images/Logo/Honare-Modern-293x280pix.png

نکاتی درباره ی پوستر و انواع آن

انواع پوستر

پوسترها نه تنها برای تبلیغات محصول، بلکه برای کمپین ها، افزایش آگاهی و یا هر گونه اطلاعیه ای به عنوان یک روش موثر و قدرتمند برای دستیابی به مخاطبان در نظر گرفته شده اند. از ابتدای شروع بازاریابی ، انواع پوسترها به عنوان روشی موفق برای تعامل با مردم مورد استفاده قرار گرفته است. برای قرن ها، پوسترها به طور گسترده و متداول به عنوان روشی برای به اشتراک گذاری اطلاعات مورد استفاده قرار گرفته اند. حتی یک مورد ساده هم می تواند تاثیر زیادی بگذارد. با گذشت زمان و تکامل سبک ها، با کمک پیشرفت ها در چاپ، تبلیغات آنلاین و خدمات بازاریابی، طرح های سنتی پوستر راه درازی را پیموده و تکنیک ها و فرم های جدیدی را پذیرفته اند. امروزه استفاده از پوستر در تمامی بخش‌ها از جمله آگاهی‌های علمی، سیاسی، اجتماعی، ارتقای کسب‌وکار، اهداف سازمانی و غیره قابل مشاهده است. نگاهی به  تطبیق پذیری  پوسترها باعث ایجاد اشتیاق برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن می شود.

پوستر چیست؟

پوستر قطعه ای است که با تصاویر و متن طراحی می شود تا در یک نگاه پیام یا اطلاعاتی را به مخاطبان خود منتقل کند. بسته به اندازه پوستر، استفاده از متن و اندازه تصویر ممکن است متفاوت باشد. به عنوان مثال، بهترین انواع پوستر در بریتانیا از اندازه‌های مختلف از A4  تا A0 استفاده می‌کنند، از جمله هر چیزی که بین آن‌ها قرار دارد و گاهی اوقات حتی کوچک‌تر یا بزرگ‌تر. هنر و طراحی منحصر به فرد بینندگان را جذب می کند. بیشتر گرایش های چاپ پوستر امروزی به قوانین و مقررات خاصی محدود نمی شود، اما بایدها و نبایدهایی در ساخت پوستر  وجود دارد که باید از آنها پیروی کنید. اگرچه در ابتدا از پوسترها به دلایل سیاسی استفاده می شد. بعدها، این ایده توسط افراد دیگر پذیرفته شد تا از آن به عنوان یک حالت تبلیغاتی استفاده کنند.

چگونه پوسترها وارد دنیای بازاریابی شدند؟

پوسترهای مختلفی که امروزه می بینیم، با طرح هایی در نئون پر زرق و برق یا مینیمالیسم فوق مدرن، ممکن است به این فکر بیفتد که پوسترها روشی جدید برای تبلیغات و بازاریابی هستند که به دور از واقعیت است. پوسترها قرن‌هاست که مورد استفاده قرار می‌گیرند، البته سبک‌های آن تغییر کرده است. درزمان سلطنت ملکه الیزابت، پوسترها فقط دارای متن بودند تا عموم مردم را در مورد قوانین و تحولات جدید آگاه کنند. بعدها، در حدود سال 1800، تکنیک های جدید شکل را تغییر داد و اجازه تولید انبوه را داد. به عنوان مثال، لیتوگرافی فرآیندی بود که چاپ سریعتر و آسانتر را با حداقل هزینه تسهیل می کرد. اگرچه پوسترها در ابتدا برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات در مورد اخبار و رویدادها ایجاد شدند، اما در دسترس بودن این رسانه امکان استفاده گسترده‌تر را در سایر بخش‌های جامعه فراهم کرد. در اواخر قرن نوزدهم، اجرای تجاری پوسترها بسیار مورد توجه قرار گرفت - به ویژه فرانسه هنوز به خاطر تصاویر زیبا و چشمگیر خلق شده توسط هنرمندان خوب در این دوره برای  تبلیغ رویدادها و محصولات مورد توجه است . در ایالات متحده، گاهی اوقات تبلیغات سیرک های مسافرتی با استفاده از  نقش های چوبی که یکی دیگر از روش های تولید انبوه است ایجاد می شد. برخلاف روش‌های جدیدتر چاپ، قدمت این تکنیک به آسیای باستان برمی‌گردد و بنابراین نمونه‌ای از یک هنر قدیمی است که در حال اقتباس و تغییر کاربری است. یکی دیگر از رونق های قابل تشخیص در تاریخ توسعه پوستر در طول جنگ های جهانی اول و دوم به وجود آمد. هدف از استفاده از پوستر در زمان جنگ ایجاد انگیزه در شهروندان و دعوت به میهن پرستی بود. برخی الهام بخش بودند. دیگران چیزی بودند که بسیاری به عنوان تبلیغات طبقه بندی می کردند.

 

 

 پوستر سیاسی

 

قدرت پوسترها

رواج رسانه های چاپی و تبلیغات دیجیتال تاثیر قدرتمندی بر زندگی روزمره دارد. آگهی‌ها و امثال آن نه تنها به طور مؤثر اطلاعات را منتشر می‌کنند، بلکه به طور مستقیم و غیرمستقیم زندگی ما را شکل می‌دهند. بسیاری از مردم ممکن است حضور مسلط خود را در نظر نگیرند، و با این حال، وقتی آگاهانه به آن فکر کنیم، تصور دنیایی بدون پوسترهای اطرافمان دشوار است. ما ممکن است به طور فعال به تصاویر بی شماری که هر روز با آن ها مواجه می شویم توجه نکنیم، اما آنها به طور ناخودآگاه پیام هایی را در ذهن ما به جا می گذارند. پوسترها در همه جا وجود دارند، از برچسب‌ها و بروشورهای کوچک روی تیر چراغ‌ها گرفته تا بیلبوردهای عظیم روی اتوبوس‌ها و ساختمان‌ها. در یک جامعه سریع، جشن‌ها یا رویدادهای مهم می‌توانند به شخصی که دیوانه‌وار در انجام کارهای پرمشغله عجله می‌کنند، مخفیانه رخ دهد. با این حال، وقتی این کارگر پر استرس متوجه یک پوستر سرگرم‌کننده هالووین A2 با طراحی ماوراء الطبیعه می‌شود، یک انفجار ناگهانی لذت ممکن است یکنواختی رفت‌وآمد روزانه را بشکند.

انواع پوستر

در میان بسیاری از روش های بازاریابی و تبلیغات، پوسترها به عنوان یکی از پرطرفدارترین و موثرترین روش ها شناخته می شوند. بنابراین، طراحی پوسترها نه تنها متون، تصاویر، فونت ها، اشکال، خطوط و شعارهای جذاب همه کاره را درگیر می کند، بلکه استفاده از پوسترها هیچ حد و مرزی نمی شناسد. برای دستیابی به بهترین هدف، طرف تولید کننده پوستر باید پیام مورد نظر خود و مخاطب هدف را در نظر بگیرد. با درک عوامل دخیل، شخص یا تیم پشت طراحی باید بتواند اثر هنری مناسبی خلق کند و بهترین مکان استراتژیک را برای پوسترهای خود بیابد. از اهداف آکادمیک گرفته تا ارتقای کسب و کار، ما می‌توانیم استفاده متنوعی از پوسترها را برای تسهیل دلایل متعدد مشاهده کنیم. در اینجا انواع رایج پوسترهایی که اغلب در زندگی روزمره خود می بینیم آورده شده است.

پوسترهای آموزشی

پوسترهای سیاسی

پوسترهای اجتماعی

پوسترهای تبلیغاتی

پوسترهای کمپین

پوسترهای شرکتی

پوسترهای دیجیتال

پوسترهای مد

پوسترهای رویداد

پوستر فیلم

این طبقه بندی ها متقابل نیستند. بسیاری از پوسترها می توانند در چند دسته قرار گیرند. یعنی پوسترهای فیلم نوعی تبلیغات است و برخی پوسترهای اجتماعی هم برای آموزش تلاش می کنند. 

پوسترهای آموزشی

 پوسترهای آموزشی اغلب برای مقاصد تحصیلی استفاده می شوند و معمولاً در مدارس دیده می شوند. آنها ممکن است مرجع مشترک، مانند جدول تناوبی عناصر، یا ارائه اطلاعات در مورد هر کار تحقیقاتی جدید. دانش‌آموزانی که در مورد پروژه‌ای که اخیراً تکمیل کرده‌اند گزارش می‌دهند، اغلب پوسترهایی ایجاد می‌کنند تا آنچه را که در مطالعات خود آموخته‌اند نمایش دهند. هدف از استفاده از پوسترها برای مقاصد دانشگاهی به اشتراک گذاری اطلاعات یا ایجاد انگیزه در دیگران برای بررسی بیشتر موضوعات مشابه یا مرتبط است. هدف پوستر آموزشی با طرح‌های رسمی و نمایش‌های بصری داده‌ها، ارائه بینشی به یک موضوع علمی است. مخاطب هدف معمولاً علاقه و درک خاصی از موضوع دارد، اما همچنان باید بتواند دانش عمیق تری به دست آورد.

 

پوسترفیلم

 

پوسترهای سیاسی

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، پوسترهایی با اهداف سیاسی طولانی تر از اکثر موارد استفاده شده است. طراحی های قدرتمند و تاثیرگذار شهروندان را به پاسخگویی به یک تماس فرا می خواند. در طول جنگ ها، با کمک چاپ پوستر لندن ، دولت بریتانیا با موفقیت پوسترهای میهن پرستانه را برای جمع آوری صدها و هزاران سرباز توزیع کرد. تصویر لرد کیچنر روی پوستر آنقدر انگیزاننده بود که می توانستند بیش از دویست هزار داوطلب را تنها با یک پوستر تشویق کنند. اگرچه ممکن است استفاده از پوستر برای اهداف سیاسی را در دنیای امروز مشاهده نکنید، اما هنوز در برخی از کشورهای آسیایی روشی موثر است. 

پوسترهای اجتماعی

پوسترهای اجتماعی عمدتاً برای افزایش آگاهی در مورد مسائل جاری و فراخوان برای اقدام استفاده می شود. چنین پوسترهایی اغلب در سازمان های توسعه اجتماعی یا تظاهرات کنشگری دیده می شود. برای مثال، چندین گروه برای تشویق شهروندان در مواجهه با موقعیت‌های دشوار و تشویق دیگران در موقعیت‌ها برای کمک به اقدام، طراحی و انتشار پوسترهای اجتماعی را انتخاب می‌کنند. بسیاری از پوسترهای اجتماعی برای پرداختن به مشکلاتی مانند مسائل زیست محیطی، حقوق بشر و غیره دیده می شود.

پوسترهای تبلیغاتی

همه ما با پوسترهای تبلیغاتی آشنا هستیم که می توان گفت رایج ترین پوسترها هستند. از قرن 20، ما شاهد  تبلیغات قابل توجهی بوده ایم . مواد مصرفی مانند غذا و نوشیدنی. محصولات ملموس با ماندگاری بیشتر مانند رادیو، وسایل نقلیه، اسباب بازی ها و موارد دیگر؛ و رویدادهایی از بزرگ مانند یک نمایشگاه جهانی تا معمولی مانند یک شب چیزهای بی اهمیت میخانه. برخی از تبلیغات به قدری برجسته بودند که مردم هنوز می توانند کمپین های چند دهه ای را از حافظه به یاد بیاورند. در چندین نسل گذشته، پوسترهای تبلیغاتی همراه با روزنامه ها، مجلات ارسال می شد و در شهرها آویزان می شد. در حال حاضر، پوسترهای تبلیغاتی هنوز آن شکل ها را دارند، اما همچنان از انواع تکنیک های جدید نیز استقبال می کنند. ما می توانیم استفاده از کاغذ، رنگ، طرح و حتی روش های چاپ منحصر به فرد را مشاهده کنیم. به طور خلاصه، ایجاد پوسترهای تبلیغاتی به قدری رقابتی شده است که یک شرکت باید با دقت رنگ، شعار و حتی لحن یا حالتی را که طرح تکمیل شده ارائه می دهد انتخاب کند.

پوسترهای کمپین

 کمپین، طبق تعریف، مجموعه ای از فعالیت ها و تبلیغات مشابه با یک موضوع مشترک و یک هدف تعیین شده است. شاید نمونه بارز  مبارزات انتخاباتی در زمان انتخابات برای مناصب دولتی رخ دهد. هر نامزد روی یک پلتفرم خاص اجرا می‌شود و به آن ارزش‌ها و مواد تبلیغاتی مرتبط با آن  کمپین گفته می‌شود . یکی از پوسترهای تبلیغاتی برجسته و نمادین در سال های اخیر مربوط به ایالات متحده در سال 2008 بود: پوستر نمادین "HOPE" برای باراک اوباما که به عنوان تصویر اصلی مبارزات انتخاباتی مردی تبدیل شد  که  در نهایت برای دو دوره به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده انتخاب شد. پوستر قدرتمند و ساده بود: فقط سه رنگ داشت، چهره مرد به سبکی ساده و هنری، و یک کلمه چهار حرفی با فونت بزرگ، پررنگ و sans-serif این تصویر قابل توجه و قابل تشخیص بسیار محبوب شد و امروزه نیز از آن تقلید می شود.کمپین‌ها روش‌های رایج تبلیغات هستند، زیرا تغییرات متعددی را در یک ایده مشترک امکان‌پذیر می‌کنند، که همه آن‌ها را با همگامی برند به هم پیوند می‌دهد و یک محصول را به مخاطب یادآوری می‌کند، اما از راه‌های کمی متفاوت. برای مثال، رستورانی که یک آیتم منوی جدید را تبلیغ می‌کند، ممکن است تبلیغات رادیویی، تلویزیونی و چاپی را منتشر کند که همگی عبارت‌های کلیدی یکسانی دارند اما سناریوهای متعددی را ارائه می‌دهند که به آن علامت تجاری منتهی می‌شود. هر قطعه جداگانه به وضوح به عنوان بخشی از کل کمپین مشخص می شود، اما دیدن چندین رویکرد مرتبط برای بیننده سرگرم کننده است.

 

پوستر اموزشی

 

پوسترهای شرکتی

پوسترهای شرکتی بیشتر توسط شرکت های بزرگ و چند ملیتی استفاده می شود. آنها از پوستر برای تبلیغ برند و خدمات خود به عنوان یک کل استفاده می کنند نه یک محصول واحد. از طریق این نوع پوسترها ، شرکت ها آگاهی ایجاد می کنند و اطلاعات مختصری در مورد آنچه انجام می دهند و چگونه شخص می تواند آنها را پیدا کند مانند یک آدرس فیزیکی یا URL وب. اطلاعات مستقیم و به راحتی قابل هضم است. به عبارت دیگر ، طراحی پوستر تمایل به مختصر دارد - ساده و در عین حال به اندازه کافی واضح است که پیام را می توان توسط مخاطبان هدف خود پردازش و حفظ کرد ، حتی اگر فقط لحظه ای دیده شود.

پوسترهای دیجیتال

 پوسترهای دیجیتال به دلیل در دسترس بودن و در دسترس بودن، چه در دسترس و چه در مرحله تولید، محبوبیت زیادی به دست آورده اند. پوسترهای سفارشی را می توان در هر نقطه از جهان طراحی کرد و سپس به سرعت برای استفاده در قاره های کاملاً متفاوت ارسال کرد. دیجیتالی شدن اکنون بر بخش تبلیغات حاکم است که بر طراحی پوستر نیز تأثیر می گذارد. اگرچه سبک های جدید هنری بوجود آمده است ، ما همچنین می بینیم که سبک های پوستر سنتی ترجمه شده به فرمت دیجیتال - مردم هنوز هم از سبک هنر نوو می قدردان می کنند ، حتی اگر این طرح به جای یک لیتوگرافی پاریسی در Adobe ایجاد شده باشد. و گرچه چاپ های بلوک ، استنسیل ، دستکاری دستی و چاپ لینو همگی از تجدید حیات لذت می برند ، از اسکن های دیجیتال و چاپ اغلب برای تولید مثل مقادیر زیادی برای توزیع استفاده می شود.

با کمک علم و فناوری، پوسترهای دیجیتال فقط به پوسترهای چاپی محدود نمی شوند. اکنون می‌توانید پوسترهای دوبعدی و سه بعدی یا بنرهای اسکرول را که روی LED نمایش داده می‌شوند، ببینید. اگرچه همیشه سودآور نیست، اما یک مزیت برای نمایشگرهای دیجیتال این است که معمولاً قابل برنامه ریزی مجدد هستند.

پوسترهای مد

در حالی که ژانرهای دیگر اغلب آزادی ایجاد تبلیغات وحشی بیشتری را به دست می آورند، پوستر مد مدرن ساختار خاصی را دنبال می کند. معمولا در طراحی پوستر مد، تصویر اصلی محصول است. یک تصویر بزرگ از محصول در نقطه مرکزی معمولاً روی یک مدل استفاده می شود. نام برند، خواه یک فروشگاه، خط تولید لباس یا ساعت‌ساز باشد، با حروف درشت است و گاهی اوقات علامت کوچک‌تری به دنبال دارد. اگرچه این ثبات ممکن است خسته کننده به نظر برسد، اما هنوز هم می تواند تنوع زیادی داشته باشد، زیرا صنعت مد خلاقیت زیادی را در بر می گیرد. زمان، فکر، پول، آماده سازی و پس از تولید برای عکاسی صرف می شود. تمرکز تبلیغ ممکن است یک لباس سیاه کوچک باشد، اما محیط، صحنه، نورپردازی، آرایش هر قطعه به دقت برنامه ریزی شده است. تصویر پایانی معمولاً از نظر ترکیب بندی زیباست و همچنین به دنبال ایجاد حس لذت و اشتیاق در مخاطب است. 

 

پوستر مد

 

پوسترهای مد

مانطور که از نام آن پیداست، پوسترهای رویداد برای اطلاع رسانیخاطبان در مورد رویدادهای آینده مانند اجراهای تئاتری، کنسرت ها، نمایشگاه ها، مسابقات ورزشی، جمع آوری کمک مالی و غیره منتشر می شوند. گاهی اوقات، صحنه‌هایی که پیش‌نمایش آن‌ چه که حامیان خواهند دید به تصویر کشیده می‌شوند - عکس‌هایی از سال‌های قبل اگر رویداد سالانه اتفاق می‌افتد، یا شاید پرتره‌های دو کشتی‌گیر برای یک مسابقه آینده. با این حال، اغلب تنها چیزی که لازم است چند کلمه چاپ شده است - به عنوان مثال، اگر یک کمدین استثنایی مشهور قرار است در یک مکان محلی اجرا کند، بهترین راه برای جذب طرفداران چاپ نام با حروف بزرگ است. در صورت امکان ، با تاریخ و مکان زیر رویدادهای کوچک در مقیاس کوچک و برای اولین بار به پوسترهایی نیاز دارند تا مشتریان را جذب کنند، اما رویدادهای محبوب تر به تبلیغ نیاز دارند تا خطر فراموش شدن را تهدید نکنند. پوسترهای رویداد با هدف جمع آوری پول، فروش بلیط، پر کردن صندلی ها، تبلیغ یک هدف یا صرفاً جذب جمعیت برای گذراندن اوقات خوش، جذب و اطلاع رسانی می کنند. مهمترین اطلاعاتی که این پوسترها باید داشته باشند تاریخ (یا تاریخ) و مکان است. قیمت گذاری معمولاً تبلیغ نمی شود مگر اینکه یک معامله چشمگیر باشد - در غیر این صورت، پوستر باید ایده حضور در رویداد را در ذهن فرد بکار گیرد. اگر آنها تصمیم بگیرند که واقعاً می‌خواهند بروند، اگر در مرحله خرید بلیت متوجه شوند، هزینه کمتر بازدارنده است تا اینکه روی پوستر چاپ شده باشد.

پوستر فیلم

یکی از انواع پوسترهای رایج که در سرتاسر جهان دیده می شود، برای تبلیغ فیلم است. تا زمانی که فیلم‌ها بر روی صفحه نقره‌ای نقش بسته بودند، پوسترهایی برای تبلیغ آن‌ها وجود داشت. امروزه این تکنیک مفید و موثر باقی مانده است. طراحی پوستر به مردم از انتشار یک فیلم هشدار می دهد و در عین حال یک پیش نمایش جذاب و روشنگر ارائه می دهد، خواه کلاژی از شخصیت ها باشد یا عکسی از یک صحنه. یک پوستر فیلم خوب جذاب است و تماشاگران بالقوه سینما را وسوسه می کند. تولید و توزیع پوسترها نسبتاً آسان است و از تبلیغات تلویزیونی مقرون به صرفه تر هستند. آنها نسبتاً مؤثر هستند و امتیاز اضافی دسترسی به افرادی را دارند که در خانه تلویزیون تماشا نمی کنند.

 

گروه چاپ و تبلیغات طرح و نقش (هنر مدرن) با بیش از 20 سال سابقه در زمینه چاپ و تبلیغات، با تکیه بر افراد متخصص و ماشین آلات مدرن و با ارائه سرویس های جامع تبلیغات و چاپ قادر است ایده ها وخواسته های تجاری شما را به صورتی عملیاتی پیاده سازی نماید. باعث افتخار ما خواهد بود تا بتوانیم مجری و مشاور در زمینه رشد و پیشرفت تجاری شما باشیم. جهت مشاوره با کارشناسان ما لطفا تماس حاصل فرمایید.


 این مقاله زیر مجموعه خدمات دکوراسیون داخلی / چاپ کاغذ دیواری می باشد.


کلمات کلیدی: گروه چاپ و تبلیغات طرح نقش، پوستر، انواع پوستر، پوسترفیلم، پوستر مد، پوستر شرکتی، پوستر رویداد، پوستر آموزشی، پوسترهای کمپین، پوسترهای اجتماعی،پوسترهای سیاسی، بسته بندی، بسته بندی محصولات، ارسال محصولات، نحوه بسته بندی، حمل و نقل، طراحی سئو، طراحی سایت، رنگ شناسی، روانشناسی رنگ، ترکیب رنگ، دکوراسیون، دکوراسیون داخلی، رنگ اصلی، چاپ، برندسازی، تبلیغات، مشاوره تبلیغاتی، طراحی تبلیغاتی، چاپ برچسب های تبلیغاتی، بازاریابی، آماده سازی فایل، آماده سازی طرح، فایل چاپ، طراحی، چاپ دیجیتال.

فهرست مقالات

 

  مشاوره، طراحی

  دیجیتال مارکتینگ 

چاپ   سازه های نمایشگاهی   دکوراسیون داخلی   آموزش و مهارت

 

Main Menu