images/Logo/Honare-Modern-293x280pix.png

استراتژی تبلیغات چیست؟

استراتژی تبلیغاتی

استراتژی تبلیغات چیست؟

استراتژی تبلیغاتی یک برنامه عملیاتی است که برای افزایش فروش محصولات یا خدمات خاص، جذب مشتریان جدید و دعوت از مشتریان موجود برای انجام چندین خرید طراحی شده است. استراتژی تبلیغات بخشی از برنامه بازاریابی برند است، بنابراین باید با اهداف شرکت همسو باشد. همچنین در نظر گرفتن نام تجاری، لحن و هویت برند ضروری است تا تجربه کاربر دارای عناصر ناسازگار نباشد.

 

چه انواعی از استراتژی های تبلیغاتی وجود دارد؟

استراتژی های تبلیغاتی زیادی وجود دارد، زیرا موقعیت، هویت و اهداف هر برند منحصر به فرد است. برای دریافت ایده ای از احتمالات، بیایید نگاهی به نحوه طبقه بندی 4 نوع اصلی استراتژی تبلیغات بیندازیم.

 

استراتژی تبلیغاتی

 

 

1- تبلیغات محتوا

این استراتژی تبلیغاتی به دنبال تأثیر مستقیم بر مصرف کنندگان از طریق کانال های مختلف، با پیامی مستقیم و واضح است که هدف آن رسیدن به بیشترین تعداد ممکن است. اگرچه ویژگی‌های مشابهی با بازاریابی محتوا دارد، اما از آنجایی که مستقیم‌تر و بیشتر بر برند متمرکز است، یکسان نیست.

در تبلیغات محتوا، می‌توانیم زیرگروه‌های زیر را تشخیص دهیم:

  • تبلیغات آموزنده: بر نشان دادن نام تجاری و ارزشی که می تواند برای مشتریان بالقوه به ارمغان بیاورد تمرکز دارد. معمولاً مبتنی بر ارزش های عقلانی است.
  • تبلیغات مقایسه ای: بر مقایسه یک برند با رقیب تمرکز می کند تا ویژگی هایی را که آن را متمایز می کند تقویت کند و مصرف کننده را متقاعد کند که می تواند مزایای بیشتری را ارائه دهد. اگر چه این می تواند بسیار موثر باشد، اما باید هنگام استناد به ادعاهای خود بسیار مراقب باشید تا با مشکلات قانونی مواجه نشوید.
  • تبلیغات احساسی: اگر تبلیغات آموزنده بیشتر مبتنی بر عوامل منطقی باشد، تبلیغات احساسی به دنبال واکنش عاطفی است. این می تواند در تأثیرگذاری بر تصمیمات خرید بسیار مؤثر باشد، زیرا می دانیم که اینها یک مؤلفه ناخودآگاه قوی دارند که بر اساس احساس مردم در مورد یک محصول یا خدمات است.

 

استراتژی مارکتینگ

 

2- کشش تبلیغات

این استراتژی تبلیغاتی برای برندهایی است که در حال حاضر به خوبی شناخته شده و در بازار موقعیت خوبی دارند. هدف این استراتژی به جای دنبال کردن مشتریان، حفظ برند در ذهن مصرف کننده و سوق دادن مردم به سمت آن است. این بر شناسایی با نام تجاری و وفاداری طولانی مدت تمرکز دارد.

 

3- تبلیغات فشاری

این استراتژی تبلیغاتی بیشتر برای محصولات یا خدمات جدید مناسب است، زیرا به دنبال شناخته شدن چیزی در بین مصرف کنندگان به منظور موقعیت خوب و ایجاد فروش است.

استراتژی فشار می تواند از کانال های مختلفی استفاده کند، از رسانه های سنتی گرفته تا تبلیغات اجتماعی. در بسیاری از موارد، با استراتژی های قیمت گذاری همراه است. برای مثال، ارائه قیمت‌های راه‌اندازی ارزان‌تر برای تولید توده بحرانی اولیه از مصرف‌کنندگان.

همچنین رایج است که تبلیغات فشاری همراه با بازاریابی محتوا همراه باشد، به طوری که یک نام تجاری جدید بتواند در همان ابتدا قدرت خود را تثبیت کند و خود را به عنوان یک متخصص در بخش خود قرار دهد.

 

استراتژی های تبلیغاتی

 

چند نمونه از استراتژِی های تبلیغاتی:

اینفلوئنسر مارکتینگ : اینفلوئنسر مارکتینگ یک استراتژی تبلیغاتی است که بر اقتدار کاربران با حضور قوی در رسانه های اجتماعی برای تبلیغ یک محصول یا خدمات به دنبال کنندگان خود متکی است.

پیش از این، این تمایل وجود داشت که به تعداد فالوورهایی که یک فرد داشت بیش از همه اهمیت داده شود و کمپین هایی برای انتشار گسترده ترین ممکن ایجاد می شد. اکنون روند این است که برای سطح تعامل بیشتر ارزش قائل شویم و به دنبال متخصصان در جایگاه هایی با مخاطبان کمتر (ریز اینفلوئنسرها) باشیم.

تبلیغات اجتماعی: این استراتژی تبلیغاتی شامل استفاده از پلتفرم‌های تبلیغاتی در شبکه‌های اجتماعی برای درج تبلیغات پولی بر روی آن‌ها، معمولاً از طریق مدل پرداخت به ازای کلیک است(ppc). چیزی که این کار را به خوبی انجام می دهد، امکان هدف گذاری عالی است. به خاطر داشته باشید که شبکه های اجتماعی به حجم زیادی از داده های مربوط به کاربران خود دسترسی دارند، بنابراین می توانید مخاطبان بسیار خاصی را بر اساس عواملی مانند وضعیت زندگی یا علایق آنها تقسیم بندی کنید.

در مقالات آینده به انواع استراتژِی های تبلیغاتی اشاره خواهیم کرد.

 

 

گروه چاپ و تبلیغات طرح و نقش (هنر مدرن) با بیش از 20 سال سابقه در زمینه چاپ و تبلیغات، با تکیه بر افراد متخصص و ماشین آلات مدرن و با ارائه سرویس های جامع تبلیغات و چاپ قادر است ایده ها و خواسته های تجاری شما را به صورتی عملیاتی پیاده سازی نماید. باعث افتخار ما خواهد بود تا بتوانیم مجری و مشاور در زمینه  رشد و پیشرفت تجاری شما باشیم. جهت مشاوره با کارشناسان ما لطفا تماس حاصل فرمایید.


این مقاله زیر مجموعه خدمات مشاوره تبلیغاتیدیجیتال مارکتینگ می باشد.


کلمات کلیدی: گروه چاپ و تبلیغات طرح و نقش،ذهنیت استراتژیک، مدیریت استراتژیک، برنامه ریزی استراتژیک، تبلیغات، کمپین تبلبغاتی، برندینگ، شبکه اجتماعی، وب سایت، استراتژی تبلیغاتی، مارکتینگ استراتژی

فهرست مقالات

 

  مشاوره، طراحی

  دیجیتال مارکتینگ 

چاپ   سازه های نمایشگاهی   دکوراسیون داخلی   آموزش و مهارت

 

Main Menu