images/Logo/Honare-Modern-293x280pix.png

فروش در رسانه های اجتماعی

راهنمای نهایی سود

اصطلاح تجارت الکترونیک دیگر یک پدیده نیست. در واقع، اکنون این امری عادی است و انتظار می رود که فروشگاه های آجر و ملات نیز یک گزینه تجارت الکترونیک برای مشتریان برای خرید کالاهای آنلاین داشته باشند. آیا فروش در رسانه های اجتماعی به زودی به یک امر عادی تبدیل می شود یا فقط یک مد است؟ ما اینجا هستیم تا به شما بگوییم که فروش در رسانه های اجتماعی به طور قطع یک مد نیست و کاملاً اینجاست که می ماند و رشد می کند! اکنون ممکن است فکر کنید "من یک فروشگاه آنلاین دارم. فکر می کردم همین کافی است.» و ممکن است حق با شما باشد. بسته به صنعت شما، فروش آنلاین از طریق Shopify، BigCommerce یا Lemonstand ممکن است در حال حاضر کافی باشد. اما اگر می خواهید از رقبای خود جلوتر بمانید و با تغییر ترجیحات مصرف کننده همراه باشید. سپس باید فروش دیجیتالی خود را یک قدم فراتر ببرید و فروش را در رسانه های اجتماعی آغاز کنید. شما می خواهید خرید محصولات شما را تا حد امکان برای مشتریان راحت تر کنید. چطوری این کار را انجام میدهی؟ شما خود را در جایی قرار می دهید که اکثر اوقات آنها هستند - در حال مرور و گفتگو در سیستم عامل های رسانه های اجتماعی. یک آمریکایی به طور متوسط ​​حدود 2 ساعت در روز را در شبکه های اجتماعی سپری می کند. به این فکر کنید که اگر بتوانند محصولات شما را بدون ترک برنامه در فیس بوک مرور کنند، چند دقیقه دیگر را در رسانه های اجتماعی صرف می کنند. اما آنها 2 ساعت خود را صرف چه برنامه هایی می کنند؟ خوب، در اینجا هیچ پاسخ روشنی وجود ندارد زیرا برنامه های کاربردی رسانه های اجتماعی محبوب زیادی وجود دارد. هر فرد به طور متوسط ​​پنج حساب رسانه اجتماعی دارد که اغلب از آنها استفاده می کند. شما به عنوان یک کسب و کار چگونه می خواهید بدانید که محصولات خود را کجا بفروشید؟ هر چند وقت یکبار باید آنها را تبلیغ کنید؟ محصولات خود را برای چه کسانی تبلیغ کنید؟ ما امروز به همه این سوالات برای شما پاسخ می دهیم. فقط به خواندن ادامه دهید و تمام ترفندهای تجارت فروش در رسانه های اجتماعی را یاد خواهید گرفت.

غذای آماده

  • انتخاب پلتفرم مناسب برای فروش مشابه انتخاب پلتفرم مناسب برای استفاده به عنوان رسانه اجتماعی است.
  • هرچه مکان‌های بیشتری باشید، برند شما در معرض دید بیشتری قرار می‌گیرد و هرچه گزینه‌های بیشتری ارائه دهید، مشتریان بیشتری جذب خواهید کرد.
  • هرچه تعامل بیشتری با مشتریان بالقوه خود داشته باشید، احتمال خرید آنها از شما بیشتر می شود.

 

فروش اجتماعی دقیقاً چیست؟

فروش در رسانه های اجتماعی، که به عنوان فروش اجتماعی شناخته می شود، زمانی است که کسب و کارها تصمیم می گیرند محصولات خود را در یک پلت فرم اجتماعی آپلود کرده و به فروش برسانند. سپس از آن پلتفرم به عنوان وسیله ای برای دستیابی به مخاطبان خود و فروش به آنها از طریق رسانه های اجتماعی در مقابل یک صفحه وب استفاده می کنند. فروش در شبکه های اجتماعی در حال افزایش است. و این کار را سریع انجام می دهد! همه چیز در دنیای بازاریابی دیجیتال با سرعت رعد و برق رشد می کند. پس اجازه نده این یکی از کنارت بگذره.

افزایش فروش در شبکه های اجتماعی

74 درصد از مصرف‌کنندگان می‌گویند که برای دریافت اطلاعات به رسانه‌های اجتماعی اعتماد می‌کنند تا در خریدهای آینده به آنها کمک کند. علاوه بر این، 43 درصد از مصرف‌کنندگان پس از اطلاع از یک محصول در رسانه‌های اجتماعی، تمایل بیشتری به خرید محصول دارند. با این نوع آمارها، نمی توانید در شبکه های اجتماعی حضور داشته باشید یا در رسانه های اجتماعی تبلیغ نکنید. و به خصوص نمی توانید فرصت فروش در رسانه های اجتماعی را از دست بدهید. مطالعات اخیر نشان داده‌اند که کسب‌وکارهایی که فروش اجتماعی را انجام می‌دهند، معمولاً به ازای هر یک دلار سرمایه‌گذاری شده، بازدهی ۵ دلاری دارند. به عنوان یک کسب‌وکار، نمی‌توانید فقط یک نمایه در شبکه‌های اجتماعی ایجاد کنید و منتظر باشید تا افراد بیایند. این مثل ماهیگیری در بعدازظهر یکشنبه در حوضچه پدربزرگتان نیست. شما با ماهی های بزرگ در دریا شنا می کنید، بنابراین باید با حساب رسانه های اجتماعی خود تلاش کنید. بهترین راه برای انجام این کار فروش اجتماعی است. بنابراین بیایید شروع به یادگیری نحوه انجام این کار کنیم.

انتخاب بستر مناسب برای فروش در رسانه های اجتماعی

وقتی نوبت به فروش اجتماعی می‌رسد، پلتفرم‌های مختلفی دارید که می‌توانید انتخاب کنید. اما چگونه می دانید کدام یک برای کسب و کار شما مناسب است؟ آیا باید روی بیش از یک پلتفرم بفروشید؟ در مورد همه آنها چطور؟ انتخاب پلتفرم مناسب برای فروش مشابه انتخاب پلتفرم مناسب برای استفاده به عنوان رسانه اجتماعی است . به پلتفرم هایی که در حال حاضر با آنها حساب تجاری دارید نگاهی بیندازید. آیا فقط فیسبوک است؟ عالی! سپس در فیس بوک بفروشید. آیا در پینترست، توییتر، فیس بوک و اینستاگرام هستید؟ سپس به معیارهای خود از هر یک نگاهی بیندازید. در کدام یک بیشترین نامزدی را دریافت می کنید؟ این نشانه بسیار خوبی است از اینکه کدام پلتفرم بیشترین درآمد را برای فروش محصول به ارمغان می آورد.شما همچنین می توانید جمعیت شناسی مخاطبان خود را در نظر بگیرید. اگر مخاطبان هدف شما اکثراً از نسل هزاره هستند، ممکن است بخواهید به جای توییتر و لینکدین در فیس بوک و اینستاگرام بفروشید.

 

social media

 

فیس بوک

احتمالاً برای شما جای تعجب نیست که فیس بوک به راحتی پلتفرم برتر ما برای فروش اجتماعی است. بیایید تمام ویژگی‌هایی را که فیس‌بوک به‌عنوان یک کسب‌وکار به شما ارائه می‌دهد، در مورد فروش در رسانه‌های اجتماعی مرور کنیم. ما همچنین بحث خواهیم کرد که کدام صنایع ممکن است بیشترین موفقیت را در فروش در فیس بوک داشته باشند و همچنین برخی از نکات مربوط به فروش در پلت فرم فیس بوک.

کاتالوگ محصولات

یکی از ویژگی های ارائه شده توسط فیس بوک که سایر پلتفرم های رسانه های اجتماعی از آن برخوردار نیستند، کاتالوگ محصولات است. با استفاده از این ویژگی، می توانید موجودی خود را در فروشگاه تجارت الکترونیک خود به نمایه تجاری فیس بوک خود پیوند دهید. و شروع به فروش همان محصولات به طور مستقیم در فیس بوک کنید! فروشگاه آنلاین شما و فیس بوک در هنگام خرید با یکدیگر صحبت می کنند. بنابراین موجودی شما همیشه صحیح است و درآمد بیشتری در جیبتان دارید! می توانید موارد موجود در کاتالوگ محصولات خود را مستقیماً به تبلیغات فیس بوک خود پیوند دهید . در اینجا یک آموزش کامل در مورد نحوه تنظیم کاتالوگ محصولات فیس بوک آورده شده است. بنابراین می توانید به روشی بسیار هدفمند به مشتریان خود دسترسی پیدا کنید. احتمال خرید آنها را افزایش دهید. همچنین می توانید هنگام بازاریابی مجدد برای مشتریان با استفاده از تبلیغات پویا فیس بوک از کاتالوگ خود استفاده کنید. اگر قبلاً از وب‌سایت شما بازدید کرده‌اند و به کالایی نگاه کرده‌اند اما آن را رها کرده‌اند، کافی است از کاتالوگ محصول استفاده کنید تا دوباره آن مورد را در فرم آگهی به آنها نشان دهید. به آنها یادآوری کنید که چه چیزی را از دست می دهند! فروش اجتماعی اینگونه است!

بهترین صنایع برای فیس بوک

فیس بوک دارای ویژگی های زیادی است که آن را به یک پلتفرم سازگار برای تقریباً هر کسب و کاری در هر صنعتی تبدیل می کند. اما در تجربه گذشته ما مشتریان ما در صنایع زیر بیشترین موفقیت را با فروش در رسانه های اجتماعی از طریق فیس بوک داشته اند:

  • پوشاک و پوشاک

  • کالاهای بسته بندی مصرفی

  • محصولات هدیه

  • اثاثیه منزل

  • محصولات زیبایی

  • شرکت های تناسب اندام

نکاتی برای فروش در رسانه های اجتماعی از طریق فیس بوک

1_ کمتر گاهی اوقات بیشتر است. هنگام فروش در فیس بوک، زمانی که پست ها را تقویت می کنید یا برای محصولات خود تبلیغات اجرا می کنید ، همیشه بیشترین موفقیت را خواهید داشت . با این حال، مهم است که به خاطر داشته باشید که کاربران را تحت فشار قرار ندهید، در غیر این صورت ممکن است آنها شما را لغو/بلاک کنند. در عوض، یک محدودیت فرکانس برای تبلیغات خود قرار دهید تا تعداد دفعاتی که کاربر تبلیغ شما را می بیند را محدود کنید.

2_ با آن شخصی شوید. باور کنید یا نه، کاربران در واقع این را ترجیح می دهند. 

اینستاگرام

اینستاگرام اولین پلتفرم 100% بصری و موبایلی بود. اسنپ ​​چت دومین موردی است که به این دسته می‌پیوندد، اما بعداً درباره آن پلتفرم صحبت خواهیم کرد. اینستاگرام اکنون بیش از 1 میلیارد کاربر دارد. و بیش از 80٪ از آنها در واقع از این برنامه برای خرید یا مشاهده محصولاتی که قصد خرید در آینده نزدیک دارند استفاده می کنند. اما چگونه این خریدها را انجام می دهند؟ از طریق یک ویژگی نسبتاً جدید به نام پست‌های قابل خرید که اینستاگرام آن را در اواخر سال 2016 آزمایش کرد و در سال 2018 به طور رسمی در سطح جهانی راه اندازی شد.

پست های قابل خرید

هنگام فروش در اینستاگرام، می توانید کاتالوگ محصولات خود را مانند فیس بوک وصل کنید زیرا پلتفرم ها به هم مرتبط هستند. اما تجربه کاربری برای مشتری متفاوت است. استفاده از پست‌های قابل خرید در اینستاگرام از طریق کاتالوگ محصولات فیس‌بوک هیچ کاربردی ندارد. این فقط یک اولویت کاربر است. بنابراین مهم است که هنگام انتخاب پلتفرم رسانه اجتماعی برای فروش، واقعاً مخاطبان هدف خود را بشناسید. وقتی یک پست قابل خرید در اینستاگرام می بینید متوجه خواهید شد زیرا دارای نماد کیف خرید کوچک است. وقتی کاربر روی یکی از این پست ها ضربه می زند، نام کالا و قیمت آن را می بیند. دوباره روی آن ضربه بزنید و اطلاعات بیشتری دریافت خواهید کرد. سپس اگر چیزی را که می بینید دوست دارید، می توانید همان جا در برنامه اینستاگرام خرید کنید!

 

خرید اینترنتی

 

نکاتی برای فروش در شبکه های اجتماعی از طریق اینستاگرام

1_ تصاویر حرفه ای و با کیفیت اینستاگرام یک پلتفرم مبتنی بر بصری است.

2_ تصویر محصول شما همان چیزی است که مردم ابتدا می بینند. سپس آنها کپی را می بینند، بنابراین مطمئن شوید که تصاویر شما درجه یک هستند. به یاد داشته باشید، شما سعی می کنید این محصول را از طریق صفحه نمایش به فروش برسانید. بهترین راه برای انجام این کار؟ تصاویری با وضوح بالا که محصول شما را به بهترین شکل ممکن نشان می دهد.

3_ کاری کنید که مشتری فکر کند به آن نیاز دارد. چطوری این کار را انجام میدهی؟ ساده است. عکاسی سبک زندگی. تصویر شخصی که واقعاً از محصول شما استفاده می‌کند یا آن را می‌پوشد، فروش دو برابر یا سه برابری نسبت به یک تصویر محصول مستقل ایجاد می‌کند با یک پس زمینه ساده. شما باید به کاربر نشان دهید که پس از خرید محصول شما چقدر زندگی بهتری خواهد داشت.

پینترست

اگر در Pinterest فعال هستید یا به عنوان یک پینر مشتاق شناخته می‌شوید، می‌دانید که Pinterest دارای زبان رسانه اجتماعی خاص خود است. این بدان معناست که روش فروش اجتماعی خاص خود را دارد. قبلاً وقتی کاربران یا پینرها مواردی را در Pinterest می دیدند که می خواستند خریداری کنند. آنها مجبور بودند برای یافتن محصول به شکار لاشخور بروند. گاهی اوقات بدون هیچ شانسی برای یافتن آن. پینترست این مشکل را حل کرد و کسب و کارها تشویق شدند!

پین های قابل خرید

اگر سنجاق‌کننده‌ها یک سنجاق با قیمت آبی را ببینند، به این معنی است که محصول نشان داده شده در پین قابل خریداری است. این به عنوان پین قابل خرید شناخته می شود. کسب‌وکار شما می‌تواند با اتصال پینترست به پلتفرم تجارت الکترونیک خود، از پین‌های قابل خرید استفاده کند. Pinterest به برخی از پلتفرم‌های معروف مانند Shopify، Magento یا BigCommerce پیوند می‌دهد. هر بار که محصول جدیدی اضافه می‌کنید، فقط وقتی محصول را بصورت آنلاین قابل مشاهده می‌کنید، پینترست را بررسی می‌کنید و به طور خودکار به یک پین قابل خرید تبدیل می‌شود. هیچ کار اضافی از طرف شما لازم نیست. اگر پین های قابل خرید دارید، پینرها نیز می توانند مستقیماً به نمایه شما بروند تا پین های شما را که واجد شرایط خرید هستند پیدا کرده و خریداری کنند.

بهترین صنایع برای پینترست

فروش در پینترست جالب به نظر می رسد، درست است؟ به اندازه کافی آسان است و فکر می کنید می توانید آن را انجام دهید. خب مطمئنم حق با شماست و من به شما اعتماد کامل دارم. اما آیا شما کسب و کاری را اداره می کنید که محصولات آن توسط پینر جستجو می شود؟ هر کسب و کاری که در دسته صنایع تایید شده قرار می گیرد می تواند در پینترست بفروشد. اما اگر در هر یک از دسته های زیر قرار بگیرید، بیشترین فروش موفق را در پینترست خواهید دید.

  • دکوراسیون یا بازسازی خانه

  • باغبانی یا محوطه سازی

  • تن پوش

  • آرایش

  • هنر و صنایع دستی

  • مسافرت رفتن

  • غذا و نوشیدنی

  • سلامتی و خودسازی

نکاتی برای فروش در رسانه های اجتماعی از طریق Pinterest

1_ جمعیت شناسی کاربران پینترست تقریباً 42 درصد زن و 13 درصد مرد هستند. محدوده سنی بین کاربران تقریباً به طور مساوی توزیع شده است، اما اکثریت آنها هنوز در نسل هزاره هستند. این اطلاعات جمعیتی را هنگام ساخت تصاویر بصری و copy.m در نظر داشته باشید

2_ توجه به این نکته مهم است که پین ​​ها ناپدید نمی شوند. در واقع، آنها مدتی پس از پست کردن شما در اطراف می مانند، زیرا بیشتر پین ها پین های دیگر کاربران هستند. موردی که دو سال پیش سنجاق کرده‌اید، ممکن است همچنان در گردش باشد.

3_ هدف گذاری کلمات کلیدی Pinterest دارای ویژگی است که دیگر پلتفرم های رسانه های اجتماعی در مورد هدف گذاری تبلیغات از آن استفاده نمی کنند. شما در واقع می توانید کلمات کلیدی را که مشتریان شما برای یافتن محصولات شما جستجو می کنند، هدف قرار دهید. اگر با تبلیغات گوگل آشنا هستید، تنظیمات مشابهی دارد.

اسنپ ​​چت

اسنپ ​​چت احتمالاً اجتماعی ترین و کم فروش ترین در بین لیست پلتفرم های ما است که می توانید در رسانه های اجتماعی به فروش برسانید. با این حال، به همین دلیل، این مکان همچنین جایی است که تبلیغات شما کمتر شبیه تبلیغات و بیشتر شبیه عکس‌های معمولی است. این می تواند به نفع شما باشد. به عنوان یک پلتفرم مبتنی بر ویدیو، ایجاد تبلیغات برای فروش در اسنپ چت می تواند کمی دشوارتر باشد، اما ارزش تبلیغی را دارد که برای شما به ارمغان می آورد. اگرچه نمی توانید مستقیماً در برنامه اسنپ چت تمام تلفن همراه بفروشید. شما می توانید به سایت خود پیوند دهید که در آن کاربران می توانند خرید انجام دهند، سفارش دهند، برای رویدادها ثبت نام کنند و موارد دیگر!

 

شبکه های اجتماعی

 

بهترین صنایع برای اسنپ چت

فروش در اسنپ چت هنوز بسیار جدید است، اما برندگان در این زمینه شروع به درخشش کرده اند. هر کسب‌وکاری که بتواند «پشت صحنه» را به کارهایی که انجام می‌دهد یا چگونه محصولات خود را می‌سازد، سرگرم کند، در این پلتفرم پرفروش خواهد شد.

این معمولاً شامل موارد زیر است:

  • فروشگاه های پوشاک خرده فروشی

  • رستوران ها

  • مناسبت ها

  • ابزارهای فنی

  • شرکت های مسافرتی

نکاتی برای فروش در رسانه های اجتماعی از طریق اسنپ چت

1_ فعال بمان! اسنپ ​​چت یک پلتفرم سریع است که در آن ارتباط مداوم و سریع کلید حفظ توجه مصرف کننده است. عکس های شما فقط چند ثانیه طول می کشد، که به این معنی است که جدول زمانی ارتباط شما با آنها کوتاه است. این می تواند تبدیل سریع را ایجاد کند و روند قیف فروش شما را سرعت بخشد. اما این فاکتور زمان همچنین به این معنی است که می توانید به سرعت مشتری را از دست بدهید. تا زمانی که از طریق فروش محصول ارتباط دائمی داشته باشید، مشکلی برای فروش در اسنپ چت ندارید.

2_ یک تجربه ارائه دهید. شما یک ویدیو در دستان خود دارید تا واقعاً به مشتریان بالقوه خود نشان دهید که چه چیزی ممکن است از دست بدهند. چه یک لباس جدید باشد، چه یک سرگرمی خانگی، یا بلیط جشنواره موسیقی بعدی. به آنها نگاهی اجمالی (فقط در 10 ثانیه) از خرید بعدی خود و اینکه چقدر عالی خواهد بود، بدهید!

3_ آن را کوتاه و شیرین نگه دارید. همانطور که قبلا اشاره کردیم، اسنپ چت یک پلتفرم سریع است. قرار است همه چیز "در یک لحظه" انجام شود. بنابراین هیچ یک از تبلیغات خود را زیاد طولانی نکنید. چه در یک تبلیغ فیلتر شده یا در استوری خود تبلیغ کنید. عکس های خود را کوتاه (فقط چند ثانیه) و داستان های خود را نیز کوتاه نگه دارید (بیش از 10 عکس). این تضمین می‌کند که کاربران را علاقه‌مند نگه می‌دارید و بیشتر به جای ترس از دیدن عکس‌های طولانی خود – یا بدتر از آن، بازمی‌گردند.

4_ پس انداز کنید. تبلیغات اسنپ چت ممکن است برای برخی از صاحبان مشاغل کوچک گران باشد، بنابراین به جای آن این جایگزین را امتحان کنید! یک ژئوفیلتر بسیار ارزان‌تر خریداری کنید که مشتریان می‌توانند هنگام حضور در رویداد یا فروشگاه شما از آن استفاده کنند. اکثر کاربران اسنپ چت دوست دارند ژئوفیلترها را روی اسنپ های خود قرار دهند تا همه دوستانشان بدانند کجا هستند. آنها تبلیغات را برای شما انجام می دهند و تنها کاری که شما باید انجام می دادید طراحی ژئوفیلتر بود.

 

فروش در شبکه های اجتماعی

 

مزایای فروش در شبکه های اجتماعی

هرچه مکان های بیشتری باشید، برند شما در معرض دید بیشتری قرار می گیرد. به همین سادگی است. به وب سایت هایی که ترافیک زیادی دریافت می کنند نگاه کنید. آنها احتمالا منوهای گسترده ای با تعداد زیادی صفحات، صدها پست وبلاگ و محصولات دارند. به این دلیل که هرچه گزینه های بیشتری به مصرف کنندگان ارائه دهید، مشتریان بیشتری را جذب خواهید کرد. این ما را به نفع شماره یک می رساند.

1_ مصرف کنندگان بیشتر

وقتی مشتریان بیشتری جذب می‌کنید، به خودتان این فرصت را می‌دهید که به افراد بیشتری نسبت به قبل بفروشید. مردم دوست ندارند از چیزی ناراحت شوند. مطمئناً آنها هر روز در اینترنت هستند. اما اگر مجبور نباشند برنامه فیسبوک خود را ترک کنند تا به فروشگاه آنلاین شما بروند. سپس شما به طور خودکار اولین انتخاب آنها در خرید آنلاین، با نام فروش اجتماعی هستید.

2_ درآمد بیشتر

با مکان های بیشتر برای خرید، درآمد فروش بیشتری حاصل می شود! اینجوری بهش فکر کن: اگر فقط یک فروشگاه آجر و ملات داشتید و سپس به 5 فروشگاه گسترش می‌دادید، می‌توانید با جذب مشتریان مختلف از نقاط مختلف شهر، درآمد بیشتری کسب کنید. فروش در رسانه های اجتماعی از طریق چندین پلتفرم به شما امکان می دهد به معنای واقعی کلمه به میلیاردها مشتری بالقوه دسترسی داشته باشید.

3_ افزایش دید و آگاهی

حتی اگر روز اولی که شروع به فروش در رسانه های اجتماعی و اجرای تبلیغات می کنید، خریدی نداشته باشید، همچنان در حال رشد کسب و کار خود هستید. آگاهی از برند خود را در چندین کانال افزایش دهید و نام کسب و کار خود را بیشتر از قبل کنید.

4_ مشارکت بیشتر

با فروش در شبکه های اجتماعی، می توانید با مشتریان خود رابطه برقرار کنید و تجربه خرید بهتری را ارائه دهید. مشتریان می توانند از شما سوالاتی بپرسند و شما می توانید در زمان واقعی به آنها پاسخ دهید، همانطور که در فروشگاه شما خرید می کردند. دلیل اصلی تأسیس رسانه های اجتماعی این بود که به مردم کمک کند در رسانه های مختلف اجتماعی تر شوند، پس چرا از آن برای هدف مورد نظر خود استفاده نکنیم؟

فروش اجتماعی نباید اجتناب کرد

  1. فرض نکن که در روز اول تبلیغات، موجودی خود را به فروش می رسانید. بله، فروش اجتماعی راهی سریع برای کسب و کارهای کوچک برای دستیابی به مشتریان در سراسر کشور یا حتی جهان است. اما مهم است که به یاد داشته باشید که فروش اجتماعی هنوز یک مفهوم جدید است که هنوز همه کاربران با آن راحت نیستند. به همین دلیل داشتن تصاویر با کیفیت خوب، توضیحات محصول و فرآیند پرداخت آسان بسیار مهم است.

  2. فقط نفروش برند شما باید شخصیتی پشت آن داشته باشد. شما می خواهید که مردم بیشتر از محصولات کسب و کار شما بدانند. توجه داشته باشید که ابتدا باید با فالوورهای خود اعتماد ایجاد کنید. این پایه و اساس داشتن یک نام تجاری معتبر است که مشتریان دوست دارند مرتباً با آن معامله کنند. به طور مداوم در فیدهای آنها ظاهر شوید و پست های ارزشمندی را به آنها بدهید. برای هر یک از پست های خود یک هدف تعیین کنید و چیزی را فقط به خاطر ارسال پست منتشر نکنید. مطمئن شوید که هنگام ایجاد تقویم بازاریابی محتوای خود در پست‌های خود یکپارچگی داشته باشید و با فالوورهای خود ارتباط برقرار کنید.

  3. نظرات را نادیده نگیرید مردم قطعاً در مورد محصولات شما سؤالاتی خواهند داشت. چه کسی نمی خواهد؟ آنها چیزی می خرند که نمی توانند حس کنند، بو کنند و غیره. اگر سوالی دارند، تا حد امکان به آنها پاسخ دهید. هرچه تعامل بیشتری با مشتریان بالقوه خود داشته باشید، احتمال خرید آنها از شما بیشتر می شود. هر چه بیشتر بفروشید، سوالات بیشتری دریافت خواهید کرد. مدیریت این امر می تواند دشوار باشد. استخدام یک آژانس بازاریابی رسانه های اجتماعی معتبر را در نظر بگیرید تا نظارت روزانه شما را انجام دهد تا بتوانید روی سایر زمینه های کسب و کار خود تمرکز کنید.

چگونه در رسانه های اجتماعی به دنبال مشتری باشیم

اگر فروش خود را توسعه نمی دهید، مشتریان بالقوه در عوض با رقبای شما تماس خواهند گرفت. آیا سازمان فروش شما فرآیند فروش خود را برای همگام شدن با تحولات فروش تطبیق می دهد؟ با امتحان کردن چیزی در این مقاله خود را به چالش بکشید و نتایج خود را با ما در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. در حال حاضر، بیایید با پاسخ به این سوال شروع کنیم، مشتریان هدف شما در کجا در رسانه های اجتماعی جمع می شوند؟

 

فروش آنلاین

 

1. مخاطبان خود را به صورت آنلاین پیدا کنید

پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی زیادی وجود دارد - توییتر، لینکدین، فیس‌بوک، اینستاگرام - کافی است تا سرتان را به چرخش درآورید. به جای اینکه با تلاش برای حضور همزمان در همه جا، خود را لاغر کنید، اتخاذ یک رویکرد هدفمند موثرتر خواهد بود. ابتدا، دریابید که اکثر مشتریان شما به کدام پلتفرم ها مراجعه می کنند و حضور قوی در این پلتفرم های خاص ایجاد کنید. وقتی با صاحبان مشاغل و متخصصان فروش صحبت می‌کنم، بسیاری از آنها با فهمیدن اینکه روی کدام پلت‌فرم‌ها قرار بگیرند، مشکل دارند. احتمالاً از خود می‌پرسید: «موثرترین پلتفرم رسانه اجتماعی برای استفاده در فروش چیست؟» در اینجا یک راه حل سریع وجود دارد. یک ایمیل سریع به 10 مشتری برتر خود بفرستید و بپرسید بهترین پلتفرم رسانه اجتماعی برای ارتباط با آنها چیست. سپس برای آنها یک دعوت نامه برای اتصال در پلت فرم مورد نظرشان ارسال کنید و شروع به گذراندن وقت خود در جایی کنید که آنها (و مشتریان احتمالی) در حال جمع شدن هستند.

نکته: 3 راه برای دستیابی به مشتریان هدف ایده آل را کشف کنید

موفقیت در فروش اجتماعی مستلزم کشف سه راه برتر برای دستیابی مداوم به بسیاری از مشتریان هدف ایده آل شماست. چرا سه راه؟ خوب، برای جلوگیری از قرار دادن تمام تخم مرغ های خود در یک سبد تنها با یک روش و جلوگیری از پخش شدن بیش از حد خود از نظر زمانی و مالی به بیش از سه روش. بنابراین، پایبندی به سه راه اصلی برای دستیابی مداوم به تعداد زیادی از مشتریان هدف ایده‌آل، قابل مدیریت است و شما را متمرکز نگه می‌دارد. چرا کلمه "به طور مداوم"؟ زیرا هر چیزی غیر از ثابت بودن کار نمی کند. اگر فکر می کنید که می توانید با پست های تبلیغاتی گاه به گاه به جکپات دست پیدا کنید، باید دوباره فکر کنید. صرف صدها دلار برای آن نوع استراتژی تقریباً بازگشت منفی سرمایه خود را تضمین می کند. و هیچ چیز کمتر از پیوستن به یک گروه بحث، ارسال یا پاسخ دادن به یک سوال و پیگیری نکردن آن بحث یا ایجاد رابطه با سایر اعضا موثر نیست. مخاطبان شما باید قبل از اینکه به پیام شما اعتماد کنند، شما را ثابت و معتبر ببینند. چرا کلمات "تعداد بزرگ"؟ زیرا برای دستیابی به اهداف درآمدی و استفاده بهینه از زمان خود، باید به افراد بالقوه زیادی دست پیدا کنید. استفاده از LinkedIn را برای یافتن گروه‌هایی که مشتریان شما به آن تعلق دارند، در نظر بگیرید و اگر بیش از 10000 عضو دارند، یکی از مشارکت‌کنندگان برتر آن گروه‌ها (با اظهار نظر در بحث‌ها شروع کنید) به عنوان راهی برای دستیابی به مشتریان در تعداد زیاد باشید. شرکت‌کنندگان گروه نیز 4 برابر تعداد بازدیدهای نمایه را دریافت می‌کنند.

2. گفتگوهای ارزشمندی با افراد بالقوه داشته باشید

بسیاری از مردم از رسانه های اجتماعی صرفا به عنوان ابزار پخش استفاده می کنند زیرا  اصول فروش را فراموش کرده اند . رسانه‌های اجتماعی خیلی مکان پر سر و صدایی هستند، بنابراین تلاش برای رقابت برای اینکه ببینید چه کسی می‌تواند بلندترین فریاد بزند را متوقف کنید! در عوض، سعی کنید به مشتریان ایده آل خود گوش دهید. با دنبال کردن نه نفر از مشتریان بالقوه یا مشتریان برتر خود شروع کنید. به آنچه در مورد سؤالات، چالش ها و موفقیت ها به اشتراک می گذارند توجه کنید. همیشه اطمینان حاصل کنید که با پست‌ها یا توییت‌های آن‌ها تعامل دارید تا بدانند شما یک شرکت‌کننده فعال در گفتگو هستید. به عنوان مثال، شاید یکی از مشتریان شما به تازگی ارتقا یافته یا به شرکت دیگری نقل مکان کرده است. مشتری دیگری محصول جدیدی را عرضه کرده است، یا شاید دو نفر از مشتریان شما به بازارهای جدید وارد شده باشند. این اطلاعات مفید است و می تواند ارزش فوق العاده ای به نحوه تعامل شما با آنها در آینده بیافزاید. بنابراین ارسال یک پاسخ یا پیام مستقیم به مشتری برای تبریک به خاطر آخرین اخبارشان راهی است که به آنها بفهمانید که دارید به آنها گوش می دهید. متعاقبا، با نشان دادن اینکه به پیشرفت آنها توجه می کنید، رابطه و اعتبار خود را با آنها تقویت می کنید که ممکن است منجر به تجارت آینده شود.

3. سرنخ های فروش واجد شرایط ایجاد کنید

در حالی که بسیاری از شرکت ها در تلاش برای تولید سرنخ های واجد شرایط هستند، بیشتر و بیشتر شروع به درک چگونگی رسیدن به این هدف از طریق فروش رسانه های اجتماعی می کنند. یکی از راه‌ها تشویق خریداران به اشتراک‌گذاری اطلاعات تماس و شروع رابطه با نمایندگان فروش است. به طور مشابه، گرفتن آدرس های ایمیل از مشتریان احتمالی به پر کردن قیف فروش شما کمک می کند. بنابراین شما می توانید این کار را از طریق یک صفحه انتخاب کردن با ارائه و ارائه ارزش در ازای اطلاعات تماس آنها انجام دهید. یکی دیگر از ابزارهای عالی برای فروش در رسانه های اجتماعی، لینکدین است. با استفاده از LinkedIn ، می‌توانید جستجوی دقیقی انجام دهید تا مشتریان احتمالی خود را بیابید و با برقراری ارتباط با آنها یا پرداخت هزینه پیام‌های «InMail» به آنها پیام دهید. با این حال، همیشه به یاد داشته باشید که در هنگام واجد شرایط بودن یک مشتری احتمالی، این زمینه های کلیدی را در نظر بگیرید: آیا آنها نیازی به محصول شما دارند؟ سطح اختیارات تصمیم گیری آنها چقدر است؟ آیا آنها بودجه ای برای ارائه راه حل دارند؟

4. از دروازه بان ها عبور کنید

گذشتن از دروازه بان ها هرگز آسان تر از عصر رسانه های اجتماعی نبوده است . گاهی اوقات، یک جستجوی سریع در گوگل یا رسانه های اجتماعی می تواند به شما بگوید که کدام عضو یک شرکت تصمیم گیرنده است. این به شما امکان می دهد از پذیرش و دستیاران دروازه بان ها عبور کنید. چگونه به آن دست یابید؟ قبل از اینکه به یک شرکت نزدیک شوید یا زمانی را صرف توسعه رابطه کنید ، اولین قدم همیشه واجد شرایط بودن مشتری بالقوه است.

خود را به عنوان یک متخصص قرار دهید

برای اینکه خود را به عنوان ارائه دهنده راه حل ایده آل قرار دهید، باید با اثبات تخصص خود از رقبا جدا باشید. راه رسیدن به این هدف این است که خود را به عنوان یک اقتدار، رهبر فکری و متخصص در صنعت خود معرفی کنید. برای کشف بیشتر به ادامه مطلب بروید:

 

دیجیتال مارکتینگ

 

5. تخصص خود را نشان دهید

برای اینکه خود را به عنوان ارائه دهنده راه حل ایده آل قرار دهید ، باید با اثبات تخصص خود از رقبا جدا باشید. راه رسیدن به این هدف این است که خود را به عنوان یک مرجع، به عنوان یک رهبر فکری و به عنوان یک متخصص در صنعت خود معرفی کنید. با ارسال به‌روزرسانی‌هایی که جالب و مرتبط هستند، مخاطبان خود را درگیر کنید. تمام دانشی که دارید را با آنها به اشتراک بگذارید. اگر ارزش زیادی از خود نشان دهید و  محتوای عالی را به اشتراک بگذارید، مردم خواهند دید که شما به خوبی مطلع هستید. وقتی آنها آماده تصمیم گیری برای خرید هستند، می خواهند با شما صحبت کنند.

6. از رقبا متمایز شوید

هنگامی که تخصص خود را نشان دادید، باید خود را از رقبای خود متمایز کنید . اکنون، این بدان معناست که با ارسال پیام منحصر به فرد خود، خود را از رقبا متمایز کنید. چه چیزی شما را متفاوت می کند؟ عناصر اساسی که شما را متمایز می کند چیست؟ مشتریان انتخاب های زیادی در اختیار دارند، اما این در واقع فرآیند خرید را پیچیده می کند و چرخه فروش را طولانی می کند. بنابراین، با متمایز شدن از رقبای خود، تصمیم گیری را برای مشتریان آسان تر می کنید که چرخه خرید را کوتاه می کند.

7. نیازهای مشتریان بالقوه را ارزیابی کنید

اگر همه سوالات درست را در رسانه های اجتماعی بپرسید، پاسخ های عالی دریافت خواهید کرد. حتی بهتر از آن، فالوورهای شما خواهند دید که شما این سوالات را می‌پرسید. وقتی آنها با مانعی روبرو می شوند، برای یافتن راه حل با شما تماس می گیرند زیرا به آنها نشان داده اید که علاقه مند به یادگیری در مورد پایگاه مشتری خود هستید و با نیازهای آنها در تماس هستید. بهترین از همه، شما در حال حاضر در حال گفتگو با آنها هستید.

8. راه حل ها را از طریق ارائه آنلاین به اشتراک بگذارید

 وقتی صحبت از فروش با استفاده از رسانه‌های اجتماعی می‌شود، می‌توانید از طریق ویدیوهای از پیش ضبط‌شده، صفحات فروش، وبینارهای زنده یا جلسات مجازی رو در رو با استفاده از نرم‌افزار کنفرانس ویدیویی فروش داشته باشید . با انتخاب گسترده ابزارهای موجود، باید آنچه را که برای محصول یا خدمات و مشتریان شما مناسب است را بیابید. مهم نیست از چه ابزاری استفاده می کنید، مزایای خود را از قبل برنامه ریزی کنید و بدانید که چگونه بر مخالفت های رایج غلبه کنید.

9. درخواست فروش کنید

در نهایت، این راهنما در مورد به دست آوردن دوستان و دنبال کنندگان بیشتر نیست. این در مورد نحوه استفاده از رسانه های اجتماعی برای فروش است زیرا درخواست فروش نقطه کانونی آن است. وقت آن رسیده است که مکالمات خود را با مشتریان بالقوه به معاملات بسته تبدیل کنید. وقتی می‌خواهید ببندید، باید مستقیماً برای فروش بخواهید. این کافی نیست که به مردم بگویید که این کار را می کنید یا آن کار را انجام می دهید. شما باید بگویید، "به من بپیوندید" یا "اینجا را کلیک کنید تا بخشی از آن باشید." شما باید ایمیل بفرستید و به روز رسانی های زیادی را در رسانه های اجتماعی ارسال کنید. با استفاده از ترکیبی از پلتفرم های رسانه های اجتماعی و ایمیل، فروش را بخواهید. همانقدر که به قدرت فروش اجتماعی اعتقاد دارم، به دور کردن این مکالمات از رسانه های اجتماعی نیز اعتقاد دارم. با مشتریان احتمالی در رسانه های اجتماعی ارتباط برقرار کنید، سپس در یک سطح عمیق تر با آنها در جاهای دیگر تعامل کنید.

نکته: تعهدات افزایشی را به صورت آنلاین دریافت کنید، سپس مکالمه را آفلاین کنید.

کاری که شما به دنبال انجام آن هستید این است که تعهد کوچکی به دست آورید – کاری که اکنون نسبتاً آسان است با انجام آن موافقت کنند. ایده این است که با واداشتن مشتریان خود به تعهد به چیزهای کوچک و پیگیری آن چیزهای کوچک، یک قدم به بستن آن معاملات بزرگ نزدیک تر شده اید.

 

کسب و کار آنلاین

 

10. کسب و کار اسپین آف را دریافت کنید

هنگامی که فروش را بسته اید و محصول را تحویل می دهید، بسیاری از مردم فکر می کنند همه چیز تمام شده است. بنابراین، آنها به پروژه بعدی می روند و هرگز به عقب نگاه نمی کنند. این یک خطای مهلک است. پایان پروژه آغاز رابطه است. در این مرحله، زمان آن است که هدف خود را تنظیم کنید و بر فروش پایدار تمرکز کنید. از معرفی ها و توصیه ها برای کسب و کار بیشتر استفاده کنید. نشان دهید که چگونه می توانید از مشتریان خود در حل مشکلاتشان حمایت کنید. سپس یک رابطه شراکتی برقرار کنید.

 

5 افسانه رایج فروش اجتماعی رد شد

در اینجا 5 اسطوره برتر فروش اجتماعی وجود دارد که ممکن است شما را از بستن معاملات و دریافت پورسانت هایی که صاحبان مشاغل برتر و متخصصان فروش با استفاده از فروش اجتماعی انجام می دهند، باز دارند. بیایید آنها را نابود کنیم! ترجیح می دهید تماشا کنید تا بخوانید؟ 5 افسانه فروش رسانه های اجتماعی را کشف کنید که در زیر از بین رفته اند:

1. برای فروش نیازی به حضور آنلاین ندارید.

حقیقت - 89٪ از خریدها با جستجوی آنلاین شروع می شود!

2. یک وب سایت به اندازه کافی خوب است.

حقیقت – چقدر ترافیک به وب سایت شما می آید؟ 82 درصد از جمعیت جهان توسط سایت های شبکه های اجتماعی دسترسی دارند!

3. شبکه های اجتماعی برای بازاریابی است نه فروش.

حقیقت - 64 درصد از تیم های فروش که از فروش اجتماعی استفاده می کنند به سهمیه فروش می رسند (و 15 درصد تمدید قرارداد بیشتر) در مقابل 49 درصد که آن را قبول نمی کنند!

4. گروه های بحث اتلاف وقت هستند.

حقیقت – 40 درصد از مشتریان از گروه های لینکدین برای بررسی تصمیمات خود استفاده می کنند. شما باید بخشی از این بحث ها باشید!

5. تماس سرد موثرترین است.

حقیقت – یک نماینده فروش متوسط ​​باید 8 تماس سرد برقرار کند تا به مخاطب مناسب برسد.

 

اکنون شما آماده شروع فروش در رسانه های اجتماعی هستید

اگر چیزی از این مقاله آموختید، این را حذف کنید: مشتریان آینده شما در همین لحظه در حال خرید از شبکه های اجتماعی هستند. اگر آنها به محصولات شما نگاه نمی کنند، به این معنی است که آنها از رقبای شما خرید می کنند. اجازه نده که این اتفاق بیفتد!

 

گروه چاپ و تبلیغات طرح و نقش (هنر مدرن) با بیش از 20 سال سابقه در زمینه چاپ و تبلیغات، با تکیه بر افراد متخصص و ماشین آلات مدرن و با ارائه سرویس های جامع تبلیغات و چاپ قادر است ایده ها وخواسته های تجاری شما را به صورتی عملیاتی پیاده سازی نماید. باعث افتخار ما خواهد بود تا بتوانیم مجری و مشاور در زمینه  رشد و پیشرفت تجاری شما باشیم. جهت مشاوره با کارشناسان ما لطفا تماس حاصل فرمایید.


این مقاله زیر مجموعه خدمات مشاوره و طراحی / مشاوره تبلیغاتی می باشد.


کلمات کلیدی: گروه چاپ و تبلیغات طرح و نقش، رسانه های اجتماعی، تبلیغات سودآور،فروش اجتماعی، فروش از اینستاگرام، سوشال مدیا، تبلیغات سوشال مدیا، انتخاب بستر فروش، فروش از طریق یوتیوپ، توییتر، اسنپ چت، پینترست، کمپین های بازاریابی، فروش و بازاریابی، ذهنیت استراتژیک، طراحی سایت، سئو، بهینه سازی سایت، سئو سایت، تولید محتوا، دیجیتال مارکتینگ، تبلیغات آنلاین، مدیریت استراتژیک، برنامه ریزی استراتژیک، تبلیغات، کمپین تبلبغاتی، برندینگ، شبکه اجتماعی، وب سایت، هدیه تبلیغاتی، بازاریابی، نمایشگاه تبلیغاتی، مشاوره تبلیغاتی، طراحی، نحوه فروش، تکنیک فروش، افزایش فروش، فعالسازی فروش، راه های کلیدی فروش

فهرست مقالات

 

  مشاوره، طراحی

  دیجیتال مارکتینگ 

چاپ   سازه های نمایشگاهی   دکوراسیون داخلی   آموزش و مهارت

 

Main Menu