images/Logo/Honare-Modern-293x280pix.png

تبلیغات چیست

تبلیغات چیست

 اصول اولیه تبلیغات

تبلیغات راهی برای بازاریابی کسب و کار شما به منظور افزایش فروش، جذب مشتریان جدید یا آگاه کردن مخاطبان از محصولات یا خدمات شما است.

 

اصول اولیه تبلیغات

 

1. بررسی اجمالی

تبلیغات راهی برای بازاریابی کسب و کار شما به منظور افزایش فروش یا آگاه کردن مخاطبان از محصولات یا خدمات شما است. تا زمانی که مشتری مستقیماً با شما معامله کند و واقعاً محصولات یا خدمات شما را بخرد، تبلیغات شما ممکن است به ایجاد اولین برداشت آنها از تجارت شما کمک کند.این راهنما به شما توصیه می کند که کجا و چگونه تبلیغ کنید و تبلیغات چه دستاوردهایی دارد. همچنین به شما نشان می دهد که چگونه فرآیند تبلیغات را مدیریت کنید و اطمینان حاصل کنید که ارزش پول را دریافت می کنید.

 

2.  فواید تبلیغات

تبلیغات میتوانداطلاعات اولیه مانند اطلاعات تماس و آدرس وب سایت خود را ارائه دهید با اطلاع رسانی به مشتریان بالقوه در مورد محصول یا خدمات خود، فروش را افزایش دهید به مشتریان در مورد تغییرات خدمات خود، راه اندازی محصول جدید، پیشنهادات ویژه و بهبودها بگویید اقدام خاص سریع شاید واداشتن مشتریان به بازدید از محل یا وب سایت شما یا استفاده از کوپن تخفیف در زمان مشخص:

  • به مشتریان فعلی کسب و کار خود را یادآوری کنید
  • نگرش و برداشت مردم از کسب و کار خود را تغییر دهید
  • کمک به ایجاد یا توسعه یک نام تجاری متمایز برای کسب و کار شما
  • ایجاد آگاهی از کسب و کار شما
  • یک جایگاه یا جایگاه خاص در بازار ایجاد کنید

مشتریان خود را هدف قرار دهید

تصمیم بگیرید که آیا مخاطب هدف شما محلی است یا منطقه ای، ملی یا بین المللی یا ترکیبی. قبل از انتخاب یک نوع رسانه، باید از تجارت رسانه و سایر منابع مستقل در مورد تیراژ یا تعداد مخاطبان آنها اطلاعاتی کسب کنید. اساساً باید بدانید که چه تعداد، کجا و چه کسی. ارقام را می توان به طور معمول به گروه های سنی، میانگین درآمد و سایر شاخص های مفید تقسیم کرد. به یاد داشته باشید که شما موظف هستید که از قانونی، شایسته، صادقانه و واقعی بودن تبلیغات خود اطمینان حاصل کنید. سازمان استانداردهای تبلیغاتی اطلاعاتی در مورد کدهای تبلیغاتی دارد.

 

3. انواع تبلیغات

تبلیغات محلی

تبلیغات محلی می تواند برای هر کسب و کار، به ویژه مشاغل کوچک و تاجران انحصاری مفید باشد. نمونه هایی از تبلیغات محلی عبارتند از:

  • قطره جزوه
  • تابلوهای سوپرمارکت، کارت پستال در ویترین مغازه ها
  • فضای تبلیغاتی اجاره شده در ایستگاه‌های راه‌آهن، ایستگاه‌های اتوبوس یا اتوبوس‌ها، جزایر دوربرگردان، مراکز تفریحی یا جراحی‌های پزشکان
  • خبرنامه ها، برنامه ها و مجلات سازمان های محلی
  • یک تابلو در خارج از محل کسب و کار شما
  • روزنامه ها، مجلات و دایرکتوری های محلی و منطقه ای

 

دایرکتوری های اینترنتی _ آنلاین

تبلیغات در اینترنت می تواند مقرون به صرفه باشد و پوشش ملی و بین المللی می دهد که در غیر این صورت ممکن است قادر به پرداخت آن نباشید. نمونه هایی از تبلیغات اینترنتی عبارتند از:

تبلیغات در وب سایت خود اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما به روز، مرتبط و در جهت افزایش فروش است. مشتریان خود را آسان کنید تا راه خود را در وب سایت خود پیدا کنند و از آنها سفارش داده و با شما تماس بگیرند. تبلیغات کسب و کار خود در وب سایت های دیگر از تبلیغات بنر و پاپ آپ برای تبلیغ کسب و کار خود استفاده کنید و به وب سایت خود پیوند دهید.

 

مطبوعات تجاری و فنی

اگر کسب و کار شما به مشاغل دیگر می فروشد، تبلیغات در این نشریات می تواند راهی مفید برای به دست آوردن فروش، درخواست محصول، مشخصات بالاتر، مشارکت تجاری و حتی سرمایه گذاران بالقوه باشد.

 

رادیو

اکثر مردم برای موسیقی یا اظهار نظر - اغلب در حین انجام کارهای دیگر به رادیو گوش می دهند و بنابراین تبلیغ شما برای تأثیرگذاری بر تکرار تکیه می کند. می‌توانید از ویژگی‌های خاصی مانند آب‌وهوا یا اخبار سفر حمایت مالی کنید تا تبلیغات خود را برجسته کنید.

 

سینما

تبلیغات سینمای محلی به مخاطبان اسیر با مدت زمان طولانی برای تبلیغات شما ارائه می دهد.

 

تبلیغات در فضای باز

تبلیغات در فضای باز شامل هر رسانه فضای باز از بیلبوردهای ثابت گرفته تا تبلیغات متحرک، به عنوان مثال در اتوبوس ها می شود. ممکن است برای برخی از انواع تبلیغات در فضای باز، یعنی بیشتر پوسترها و برخی از انواع تابلوها، به مجوز برنامه ریزی نیاز داشته باشید.

 

روزنامه ها، مجلات و تلویزیون ملی

اینها می‌توانند پرهزینه باشند، اما می‌توانند به شما کمک کنند تا مخاطبان زیادی را جذب کنید. قبل از تصمیم گیری برای تبلیغ در سطح ملی، باید در مورد تعداد خوانندگان و مخاطبان راهنمایی دریافت کنید.

 

تاثیر رسانه های جمعی در تبلیغات

 

4. برنامه ریزی کمپین تبلیغاتی

تبلیغات می تواند با اطلاع رسانی به مشتریان بالقوه و فعلی در مورد راه اندازی محصول جدید، پیشنهادات ویژه و بهبودها، فروش را افزایش دهد. به غیر از یادآوری کسب و کار شما به مشتریان فعلی، تبلیغات همچنین می تواند به ایجاد یا توسعه یک برند متمایز برای کسب و کار شما کمک کند.

 

مشتریان خود را هدف قرار دهید

بسیاری از کسب و کارها کمپین های تبلیغاتی را برای افزایش فروش، افزایش آگاهی از برند و یا راه اندازی یک محصول جدید راه اندازی می کنند. شما می توانید یک پیشنهاد مقدماتی را در نظر بگیرید تا به افراد انگیزه ای برای بازدید یا تماس بدهید. با این حال باید تصمیم بگیرید که آیا مخاطب هدف شما محلی است یا منطقه ای، ملی یا بین المللی یا ترکیبی. این بر نوع رسانه انتخابی شما تأثیر می گذارد. شما باید از کسب و کار رسانه و سایر منابع مستقل در مورد تیراژ یا تعداد مخاطبان آنها اطلاعات کسب کنید. ارقام را می توان به طور معمول به گروه های سنی، میانگین درآمد و سایر شاخص های مفید تقسیم کرد. به یاد داشته باشید که شما موظف هستید که از قانونی، شایسته، صادقانه و واقعی بودن تبلیغات خود اطمینان حاصل کنید. سازمان استانداردهای تبلیغاتی اطلاعاتی در مورد کدهای تبلیغاتی دارد. آیا خودتان می توانید کمپین را برنامه ریزی کنید؟ باید به دقت در مورد آنچه می‌خواهید به دست آورید و پیامی که می‌خواهید خواننده، بیننده یا شنونده از آن ببرد فکر کنید. تبلیغات تنها زمانی مؤثر است که با پیامی به مخاطبان هدف خود دست پیدا کنید که آنها را به خرید یا حداقل اطلاعات بیشتر وادار کند. ممکن است بتوانید خودتان تبلیغاتی برای رسانه های چاپی طراحی و تولید کنید. اما اگر نیازهای تبلیغاتی شما بیشتر از یک تبلیغات محلی گاه به گاه و با قیمت پایین است، ممکن است بخواهید تبلیغات خود را به یک آژانس تبلیغاتی برون سپاری کنید. این تنها در صورتی مناسب است که شما آمادگی پرداخت هزینه اضافی را داشته باشید، اما طراحی حرفه ای تبلیغات شما می تواند موفقیت آنها را بهبود بخشد.

 

5. ارزش برای پول

حداکثر بودجه را در نظر بگیرید. مشخص کنید که کدام گزینه بهترین بازده ممکن را دارد ممکن است یک یا دو تبلیغ در یک رسانه گران‌تر یا چندین آگهی در فروشگاه‌های ارزان‌تر باشد. اگر اولین کمپین شماست، با مشاوره گرفتن از سایر افراد در صنعت خود و یافتن آنچه برای آنها مفید است، خطرات خود را کاهش دهید. اطلاعاتی در مورد رسانه ای که در نظر می گیرید به ویژه ارقام مربوط به مخاطبان یا خوانندگان و میزان نزدیکی آنها به بازار هدف شما را دریافت کنید.

 

برای یک معامله تبلیغاتی بهتر مذاکره کنید

همه شرکت های رسانه های تبلیغاتی کارت های نرخ تولید می کنند - اطلاعاتی در مورد نرخ هایی که برای تبلیغات دریافت می کنند. اما معمول است که با توجه به نوع کمپین مورد نظر خود، روی قیمت نهایی مذاکره کنید. مذاکره می تواند باعث کاهش قیمت، تکرار رایگان یا تخفیف یا موقعیت بهتر در نشریه شود. اطمینان حاصل کنید که هر گونه تبلیغات چاپی در بهترین موقعیت ممکن قرار دارد. یادت باشد: صفحات سمت راست، به خصوص صفحات دست راست اولیه (آنهایی که در قسمت اولیه انتشار هستند)، بیش از همه نظر خواننده را به خود جلب می کند. برای مثال، آگهی فروش گلخانه باید در صفحه ای باشد که به باغبانی اختصاص دارد موثرترین مکان برای آگهی روزنامه شما صفحه یک یا سه است ترجیحاً در گوشه پایین سمت راست اگر تبلیغ شما دارای کوپن است برای خوانندگان که باید آن را قطع و ارسال کنند مطمئن شوید که در لبه صفحه قرار داده شده است.

 

رسانه ها در تبلیغات

 

7. نظارت و مدیریت کمپین تبلیغاتی

یک کمپین تبلیغاتی خوب می‌تواند سفارش‌ها را جذب کند اما مطمئن شوید که می‌توانید با پاسخ‌ها مقابله کنید. شما باید سطح پاسخ مورد انتظار را تعیین کنید و بررسی کنید که منابع کافی برای پاسخگویی به آن دارید. ممکن است به سیستمی نیاز داشته باشید تا مطمئن شوید سرنخ‌ها از دست نمی‌روند. به عنوان مثال، می توانید یک فرم استعلام استاندارد طراحی کنید تا برای افرادی که تماس های خود را انجام می دهند استفاده شود. هدف اصلی این است که تا آنجا که ممکن است در مورد آنچه تماس گیرنده می خواهد، بیابید.

 

نظارت بر یک کمپین تبلیغاتی

هر بار که پرس و جو می کنید یا فروش انجام می دهید، بپرسید که مشتری در مورد شما چگونه شنیده است. این به شما امکان می دهد بدانید که کدام تبلیغات یا سایر فعالیت های بازاریابی موثرتر هستند. بررسی کنید که آیا الگوهایی در سوالات مربوط به زمان و مکان نمایش تبلیغات شما وجود دارد یا خیر. اگر کوپن‌ها را در آگهی‌های چاپی قرار می‌دهید، از کد متفاوتی برای هر نشریه‌ای که در آن ظاهر می‌شود استفاده کنید. این به شما امکان می‌دهد دقیقاً مشخص کنید که کوپن‌های دریافتی از کجا آمده‌اند. باید به نوع فروش هر تبلیغ و اینکه آیا آنها حاشیه سود خوبی دارند نگاه کنید. توجه داشته باشید که برخی از تبلیغات ممکن است نتایج را با تاخیر انجام دهند. یک نفر ممکن است روز بعد سفارش دهد، دیگری ممکن است چند هفته یا حتی ماه صبر کند. محصولات گران‌تر ممکن است اغلب توسط مصرف‌کنندگان خریداری نشوند، و بنابراین تبلیغات شما ممکن است برای حفظ برند شما در جلوی ذهن مردم برای مراجعات بعدی باشد. اندازه گیری تبلیغات با هدف افزایش آگاهی از برند همیشه سخت تر است زیرا مستقیماً به فروش منتقل نمی شود.

 

7. یک آگهی بنویسید

یک آگهی باید متناسب با نوع رسانه چاپی و علایق و عادات خواننده بالقوه باشد. به عنوان مثال، اگر تجهیزات باغبانی می فروشید، ممکن است آگهی طولانی تری برای مجله باغبانی بنویسید جایی که می توانید فرض کنید که خواننده از قبل به موضوع علاقه مند است و بنابراین احتمال خواندن تمام متن بیشتر است. به همین ترتیب، ممکن است یک آگهی کوتاه‌تر برای یک روزنامه عمومی بنویسید.

 

 

یک تبلیغ خوب باید دارای:

  • یک عنوان هدفمند این باید توجه خواننده را جلب کند و او را به خواندن ادامه دهد.
  • طراحی واضح طرح را به هم نریزید و از حروف کوچک یا پیچیده اجتناب کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که اطلاعات تماس شما به راحتی قابل مشاهده است.
  • متن خوب نوشته شده یا "کپی"کپی خوب توجه را به مزایای محصول یا خدمات جلب می کند و باید به این سوال پاسخ دهد که، چه چیزی در آن برای من وجود دارد؟

گروه چاپ و تبلیغات طرح و نقش (هنر مدرن) با بیش از 20 سال سابقه در زمینه چاپ و تبلیغات، با تکیه بر افراد متخصص و ماشین آلات مدرن و با ارائه سرویس های جامع تبلیغات و چاپ قادر است ایده ها وخواسته های تجاری شما را به صورتی عملیاتی پیاده سازی نماید. باعث افتخار ما خواهد بود تا بتوانیم مجری و مشاور در زمینه  رشد و پیشرفت تجاری شما باشیم. جهت مشاوره با کارشناسان ما لطفا تماس حاصل فرمایید.


این مقاله زیر مجموعه خدمات چاپ می باشد.


کلمات کلیدی: گروه چاپ و تبلیغات طرح و نقش،ذهنیت استراتژیک، مدیریت استراتژیک، برنامه ریزی استراتژیک، تبلیغات، کمپین تبلبغاتی، برندینگ، شبکه اجتماعی، وب سایت.

فهرست مقالات

 

  مشاوره، طراحی

  دیجیتال مارکتینگ 

چاپ   سازه های نمایشگاهی   دکوراسیون داخلی   آموزش و مهارت

 

Main Menu