images/Logo/Honare-Modern-293x280pix.png

انواع کاغذ و مشخصات آن جهت چاپ دیجیتال و افست

انواع کاغذ و مشخصات آن جهت چاپ دیجیتال و افست

راهنمای انواع کاغذ

برای هر نیاز چاپ، نوع خاصی از کاغذ وجود دارد که کاملاً مناسب کار است با این حال، با توجه به انواع و اندازه های مختلف کاغذ موجود در بازار، تعیین اینکه کدام یک می توانند با چاپگر شما استفاده شوند و کدام یک برای یک کار خاص مناسب هستند، می تواند دشوار باشد. حتی زمانی که باید با طیف وسیعی از انواع و اندازه های کاغذ آشنا شوید، پوشش ها و وزن های مختلفی نیز برای انتخاب وجود دارد . اگر کار چاپ خاصی را در ذهن دارید که برای آن به مشاوره کاغذی نیاز دارید یا فقط می‌خواهید در مورد کارهای آینده اطلاعات بهتری داشته باشید، این مقاله را مطالعه کنید.

کاغذ چاپ انواع مختلفی دارد که هر کدام کاربردها و مزایای متفاوتی دارند. در اینجا برخی از محبوب ترین انواع کاغذ چاپ آورده شده است:

 

جوهرافشان

این نوع کاغذ برای استفاده خاص با چاپگرهای جوهرافشان طراحی شده است. انواع مختلفی از کاغذ جوهر افشان وجود دارد که به خوبی با جوهر جوهر افشان کار می کند، از جمله انواع عکس، کارت ویزیت و کارت تبریک.

لیزری

بهتر است از کاغذ لیزری با چاپگر لیزری استفاده شود. این بیشتر در محیط های تجاری برای کارهایی مانند چاپ اسناد، چک ها و برچسب های پستی استفاده می شود.

کاغذ کپی و چند منظوره

در حالی که برخی از کاغذهای لیزری را می توان از نظر فنی کاغذ چند منظوره یا کپی در نظر گرفت، هنوز هم تمایزاتی بین این دو وجود دارد. کاغذ چند منظوره معمولاً نازک‌تر و ارزان‌تر از لیزر یا هر ماده دیگری است. این نوع کاغذی است که در یک جعبه بزرگ در کنار چاپگر در دفتر کار پیدا می کنید. کاغذ کپی به یک انتخاب محبوب در میان محل کار تبدیل شده است، زیرا جایگزینی مقرون به صرفه برای چندین نوع کاغذ دیگر است. یکی از اشکالات استفاده از کاغذ چند منظوره این است که دقت رنگ ندارد و هنگام استفاده از مقادیر زیادی جوهر در یک صفحه، مشکل دارد.

 

انواع کاغذ

 

مقوا

بروشورها، کارت‌های ویزیت و کارت‌های بازرگانی معمولاً بر روی کاغذ مقوایی چاپ می‌شوند. این کاغذ بسیار ضخیم و بادوام است و اجازه می دهد بدون خطر آسیب به راحتی از بین برود یا حمل شود. یکی از ایرادات کیفیت بالای کاغذ مقوایی این است که چاپ حجمی آن گرانتر است یا برای استفاده صحیح از چاپگر خاصی نیاز دارد. هنگام استفاده از کاغذ مقوایی در چاپگری که برای آن طراحی نشده است مراقب باشید، زیرا ممکن است به راحتی گیر کند یا گیر کند.

مات

این کاغذ یکی از پرکاربردترین کاغذها است، زیرا برای تمام کارهای روزمره چاپ مناسب است. کاغذ مات با یک روکش سفید به پایان رسیده است که به جوهر کمک می کند تا سریعتر از سایر انواع کاغذ خشک شود و به این معنی است که برای سندی که به سرعت مورد نیاز است مناسب است.

سفیدروشن

ورق های کاغذ سفید روشن بسیار صاف تر و بدون بافت هستند، که آنها را برای چاپ دو طرفه با کیفیت بالا و قابل ارائه ایده آل می کند. روشنایی کاغذ تضمین می کند که هر دو طرف می توانند بدون ظاهر شدن جوهر روی طرف دیگر چاپ شوند.

براق

این نوع کاغذ به طور سنتی برای چاپ عکس یا عکس به جای متن استفاده می شود، زیرا توانایی تولید رنگ های درخشان و تصاویر واضح را دارد. سطح براق جوهر را جذب می کند و تصاویری با وضوح بسیار بالاتر از آنچه از کاغذ مات انتظار دارید ایجاد می کند.

سهام کارت

این نوع کاغذ محکم و مستحکم بیشتر برای چاپ اسکرپ بوک یا چاپ کارت ویزیت و کارت پستال استفاده می شود. از آنجایی که به طور قابل توجهی ضخیم‌تر از سایر انواع کاغذ چاپگر است، بسیار بادوام‌تر است و می‌توان آن را بدون پاره شدن حمل و جابه‌جا کرد.

 

راهنمای اندازه کاغذ

اینها پرکاربردترین و قابل تشخیص‌ترین اندازه‌های کاغذ هستند. درک این اندازه‌های کاغذ ساده است، زیرا به ترتیب متوالی کم و زیاد می‌شوند.

 

ابعاد کاغذ

 

راهنمای وزن کاغذ

علاوه بر طیف وسیعی از اندازه های کاغذ، وزن های مختلفی برای استفاده های مختلف موجود است. وزن های مختلف کاغذ کاربردهای متفاوتی دارند و از کاغذهای ضخیم تر برای مصارف صنعتی بیشتر استفاده می شود.

 

راهنمای انواع پوشش کاغذ

کاغذ چاپ را می‌توان با پوشش‌های مختلف فراوانی نیز یافت که به ورق پایان خاصی می‌بخشد و در نتیجه مناسب بودن آن را برای کار خاصی مشخص می‌کند. برخی از رایج ترین پوشش های کاغذی به شرح زیر است:

لاک زدن

این پوشش‌ها را می‌توان در رنگ‌های براق، ساتن یا مات یافت و در رنگ‌های خاصی رنگ آمیزی کرد. آنها یک انتخاب فوق العاده مقرون به صرفه برای پوشش هستند اما در مقایسه با سایر لمینت ها از سطح حفاظت پایین تری برخوردار هستند. روکش‌های لاک برای براق‌تر کردن یک عکس و دادن ظاهری حرفه‌ای مفید هستند.

UV

این پوشش سطح بسیار بالاتری از محافظت ورق های چاپ شده را ارائه می دهد و رنگ های چاپ شده را بهبود می بخشد. قبل از سخت شدن در زیر نور ماوراء بنفش به صورت مایع استفاده می شود و بنابراین می تواند ضخامت آن متفاوت باشد. این پوشش را می توان به صورت مات یا براق، همراه با پرداخت های تخصصی براق یا رنگی اعمال کرد.

آبدار

این پوشش ها از اثر انگشت و سایر علائم یا آسیب ها محافظت می کنند. پوشش آبی به دلیل اینکه بر پایه آب است به سرعت خشک می شود. نکته مثبت اصلی آن این است که این پوشش ها نسبت به گزینه های جایگزین سازگارتر با محیط زیست هستند.

 

چاپ دیجیتال

 

راهنمای کدورت کاغذ

یکی دیگر از مواردی که در هنگام خرید کاغذ چاپگر باید در نظر گرفت، تیرگی ورق ها است. این به میزان شفاف یا مات بودن آنها یا میزان نوری که از خود عبور می دهند اشاره دارد . وزن کاغذ معمولاً بر شفافیت کاغذ تأثیر می‌گذارد و کاغذ سنگین‌تر معمولاً مات‌تر است. کدورت یک ورق کاغذ در مقیاس 0 تا 100 اندازه گیری می شود. ورقی که 0 اندازه گیری می کند یک ورق شفاف است، در حالی که 100 یک ورق کاملا مات است. کدورت های مختلف کاربردهای متفاوتی خواهند داشت، به عنوان مثال می توان از ورق های بسیار شفاف برای ردیابی کاغذ استفاده کرد.

 

خلاصه

یافتن نوع مناسب کاغذ چاپگر می تواند تفاوت را در محصولات چاپی نهایی شما ایجاد کند. روکش‌های براق می‌توانند عکس‌ها را به سطح بالاتری ببرند، در حالی که روکش‌ها می‌توانند دوام را به آگهی‌ها و سایر مواد تبلیغاتی اضافه کنند. ممکن است چندین نوع کاغذ برای یک کار چاپی کار کند، بنابراین قبل از نهایی کردن خرید، حتماً تمام مشخصات یک ریم را بررسی کنید. انواع کاغذهای تخصصی مانند گزینه های حرارتی یا مواد سازگار با محیط زیست می توانند به کاهش هزینه ها و ارائه راه های جدید و مبتکرانه برای چاپ اسناد کمک کنند. حتی می‌توانید رنگ‌های متنوعی از انواع مختلف کاغذ پیدا کنید که می‌تواند به برجسته‌تر شدن کار شما در هر مکانی کمک کند. مهم نیست که چه نوع کاغذی را انتخاب می کنید، به یاد داشته باشید که دوباره بررسی کنید که توسط دستگاه چاپ شما پشتیبانی شود.

 

گروه چاپ و تبلیغات طرح و نقش (هنر مدرن) با بیش از 20 سال سابقه در زمینه چاپ و تبلیغات، با تکیه بر افراد متخصص و ماشین آلات مدرن و با ارائه سرویس های جامع تبلیغات و چاپ قادر است ایده ها و خواسته های تجاری شما را به صورتی عملیاتی پیاده سازی نماید. باعث افتخار ما خواهد بود تا بتوانیم مجری و مشاور در زمینه  رشد و پیشرفت تجاری شما باشیم. جهت مشاوره با کارشناسان ما لطفا تماس حاصل فرمایید.

 


این مقاله زیر مجموعه خدمات مشاوره و طراحی / مشاوره تبلیغاتی می باشد.


 

کلمات کلیدی: گروه چاپ وتبلیغات طرح و نقش، چاپ تبلیغاتی، انواع کاغذ، جنس کاغذ چاپی، کاغذ چاپ دیجیتال، کاغذ چاپ افست، کاغذ لیزری، چاپ روی انواع کاغذ، چاپ استیکر، تبلیغات خلاقانه، اثربخشی تبلیغات، اصول طراحی و تبلیغات، طراحی، مشاوره تبلیغاتی

فهرست مقالات

 

  مشاوره، طراحی

  دیجیتال مارکتینگ 

چاپ   سازه های نمایشگاهی   دکوراسیون داخلی   آموزش و مهارت

 

Main Menu