از دوربین تلفنی استفاده می کنید که زوم اپتیکال ندارد، به جای استفاده از زوم دیجیتال که می تواند کیفیت عکس را پایین بیاورد، از پاهای خود برای نزدیکتر کردن به سوژه خود استفاده کنید.

 

آموزش عکسبرداری

 

9. نقطه تمرکز

یک عکس به یک نقطه کانونی نیاز دارد در غیر این صورت چشمان شما در جستجوی تصویر رها می شوند و جایی برای قرار گرفتن پیدا نمی کنند. شما می توانید بیش از یک نقطه کانونی داشته باشید، اما مطمئن شوید که نقطه ثانویه با نقطه کانونی اصلی شما مبارزه نمی کند تا مرکز توجه باشد. هنگامی که می دانید نقطه کانونی اصلی شما چیست، ترفندهای ترکیبی مختلفی وجود دارد که می توانید انجام دهید که شامل استفاده از عناصر مختلف در کادر برای جلب چشم به یک نقطه فوکوس می شود، می توانید کادربندی خود را طوری تنظیم کنید که ترکیبی دلپذیرتر ایجاد کنید یا واقعاً بزرگنمایی کنید. روی سوژه خود تمرکز کنید و موارد دیگر را در این فرآیند حذف کنید.

10. به سوژه های مختلف شلیک کنید

بسیاری از عکاسان حرفه ای بر روی یک نوع عکاسی تمرکز می کنند، اما این چیزی نیست که شما باید فوراً انجام دهید. با موضوعات مختلف آزمایش کنید، بیاموزید که چگونه باید در این فرآیند به هر یک از آنها به طور متفاوت برخورد کرد. همچنین این فرصت را به شما می دهد که بفهمید از کدامیک از عکاسی بیشتر لذت می برید، بنابراین اگر می خواهید به طور منظم عکاسی را شروع کنید، سوژه خاصی خواهید داشت که می توانید روی آن کار کنید. از گرفتن عکس های زیاد نترسید زیرا بیرون آمدن و در واقع فشار دادن دکمه شاتر بهترین راه برای یادگیری است. برای ارزیابی کار خود نیز وقت بگذارید تا بدانید چه چیزی باید بهبود یابد و مهمتر از همه، بدانید چه تکنیک هایی با موفقیت کار می کنند. همچنین می‌توانید از سایر عکاسان، اعضای خانواده و دوستان بازخوردشان را نیز بپرسید زیرا گاهی اوقات چیزهایی را می‌بینند که شما از دست داده‌اید. در نهایت، مطمئن شوید که از عکس گرفتن لذت می برید و لذت می برید!

 

 

گروه چاپ و تبلیغات طرح و نقش (هنر مدرن) با بیش از 20 سال سابقه در زمینه چاپ و تبلیغات، با تکیه بر افراد متخصص و ماشین آلات مدرن و با ارائه سرویس های جامع تبلیغات و چاپ قادر است ایده ها وخواسته های تجاری شما را به صورتی عملیاتی پیاده سازی نماید. باعث افتخار ما خواهد بود تا بتوانیم مجری و مشاور در زمینه  رشد و پیشرفت تجاری شما باشیم. جهت مشاوره با کارشناسان ما لطفا تماس حاصل فرمایید.


 این مقاله زیر مجموعه خدمات چاپ / عکاسی صنعتی می باشد.


 کلمات کلیدی: گروه چاپ و تبلیغات طرح و نقش، طراحی تبلیغاتی، فضای مجازی، طراحی، تبلیغات،برندینگ، عکاسی صنعتی، آموزش عکاسی.

فهرست مقالات

 

  مشاوره، طراحی

  دیجیتال مارکتینگ 

چاپ   سازه های نمایشگاهی   دکوراسیون داخلی   آموزش و مهارت

 

Main Menu