images/Logo/Honare-Modern-293x280pix.png

7 اصل هرمتیک و نحوه استفاده از آنها برای بهبود زندگی

7 اصل هرمتیک و نحوه استفاده از آنها برای بهبود زندگی

بسیاری به دنبال درک قوانین طبیعی حاکم بر جهان ما بوده اند. برخی می گویند 12 عدد وجود دارد، در حالی که برخی دیگر، مانند هرمس تریسمگیستوس، می گویند هفت عدد وجود دارد. قوانین اساسی واقعیت ما را در هفت اصل هرمسی خود توضیح می دهد. در اینجا این است که این اصول در مورد چیست و چگونه همه ما می توانیم از آنها به عنوان منبع الهام و توانمندی استفاده کنیم.

 

7 اصل هرمتیک چیست و از کجا آمده است؟

این هفت اصل پایه هرمسییسم است، شاخه ای از فلسفه معنوی که قدمت آن به قرن اول بعد از میلاد برمی گردد، توسط نویسنده مشهور هرمس تریسمگیستوس، که آموزه های باستانی آثار او بر فرهنگ یونان باستان و مصر تأثیر گذاشت و او را به عنوان خدای خرد پذیرفتند. (در یونان به او هرمس و در مصر توث می گفتند.) او در زمان خود به عنوان استاد بزرگ جهان شناخته می شد و گفته می شود که هزاران سال زندگی کرده است.

با گذشت زمان، هفت اصل هرمتیک دهان به دهان از معلمی به شاگرد دیگر منتقل شد و سرانجام، روزی در اوایل قرن بیستم، این آموزه ها در کتابی به نام کیبالیون که توسط «سه مبتکر» نوشته شده بود، گردآوری شد . امروزه، آنها منبع غیبی حکمت هستند، جدا از هر دین واقعی، اما با این وجود قدرتمند، در حالی که این هفت اصل تنها یک راه برای درک جهان هستند، آنقدر محدود نیستند که نتوان آنها را در کنار سایر فلسفه های معنوی مطالعه کرد. در اینجا هر یک از این هفت اصل در مورد چیست؟

 

اصل هرمتیک

 

1_ اصل ذهنیت

به گفته کیبالیون همه چیز ذهن است، جهان ذهنی است. اصل ذهن گرایی بیان می کند که جهان شبیه یک فرافکنی ذهنی است. شبیه تجلی 101 است که همه چیز در مورد استفاده از افکار شما برای شکل دادن به واقعیت شماست. برای اینکه هر چیزی باشد، یک فکر باید مقدم بر آن باشد. از طریق این اصل، اعتقاد بر این است که خداوند آگاهی یا اندیشه است و جهان تجلی ذهن خداست. با استفاده از این قانون، ما نیز می توانیم از قدرت ذهن خود برای ایجاد زندگی مورد نظر خود استفاده کنیم.

نحوه اعمال آن

فکر اولیه ای را در نظر بگیرید که باعث شد بتوانید این را با هر دستگاهی که هستید بخوانید. یا حتی فکری که در حال حاضر بیشتر بر خلق و خوی شما تأثیر می گذارد. وقتی تشخیص می‌دهیم که افکارمان در هر روز چقدر ظاهر می‌شوند، چه از نظر درونی به‌عنوان یک حالت فیزیولوژیکی یا احساسی، چه در خارج، به‌عنوان کارهایی که انجام می‌دهیم یا مکان‌هایی که می‌رویم، می‌بینیم که وقتی می‌توانیم ذهن خود را کنترل کنیم، زندگی خود را کنترل می‌کنیم. ما می‌توانیم از طریق تمرین‌های معنوی مانند مدیتیشن که به ما در تربیت ذهن کمک می‌کند، در این امر بهتر شویم.

2_ اصل مطابقت

آنچه در افکار و ذهن خود نگه می داریم به واقعیت ما تبدیل می شود.

نحوه اعمال آن

به کار بردن این قانون تماماً در مورد درک ارتباط شما با دنیای اطرافتان و نحوه نشان دادن خود و جهان از طریق افکارتان و متعاقباً اعمالتان است. وقتی درک محکمی از نحوه تعامل خود با زندگی و تأثیر آن بر ما داشته باشیم، می‌توانیم الگوها را بشناسیم و بشکنیم، با بالاترین خیر خود زندگی کنیم و با هر چیزی که هست احساس هماهنگی کنیم.

 

اصل ارتعاش

 

3_ اصل ارتعاش

به گفته کیبالیون هیچ چیز آرام نمی گیرد، همه چیز حرکت می کند، همه چیز می لرزد.

بله، باور کنید یا نه، ایده «ویبر» مدت‌هاست وجود داشته است. اصل ارتعاش بیان می کند که همه چیز، اعم از ماده فیزیکی و انرژی معنوی، دارای ارتعاش خاصی هستند. علم پایه به ما می گوید که اتم ها مانند خود جهان در حرکت ثابت هستند. حتی قلب‌های ما نیز در حین تپش، ارتعاشات متفاوتی را بسته به وضعیت عاطفی ما منتشر می‌کنند. و هنگامی که "ارتعاش بالا" داریم، می‌توانیم از فرکانس‌های سطح پایینی که به ما کمک نمی‌کنند اجتناب کنیم.

نحوه اعمال آن

این برای همه متفاوت به نظر می رسد، اما برای اعمال این اصل سوم، شما می خواهید نه تنها کارهایی انجام دهید ، بلکه به افکاری فکر کنید که به شما امکان می دهد در حالتی راحت باشید. جایی که بدن شما در سطح مثبت تری "ارتعاش" دارد . استفاده از دو اصل اول می تواند به شما در شروع این کار کمک کند. (شاید متوجه شده باشید که همه این اصول عمیقاً در هم تنیده شده اند.) با این اصل، ما تصدیق می کنیم که قدرت کنترل ارتعاش خود را داریم نه اینکه ارتعاش ما را کنترل کند.

 

4_ اصل قطبیت

کیبالیون می گوید: همه چیز دوگانه است، هر چیزی دارای قطب است. هر چیزی جفت متضاد خود را دارد؛ مانند و غیرمشابه یکسان است؛ متضادها از نظر ماهیت یکسان هستند، اما در درجه متفاوت هستند؛ افراط و تفریط به هم می‌رسند؛ همه حقایق جز حقیقت نیستند؛ همه پارادوکس‌ها ممکن است با هم آشتی کنند.

اصل قطبیت توضیح می دهد که چیزهای به ظاهر متضاد در درجات مختلف در واقع یکی و یکسان هستند. یک مثال ساده از آن گرم و سرد است. سرما فقط نبود گرما است و هر دو یک چیز هستند: دما. ماده فیزیکی و انرژی معنوی یک چیز هستند، با انرژی معنوی در سطح بسیار بالاتری ارتعاش می کنند، به طوری که توسط حواس ما قابل درک نیست. عشق و نفرت دو راه برای تجربه یک چیز هستند، رابطه با چیزی. این پایه و اساس کیمیاگری یا توانایی "تبدیل" تجربیات خود به دلخواه است.

نحوه اعمال آن

به کار بردن اصل قطبیت به درجه ای از استقامت ذهنی نیاز دارد و شامل تغییر نگاه شما به چیزی است، به طور بالقوه کاملاً روی سر آن. تنفری که ممکن است نسبت به کسی احساس کنید را در نظر بگیرید: آیا راهی وجود دارد که بتوانید آن را به عنوان مثال به سمت احساسات عاشقانه سوق دهید؟ هر زمان که یک احساس ارتعاشی کمتر شما را پایین می آورد، آیا می توانید آن را تشخیص دهید، آن را احساس کنید و آن را به یک احساس مثبت تر تبدیل کنید؟

 

 

5_ اصل ریتم

کیبالیون می گوید: همه چیز جریان دارد، به بیرون و داخل، هر چیزی جزر و مد دارد، همه چیز بالا می رود و سقوط می کند، نوسان آونگ در همه چیز ظاهر می شود، اندازه چرخش به سمت راست، اندازه چرخش به سمت چپ است، ریتم جبران می کند.

اصل پنجم که ارتباط نزدیکی با اصل قطبیت دارد، بیان می کند که بین قطب های متضاد، ریتم ذاتی وجود دارد. جزر و مد به داخل و خارج حرکت می کند. دم و بازدم می کنیم. همه چیز در حرکت است. طبیعت فصول خود را دارد و ما هم همینطور. درک این اصل به ما امکان می‌دهد تا ریتم‌های طبیعی زندگی خود و جهان را بشناسیم، بنابراین می‌توانیم در واقع با آنها کار کنیم نه اینکه آنها علیه ما کار کنند.

نحوه اعمال آن

بدانید که هیچ چیز برای همیشه ماندگار نیست و همه چیز دائما در حال تغییر است. با عمیق‌تر شدن کار با این قانون، می‌توانید با حالات عاطفی خود کار کنید تا از نوسان ناگهانی احساسات اجتناب کنید. تصور می‌شود که در نهایت استاد می‌تواند به طور کامل از دوگانگی فراتر رود، اما اگر تازه شروع کرده‌اید، سعی کنید از وضعیت احساسی خود آگاه‌تر شوید و از قطبیت و ریتم استفاده کنید.

 

6_ اصل علت و معلول

کیبالیون می گوید: هر علتی معلول خود را دارد، هر معلولی علت خود را دارد، همه چیز طبق قانون اتفاق می‌افتد، شانس فقط نامی برای قانون است که به رسمیت شناخته نمی‌شود؛ سطوح علیت زیادی وجود دارد، اما هیچ چیز از قانون فرار نمی‌کند. همه چیز از طریق اصل علت و معلول به هم مرتبط است، زیرا هر علت یک چیز صرفاً معلول چیز دیگری است. به همان ابتدا از خود بپرسید آیا شما یک علت هستید؟ یا شما یک اثر هستید؟ این اصل تماماً در مورد تصدیق تأثیرات افکار و رفتار ما و چگونگی تغییر آنها برای ایجاد تأثیرات بیشتر است.

نحوه اعمال آن

وقتی چیزی طبق برنامه پیش نمی رود یا خود را ناراضی می بینید، از خود بپرسید که علت آن چه بوده است؟ اغلب اوقات، ما خود را در حال واکنش نسبت به دنیای اطراف خود می یابیم، به جای اینکه مسیر خود را بسازیم، در دام واکنش های رفت و برگشتی به شرایط خود هستیم. وقتی برای رسیدن به اثری که می‌خواهیم اقدام می‌کنیم، از احساس قربانی شدن به احساس قدرت می‌رسیم.

 

اصل جنسیت

 

7_ اصل جنسیت

کیبالیون می گوید: جنسیت در همه چیز وجود دارد، هر چیزی اصول مردانه و زنانه خود را دارد، جنسیت در همه سطوح ظاهر می شود.

اصل هفتم می گوید که همه چیز دارای صفات مردانه و زنانه است. بله، دو جنس را می توان تجلی فیزیکی این اصل در نظر گرفت. اما همانطور که همه ما در حال درک آن هستیم، در سطح درونی، همه ما هر دو انرژی را در اختیار داریم. (به مغز چپ و راست فکر کنید). انرژی مردانه و زنانه نه تنها در سطح فیزیکی بلکه در سطح ذهنی و معنوی نیز وجود دارد. وحدت این دو انرژی برای خلقت ضروری است، و وقتی کسی تعادلی بین هر دو داشته باشد، بهتر می‌تواند تمام اصول را با هم برای حداکثر سود به کار گیرد.

نحوه اعمال آن

تمام اجزای خود را بپذیرید و درک کنید که تعادل در همه چیز کلید تسلط بر خود است. بودا این را راه میانه نامید، و همه چیز در مورد تعادل مردانه و زنانه است. آسمانی و زمینی؛ و از ذهن، بدن و روح. وقتی بتوانیم این تعادل را در درون خودمان به دست آوریم، به خوبی مجهز شده ایم تا از همه این اصول استفاده کنیم و از آنها برای همیشه در زندگی خود استفاده کنیم. اگر همه اینها زیاد به نظر می رسد، نگران نباشید. این اصول بسیار بسیار عمیق هستند و درک و تجسم کامل آنها ممکن است زمان زیادی طول بکشد. هر بار که به آنها بازمی‌گردید، ممکن است آنها را به روشی جدید یا در سطح عمیق‌تری درک کنید. و با گذشت زمان، این اصول می تواند به شما کمک کند بر ذهن خود و زندگی خود به عنوان یک کل تسلط داشته باشید.

 

گروه چاپ و تبلیغات طرح و نقش (هنر مدرن) با بیش از 20 سال سابقه در زمینه چاپ و تبلیغات، با تکیه بر افراد متخصص و ماشین آلات مدرن و با ارائه سرویس های جامع تبلیغات و چاپ قادر است ایده ها وخواسته های تجاری شما را به صورتی عملیاتی پیاده سازی نماید. باعث افتخار ما خواهد بود تا بتوانیم مجری و مشاور در زمینه  رشد و پیشرفت تجاری شما باشیم. جهت مشاوره با کارشناسان ما لطفا تماس حاصل فرمایید.

 


این مقاله زیر مجموعه خدمات مشاوره و طراحی / مشاوره تبلیغاتی می باشد.


 

کلمات کلیدی: گروه چاپ و تبلیغات طرح نقش، اصل هرمتیک، اصل جنسیت، اصل علت و معلول، اصل ریتم، اصل قطبیت، اصل ارتعاش، اصل مطابقت، اصل ذهنیت، رنگ شناسی، روانشناسی رنگ، ترکیب رنگ، دکوراسیون، فایل طراحی، طراحی استیکر، طراحی استیکر ماشین، طرح گرافیکی، گرافیک، دکوراسیون داخلی، رنگ اصلی، چاپ، برندسازی، تبلیغات، مشاوره تبلیغاتی، طراحی تبلیغاتی، چاپ برچسب های تبلیغاتی، بازاریابی، آماده سازی فایل، آماده سازی طرح، فایل چاپ، طراحی، چاپ دیجیتال.

فهرست مقالات

 

  مشاوره، طراحی

  دیجیتال مارکتینگ 

چاپ   سازه های نمایشگاهی   دکوراسیون داخلی   آموزش و مهارت

 

Main Menu