images/Logo/Honare-Modern-293x280pix.png

چگونه رنگ ها را برای طراحی داخلی ترکیب کنیم

چگونه رنگ ها را برای طراحی داخلی ترکیب کنیم

بسیاری از مردم بدون اینکه بدانند رنگ چقدر بر نحوه تفکر ما به علاوه عملکردمان تأثیر می گذارد، زندگی روزمره را پشت سر می گذارند. رنگ‌ها و ترکیب‌های رنگی اثبات‌شده ممکن است تأثیر مفیدی بر بسیاری از جنبه‌های زندگی، همراه با خانه، محل کار، مدرسه و گاهی اوقات حتی تجربه خرید شما داشته باشند. آیا می خواهید از رنگ برای ایجاد یک محیط خاص یا ایجاد یک لوگوی چشم نواز استفاده کنید؟ آگاهی از اینکه چه رنگ هایی با هم کار می کنند ممکن است به شما در انجام این کار کمک کند. این اطلاعات ممکن است در بسیاری از جنبه های زندگی، از خصوصی گرفته تا حرفه ای، به شما کمک کند.

چه رنگ هایی با هم خوب کار می کنند؟

درک جفت رنگ مناسب چندین مزیت دارد. به عنوان مثال، این می تواند به شما در انتخاب موثر مجموعه لباس کمک کند. ممکن است خانه‌تان را طوری طراحی کنید که به آن افتخار می‌کنید . رنگ ها ممکن است برای جذب مشتریان بالقوه برای تجارت یا فقط در مکالمات روزمره استفاده شوند. برای ساخت آثار هنری عالی، هنرمندان باید نحوه طراحی مفاهیم طرح رنگ خاص را نیز درک کنند . اگر می‌خواهید رنگ‌ها و ترکیب‌های رنگی را بهتر درک کنید، باید با تئوری رنگ‌ها آشنا باشید. به نظر می رسد چرخه رنگ بهترین نمایش بصری رنگ ها باشد. اگر می دانید رنگ ها در کجای چرخه رنگ قرار دارند و همچنین نحوه ارتباط آنها با یکدیگر را می دانید، باید آنقدر باهوش باشید که با ترکیب رنگ های خوب و پایدار ظاهر شوید.

رایج ترین ترکیب رنگ ها

شما سه رنگ اصلی دارید: قرمز، زرد و آبی. این رنگ ها را نمی توان ایجاد کرد. اما با ترکیب این رنگ ها رنگ های ثانویه خود یعنی نارنجی، سبز و همچنین بنفش را به دست می آورید. سپس رنگ های میانی وجود دارند که عمدتاً از رنگ های اصلی و ثانویه تشکیل شده اند. به عنوان مثال، آبی-سبز. اگر گامی فراتر بردارید، ممکن است رنگ های متنوعی از هر رنگ به دست آورید. همه اینها روی یک چرخ رنگ به تصویر کشیده شده اند. رنگ های گرم مانند نارنجی، زرد و همچنین قرمز را می توان در یک لبه دایره یافت. رنگ های سرد، مانند آبی، سبز، و همچنین بنفش و حتی بنفش، در طرف مقابل قرار دارند. رنگ‌های گرم سرزندگی و روشنایی را تراوش می‌کنند، در حالی که رنگ‌های سرد آرامش‌بخش و با طراوت هستند. این مقادیر رنگی متنوع ممکن است به شما در ایجاد انواع رنگ های زیبا که هدفی را برآورده می کنند کمک کند. می‌توانید رنگی را انتخاب کنید که بر پیام یا احساس خاصی تأکید کند. رنگ هایی که مکمل یکدیگر باشند، ترکیب رنگ های منحصر به فردی را به همراه خواهند داشت. بنابراین، چه رنگ هایی مکمل یکدیگر هستند؟

 

ترکیب رنگ

 

رنگ هایی که با هم ترکیب می شوند (رنگ های تکمیلی)

وقتی به چرخه رنگ نگاه کنید، می بینید که رنگ های مختلفی وجود دارد. همانطور که قبلاً گفته شد سه رنگ اساسی وجود دارد: رنگ‌های ثانویه، رنگ‌های واسطه و همه رنگ‌ها و تن‌های دیگر شما. به زبان ساده، رنگ های تعارف همیشه در تضاد با یکدیگر هستند. بنابراین، وقتی قرمز را انتخاب می کنید، رنگ مکمل آن سبز خواهد بود. رنگ مکمل آبی زرد است و شما می توانید برای هر رنگی تعریف کنید. پالت‌ های رایگان توجه را به خود جلب می‌کنند اما دیدن آن‌ها باید ساده باشد و معمولاً برای لوگوها و همچنین بسته‌بندی محصولات استفاده می‌شوند. اگر می خواهید رنگ های بیشتری اضافه کنید می توانید از یک پالت رایگان تقسیم شده استفاده کنید. آنها مانند رنگ های مکمل در مقابل یکدیگر قرار می گیرند اما به جای انتخاب تنها یک رنگ و همتای آن، یک رنگ متفاوت در مجاورت آن به اضافه مکمل آن انتخاب کنید. این رنگ ها در عین حال که برای چشم ها دلپذیر هستند، کنتراست را ایجاد می کنند.

رنگ هایی که مشابه هستند

رنگ هایی هستند که در چرخه رنگ به یکدیگر نزدیک هستند و بنابراین می توانند از دو تا پنج رنگ گسترش یابند. آنها ممکن است در صورت استفاده در ترکیب رنگ ها ظاهری یکپارچه ایجاد کنند. رنگ ها مکمل یکدیگر هستند و با هم زیبا به نظر می رسند. برخی از مفاهیم رایج طرح رنگی شامل تنوع کم رنگ های مشابه است.

طرح های رنگی تترادیک

به نظر می رسد چهار رنگ درگیر است که همه به طور مساوی از یکدیگر جدا شده اند. این نشان می دهد که هیچ رنگی مزیت آشکاری ندارد. طرح رنگ دارای یک رنگ اصلی، دو رنگ مکمل و رنگ دیگری است که تنوع را اضافه می کند. این اغلب یک طرح رنگی واضح است که قبل از اجرا نیاز به تفکر قابل توجهی دارد. استفاده از مقدار مساوی از رنگ ممکن است منجر به یک برداشت نامتعادل شود، بنابراین یک رنگ غالب را انتخاب کنید که بتواند بالاتر از بقیه بدرخشد.

 

دکوراسیون داخلی

 

رنگ های سه گانه

همانطور که از عنوان پیداست، این رنگ ها ممکن است با فاصله مساوی از یکدیگر در یک پیکربندی مثلثی دیده شوند. برای مثال، رنگ های بنیادی را می توان به عنوان رنگ های سه گانه در نظر گرفت. آنها رنگ های پر جنب و جوشی هستند که کنتراست ایجاد می کنند و در عین حال حس هماهنگی کلی را حفظ می کنند.

رنگ هایی که تک رنگ هستند

هر زمان که به طراحی ایده های طرح رنگ مربوط می شود، گاهی اوقات استفاده از تنها یک رنگ کمی یکنواخت به نظر می رسد. با این حال، هنگامی که یک رنگ را انتخاب می کنید سایه های متمایز متعددی از آن رنگ ایجاد می شود. هنگام استفاده از رنگ‌های تک رنگ، ممکن است رنگ‌های متمایز و همچنین تن رنگ ایجاد کنید که در نتیجه سایه‌های رنگی متنوعی ایجاد می‌شود که می‌تواند توجه و همچنین تمرکز شما را جلب کند. به نظر می رسد این یک ترکیب رنگ ساده است که ساخت آن ساده است.

نتیجه

هنگام برنامه ریزی برای خانه، بهتر است با رنگ های خالص و خنثی شروع کنید. نماها و سقف های سفید، شاید با اندکی رنگ زرد و همچنین آبی برای زنده کردن محیط، می توانند با رنگ های پر جنب و جوش و پر جنب و جوش مانند سبز و همچنین فوشیا بدون از دست دادن روشنایی و پالت منسجم اتاق تقویت شوند. اکنون که اصول اولیه را آموخته اید، می توانید آنها را در پروژه طراحی داخلی آینده خود اعمال کنید.

 

گروه چاپ و تبلیغات طرح و نقش (هنر مدرن) با بیش از 20 سال سابقه در زمینه چاپ و تبلیغات، با تکیه بر افراد متخصص و ماشین آلات مدرن و با ارائه سرویس های جامع تبلیغات و چاپ قادر است ایده ها وخواسته های تجاری شما را به صورتی عملیاتی پیاده سازی نماید. باعث افتخار ما خواهد بود تا بتوانیم مجری و مشاور در زمینه  رشد و پیشرفت تجاری شما باشیم. جهت مشاوره با کارشناسان ما لطفا تماس حاصل فرمایید.

 


این مقاله زیر مجموعه خدمات مشاوره و طراحی / دکوراسیون داخلی می باشد.


 

کلمات کلیدی: گروه چاپ و تبلیغات طرح نقش، رنگ شناسی، روانشناسی رنگ، ترکیب رنگ، دکوراسیون، دکوراسیون داخلی، رنگ اصلی، چاپ، برندسازی، تبلیغات، مشاوره تبلیغاتی، طراحی تبلیغاتی، چاپ برچسب های تبلیغاتی، بازاریابی، 

 

 

 

فهرست مقالات

 

  مشاوره، طراحی

  دیجیتال مارکتینگ 

چاپ   سازه های نمایشگاهی   دکوراسیون داخلی   آموزش و مهارت

 

Main Menu