images/Logo/Honare-Modern-293x280pix.png

چگونه طرح خود را برای چاپ آماده کنیم

چگونه طرح خود را برای چاپ آماده کنیم

چک لیست پیش از چاپ

بهترین راه برای ایجاد بروشور، پوستر یا کارت ویزیت عالی این است که یک طراح و مشتری آنها با هم کار کنند. هر دو طرف باید در هر مرحله از پروژه، از ایده پردازی تا چاپ، مشارکت داشته باشند. اغلب اوقات متأسفانه یکی یا هر دوی آنها تصور می کنند که پیش چاپ و چاپ باید منحصراً توسط تکنسین های یک چاپخانه انجام شود. این اشتباه است ! خطر اینکه شخصی بدون پیش زمینه طراحی در فایل شما تغییراتی ایجاد کند این است که می تواند منجر به تغییرات طراحی ناخواسته شود که تأثیر کلی طرح مورد نظر را تضعیف می کند. اگر می‌خواهید مطمئن شوید که هیچ چیزی در ترجمه بین دسک‌تاپ و چاپخانه شما گم نمی‌شود، انجام بررسی گام به گام پیش‌چاپ فایل‌های طراحی‌تان می‌تواند باعث صرفه‌جویی در وقت و سردرد شما شود. همچنین می تواند در هزینه های شما صرفه جویی کند.

چک لیست گام به گام پیش از چاپ شما:

1_ همه چیز را تصحیح کنید.

2_ فاصله فونت را بررسی کنید.

3_ اندازه و وضوح تصویر را تأیید کنید.

4_ از دقت رنگ اطمینان حاصل کنید.

5_ صفحه نمایش خود را کالیبره کنید.

6_ علائم خونریزی و برش را تعریف کنید.

7_ مراقب تحمیل باشید.

8_ یک PDF با وضوح بالا ایجاد کنید.

9_ کاغذ مناسب را انتخاب کنید.

به گفته آلن گلیزر، کارشناس تولید چاپ با حجم بالا ، 25 تا 75 درصد از بودجه یک پروژه طراحی باید برای هزینه های چاپ کنار گذاشته شود. اگر در پیش چاپ اشتباهی مرتکب شدید، تعمیر آن بسیار پرهزینه تر خواهد بود. هنگامی که بدانید به دنبال چه عناصری باشید، آماده سازی فایل های طراحی گرافیکی برای چاپ می تواند سریع و آسان باشد. برای اینکه در زمان چاپ به شما برتری بدهیم، ما یک چک لیست پیش از چاپ گردآوری کرده‌ایم که همه چیزهایی را که باید هنگام نهایی کردن اثبات خود به دنبال آن باشید را پوشش می‌دهد. این شامل همه چیز از ویرایش ساده تا روش های فنی پیشرفته است. البته، هم طراح و هم مشتری باید درگیر باشند. در اینجا چک لیست پیش از چاپ ما برای کمک به شما برای شروع است.

 

پرینت

 

.همه چیز را تصحیح کنید

نادیده گرفتن های کوچک، مانند اشتباهات تایپی و دستوری، می تواند تفاوت بین بسته شدن فروش و انتخاب مشتری از رقابت باشد. تنها 3 درصد از مردم به اشتباهات اهمیتی نمی دهند، در حالی که بیشتر اشتباهات تایپی و دستور زبان را عاملی تعیین کننده می دانند. آنها می نویسند: (( تجارب منفی کاربران وب به فروش آسیب می زند، و یافته های این نمونه گیری نشان می دهد که اشتباهات تایپی و دستوری احتمالاً باعث می شود که بخش عمده ای از مشتریان بالقوه یک شرکت تجربه منفی در وب سایت آن داشته باشند. )) هنگام پرینت گرفتن بررسی خطاها مهمتر است. زمانی که طرح شما در دست مصرف کنندگان باشد، راهی برای به روز رسانی آن در زمان واقعی وجود ندارد. دو نوع تصحیح وجود دارد که باید قبل از ارسال فایل برای فشار دادن به آنها بپردازید. تصحیح زبانی آنچه را که بیشتر مردم با ویرایش مرتبط می‌دانند پوشش می‌دهد: بررسی اشتباهات گرامری، غلط‌های املایی و جریان کلی زبان مورد استفاده در آگهی. تصحیح پیش چاپ (یا تصحیح گرافیکی)  جذابیت بصری متن را از دیدگاه گرافیکی لمس می کند. به دنبال تقسیم کلمات در انتهای خطوط شکست، طول خود خطوط و حتی فاصله متن باشید. بزرگترین چیزی که باید از آن آگاه بود حفظ طول خطوط ثابت در هنگام شکستن جملات است. خطوط طولانی‌تر یا کوتاه‌تر خودنمایی می‌کنند و اگر به درستی فاصله نداشته باشند، می‌توانند یکنواختی کلی را در یک بلوک متن از بین ببرند.

.فاصله فونت را بررسی کنید

پس از اتمام تصحیح، نوبت به تنظیم فاصله متن می رسد. اکثر فونت‌ها و برنامه‌های طراحی با درجاتی از بهینه‌سازی خارج از جعبه هستند، اما تنظیم نکردن فونت‌های خود با استفاده از قضاوت بصری خود، اغلب باعث می‌شود که کمی دور از ذهن به نظر برسند. روش‌های تایپوگرافی کلاسیک مانند تنظیم پیشرو ، ردیابی و هسته‌گذاری متن شما برای ایجاد ظاهر منحصربه‌فردی که می‌خواهید طراحی خود را متمایز کنید، مرکزی است. کل تصویر خود را به عنوان یک ترکیب در نظر بگیرید: هر علامت نقطه گذاری، حرف، بلوک فضای منفی و پاراگراف باید به طور منسجم با دیگران کار کند تا یک تجربه یکپارچه برای بیننده طرح شما ایجاد کند.

.اندازه و وضوح تصویر را تأیید کنید

قبل از چاپ، وضوح تصویر خود را دوباره بررسی کنید. این به این معنی است که نه تنها به وضوح عکس ها در طراحی خود کنید، بلکه وضوحی را که کل پیش نویس نهایی خود را در آن ذخیره می کنید، نیز درنظر بگیرید. مواردچاپی باید با رزولوشن 300 یا بیشتر ذخیره شوند. یک قانون خوب این است که همیشه فایل‌های طراحی خود را با بالاترین وضوح ممکن ذخیره کنید. اگرچه می‌توانید در صورت لزوم می‌توانید یک تصویر را کوچک کنید، اما اضافه کردن پیکسل‌ها بعد از آن غیرممکن است. به طور کلی، بهتر است هرگز عکس ها را بیش از 20 درصد اندازه اصلی خود بزرگ نکنید. تغییر اندازه تصاویر در سند شما وضوح خروجی تصویر شما در سند را نیز تغییر می دهد. این امر به ویژه در مورد بروشورها و بروشورهای با اندازه بزرگ و تبلیغات با تصاویر با صد بوم چاپ می کنید، می تواند تا اندازه معینی کافی باشد.

.اطمینان از دقت رنگ (CMYK در مقابل RGB)

صفحه نمایش کامپیوتر و دوربین های دیجیتال رنگ و نور را در طیف های متفاوتی نسبت به چاپگرها مشاهده می کنند و عدم همگام سازی این دو به طرز وحشتناکی در چاپ شما منعکس می شود. وسایل الکترونیکی که نور بصری تولید می کنند یا آن را از طریق حسگر تفسیر می کنند، از طیف RGB برای ساختن رنگ ها استفاده می کنند زیرا مخلوط کردن نور در این رنگ ها آسان و روان است. اکثر برنامه های نرم افزار طراحی (اگر نه همه) به طور پیش فرض از حالت رنگ RGB استفاده می کنند. با این حال، چاپگرها از فرآیند CMYK برای پوشاندن شدت های مختلف هر تن و ایجاد طیف کامل رنگ ها استفاده می کنند. این فرآیند افزایشی – برخلاف سیستم RGB تفریقی – شامل افزودن رنگ برای ایجاد رنگ‌های عمیق‌تر در مسیر مشکی است، نه اضافه کردن نور برای دور شدن از سیاهی.

 

تنظیم رنگ

 

.صفحه نمایش خود را کالیبره کنید

راه دیگر برای اطمینان از دقت رنگ، کالیبره کردن صفحه نمایش قبل از چاپ است. هنگامی که در حال چاپ پیش نویس های ماکت هستید، تن واقعی رنگ های شما می تواند به راحتی توسط یک صفحه نمایش نادرست از بین برودطراحان گرافیک و عکاسان طیف وسیعی از ابزارها را در اختیار دارند تا دقت رنگ تصاویر خود را قبل از ارسال طرح به چاپخانه بررسی کنند و اطمینان از صحت تصاویر شما قبل از ارسال مشخصات خود به مطبوعات، می تواند به سرعت در هزینه شما صرفه جویی کند.در اشتباه چاپی درک این نکته مهم است که مشتریان و طراحان ممکن است مانیتورهایشان را به طور متفاوتی کالیبره کنند، که می تواند منجر به مشکلاتی در ارتباطات شود. اغلب مفید است که یک طرح را در چندین دستگاه مختلف مشاهده کنید تا ببینید آیا این یک مشکل بالقوه است یا خیر. یا حتی بهتر از آن، طرح را چاپ کنید! اگرچه رنگ‌ها کاملاً با رنگ‌هایی که از یک چاپگر حرفه‌ای دریافت می‌کنید مطابقت ندارند، این مرحله کوچک می‌تواند به شما کمک کند تفاوت‌های کوچکی را که در مانیتور خود مشاهده نمی‌کنید، مشاهده کنید.

.علائم خونریزی و برش را تعریف کنید

بردن طراحی از قلمرو دیجیتال به فیزیکی مستلزم این است که مطمئن شوید که خونریزی، برش و برش فایل شما به درستی ردیف شده اند. این علامت‌ها نشان‌دهنده لبه‌های طرح شما و محل برش‌ها پس از چاپ چیزها هستند. اینها به طراحی شما آن حس حرفه ای و کاملاً طراحی شده تا لبه صفحه را می دهند. علامت‌های برش نشان می‌دهند که طرح شما کجا بریده می‌شود. bleed جایی است که قسمت‌هایی از متن یا اشیاء از مرز صفحه عبور می‌کنند تا برش را جبران کند. slug ناحیه‌ای است که به خوبی خارج از خونریزی است که دارای دستورالعمل‌های چاپگر، اطلاعات اضافی در مورد چاپ و سایر موارد ضروری در مورد کار است . نادیده گرفتن خونریزی، خطر داشتن حاشیه سفید در یک طرف را به همراه خواهد داشت، جایی که کاغذ فیزیکی فراتر از طراحی دیجیتال شما گسترش یافته است. زیبا نیست اگر متن یا تصاویر شما بر روی لبه برش یا یک چین قرار دارد، همچنین بسیار مهم است که تحمل برش کاغذ انتخابی خود را در نظر بگیرید. تفاوت‌های ظریف در چیدمان شما می‌تواند تفاوت بزرگی در مورد تقارن ایجاد کند، زمانی که بروشور شما بریده یا صحافی شود.

.مراقب تحمیل باشید

نه، این فقط آن شخص آزاردهنده ای نیست که در یک مهمانی مدام شما را دنبال می کند و سعی می کند خود را در تمام مکالمات شما تزریق کند... در چاپ، تحمیل فرآیندی است که تمام صفحات طرح شما را روی کاغذ مرتب می کند تا چاپ شود. بردن مواد صحافی شده به مطبوعات به سازماندهی بسیار بیشتری نیاز داشت. از ردیف کردن صفحات تا اطمینان از اینکه هنگام چاپ به طور یکنواخت پشت سر هم قرار می گیرند، چاپ جزوه ها و جزوه های چند صفحه ای یک کار بود. به لطف Adobe Publisher و برنامه های مشابه طرح بندی، تنظیم یک طرح چند صفحه ای برای انتشار در یک بروشور یا کتابچه بسیار آسان تر است.

نکته: به خاطر داشته باشید که برای جبران صحافی، کمی فضای اضافی به طرح خود در مرکز اضافه کنید.

 

 فایل چاپ

 

.یک PDF با وضوح بالا ایجاد کنید

هنگامی که تمام مراحل را طی کردید، وقت آن است که مدرک خود را ذخیره کنید. فایل‌های PDF عمدتاً فرمت‌های فایل قابل چاپ بدون ضرر هستند که برای این منظور مناسب هستند. وقتی همه چیز را در PDF ذخیره کردید، آماده رفتن هستید!

.کاغذ مناسب را انتخاب کنید

کاغذ مناسب همه تفاوت را ایجاد می کند. آخرین مرحله قبل از ارسال طرح خود به چاپخانه انتخاب کاغذ است. انواع مختلف کاغذ حس و جذابیت بصری متفاوتی نسبت به سایرین ایجاد می کند. برای مثال، اغلب می‌توانید همان نوع نتایج حرفه‌ای را که می‌خواهید با یک کاغذ نیمه براق ارزان‌تر به جای مات سنگین‌تر به دست آورید. قبل از شروع چاپ، کمی وقت بگذارید و در نظر بگیرید که چه نوع جلوه ای را می خواهید ایجاد کنید.

.پرچم های قرمز در پیش چاپ

انجام پیش چاپ و جستجوی پرچم های قرمز به شما کمک می کند تا یکپارچگی طرح خود را از مفهوم تا چاپ نهایی حفظ کنید، بنابراین هیچ چیز در ترجمه گم نمی شود. پیش‌پرس به شما کمک می‌کند تا خطاهای کوچکی را که وقتی به چاپخانه می‌رسند به اشتباهات بزرگ تبدیل می‌شوند، پیدا کنید. خطاهایی که باعث می‌شود ساعت‌ها فکر و طراحی فوراً مورد بحث قرار گیرد. تنها با چند قدم سریع، می‌توانید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید، در حالی که هر بار مطمئن می‌شوید که کاری که تولید می‌کنید مطابق با استانداردهای بالای شما باشد.

 

گروه چاپ و تبلیغات طرح و نقش (هنر مدرن) با بیش از 20 سال سابقه در زمینه چاپ و تبلیغات، با تکیه بر افراد متخصص و ماشین آلات مدرن و با ارائه سرویس های جامع تبلیغات و چاپ قادر است ایده ها وخواسته های تجاری شما را به صورتی عملیاتی پیاده سازی نماید. باعث افتخار ما خواهد بود تا بتوانیم مجری و مشاور در زمینه  رشد و پیشرفت تجاری شما باشیم. جهت مشاوره با کارشناسان ما لطفا تماس حاصل فرمایید.


این مقاله زیر مجموعه خدمات مشاوره و طراحی / مشاوره تبلیغاتی می باشد.


 کلمات کلیدی: گروه چاپ و تبلیغات طرح نقش، رنگ شناسی، روانشناسی رنگ، ترکیب رنگ، دکوراسیون، دکوراسیون داخلی، رنگ اصلی، چاپ، برندسازی، تبلیغات، مشاوره تبلیغاتی، طراحی تبلیغاتی، چاپ برچسب های تبلیغاتی، بازاریابی، آماده سازی فایل، آماده سازی طرح، فایل چاپ، طراحی، چاپ دیجیتال.

فهرست مقالات

 

  مشاوره، طراحی

  دیجیتال مارکتینگ 

چاپ   سازه های نمایشگاهی   دکوراسیون داخلی   آموزش و مهارت

 

Main Menu