images/Logo/Honare-Modern-293x280pix.png

مهارت بازاریابی

مهارت بازاریابی

هر آنچه باید در مورد بازاریابی میدانی بدانید

بازاریابی میدانی شاخه‌ای از بازاریابی است که در آن برندها محصولات خود را در مکان‌های خرده‌فروشی، رویدادها، پردیس‌های دانشگاهی یا در مکان‌های عمومی در معرض دید مشتریان قرار می‌دهند. ابتکارات بازاریابی میدانی شامل تبلیغات، دموها و فروش مستقیم است. اهداف بازاریابی میدانی بسته به شرکت و کمپین متفاوت است، اما برخی از اهداف مشترک شامل آگاهی از برند، افزایش فروش در مکان‌های هدف، و افزایش تعامل با جوامع خرید محلی است.

 

بازاریابی میدانی

 

انواع کمپین های بازاریابی میدانی نمایش محصول:

1. نمایش محصول

رایج ترین فعالیت بازاریابی میدانی است. برای برندهای غذا و نوشیدنی، اینها معمولاً به شکل هدایا هستند، که در آن یک نماینده برند نمونه‌های رایگانی را به خریداران در مکان‌های خرده‌فروشی یا افراد عمومی در رویدادها یا خیابان ارائه می‌دهد. برای کالاهای غیرقابل مصرف، دموهای محصول معمولاً نمایش‌های جذابی هستند که در آن به مشتریان بالقوه تجربه عملی در استفاده از محصول یا مشاهده آن در عمل داده می‌شود.

2. فروش مستقیم

فروش مستقیم شامل فروش توسط نمایندگان برند در نقطه تعامل به مشتریان است. برندها معمولاً کمپین های فروش مستقیم را با نمایش محصول جفت می کنند و از علاقه مصرف کنندگان پس از امتحان محصول بهره می برند. سایر اشکال کمپین های بازاریابی میدانی که بر فروش مستقیم متمرکز شده اند، فروشگاه های پاپ آپ و میزهای تبلیغاتی در رویدادها هستند.

3. حسابرسی خرده فروشی

همه ابتکارات بازاریابی میدانی با مشتری روبرو نیستند. شرکت‌ها همچنین از تیم‌هایی در این زمینه استفاده می‌کنند تا نحوه ارائه مواد بازاریابی سنتی خود را در فروشگاه بررسی کنند. در طول ممیزی های خرده فروشی، تیم های میدانی داده هایی را جمع آوری می کنند که نحوه نمایش محصولات، علائم و مواد تبلیغاتی آنها را در قفسه و در سراسر مکان های خرده فروشی توصیف می کند.

4. مزایای ممیزی خرده فروشی دو چیز است

از یک طرف، آنها بینشی به مدیران بازاریابی در مورد اثربخشی فروشگاه های مختلف در اجرای قراردادهای بازاریابی می دهند از سوی دیگر، آنها به برندها این فرصت را می دهند تا اشتباهات خود را تصحیح کنند و اثربخشی نقطه تولید خود را به حداکثر برسانند.

5. تلاش های بازاریابی فروش بازاریابی چریکی

تاکتیک‌های بازاریابی چریکی با برداشتن نام خود از سبک جنگ بدنام به دلیل ماهیت ضربه و فرار، به همان اندازه غیرقابل پیش‌بینی هستند. برندها از اصطلاح "بازاریابی چریکی" برای اشاره به کمپین های خلاقانه ای استفاده می کنند که مصرف کنندگان را به روش ها و مکان هایی هدف قرار می دهند که ممکن است انتظار نداشته باشند. کمپین های بازاریابی چریکی معمولاً هزینه کمی دارند، اما انرژی و تخیل بالایی دارند، و برندها اغلب به شدت به "پا در خیابان" خود برای از بین بردن آنها متکی هستند.

 

بازاریابی میدانی

 

سازمان بازاریابی میدانی چیست؟

برای اجرای موثر کمپین های بازاریابی میدانی، کسب و کارها اغلب یک سازمان بازاریابی میدانی اختصاصی در شرکت خود ایجاد می کنند. این گروه ها وظیفه توسعه و اجرای کلیه کمپین های بازاریابی میدانی را بر عهده دارند. سازمان های بازاریابی میدانی اغلب مناطق عملیاتی خود را به مناطق تقسیم می کنند، با مدیران منطقه ای که بر مناطق بزرگ نظارت می کنند و رهبران تیم را برای هر منطقه کوچکتر تعیین می کنند. در حالی که مدیریت قلمرو برای شرکت‌هایی که در سراسر کشور توزیع می‌کنند مهم‌تر است، حتی برندهای کوچک‌تر اغلب برنامه‌های تبلیغاتی خود را بر اساس مکان مدیریت می‌کنند. بسته به نوع فعالیت های بازاریابی میدانی که یک شرکت دنبال می کند، ممکن است برای تعدادی موقعیت مجزا استخدام کند.

نماینده بازاریابی میدانی:

نمایندگان بازاریابی میدانی عمومی هستند  آنها ممکن است نمایش محصولات و بازرسی های خرده فروشی را انجام دهند یا محصولات را مستقیماً در نمایشگاه ها و رویدادها به مشتریان بفروشند. هدف اصلی آنها افزایش آگاهی از برند از طریق تعامل حضوری و حضوری با مصرف کنندگان است. بازاریابان میدانی همچنین به عنوان رابط بین خریداران و فروشندگان عمل می کنند و اطلاعات ارزشمندی در مورد محصولات و خدمات به مصرف کنندگان ارائه می دهند.

مدیر بازاریابی میدانی:

مدیران بازاریابی میدانی مسئول استخدام، آموزش و هدایت تیم های میدانی خود و همچنین اطمینان از دستیابی کمپین های بازاریابی میدانی به اهداف مورد نظر خود هستند. در حالی که مدیران بازاریابی میدانی اغلب با مدیران ارشد بازاریابی کار می کنند تا تعیین کنند که این اهداف چیست، مدیران بازاریابی میدانی کمپین های خاصی را طراحی می کنند و اطمینان حاصل می کنند که تا حد امکان موثر و کارآمد اجرا می شوند. مدیران بازاریابی میدانی نیز مسئول گزارش این ابتکارات به مدیریت ارشد هستند.

سفیر برند/نماینده برند:

سفیران برند افرادی هستند که برای تبلیغ، تایید، یا در غیر این صورت نمایندگی یک برند یا محصول را دریافت می کنند. شرکت های بزرگ اغلب افراد مشهور را به خدمت می گیرند تا به عنوان چهره محصول خود به دنبال کنندگان شخصی خود عمل کنند. از سوی دیگر، شرکت‌هایی که دسته چک‌های کوچک‌تری دارند، با برنامه‌های سفیران برند مردمی، آگاهی از برند را گسترش می‌دهند.

نماینده تیم خیابانی:

نمایندگان تیم خیابانی، هم در طول رویدادهای رسمی و هم از طریق تلاش‌های تبلیغات اجتماعی خودشان، قهرمانان صدای یک برند هستند. در طول رویدادها و کمپین‌های بازاریابی چریکی، مارک‌ها ممکن است از تیم خیابانی خود استفاده کنند تا به عنوان «چکمه‌های روی زمین» آن‌ها عمل کنند - آگهی‌ها، برچسب‌ها یا محصولات را در اختیار جمعیت قرار دهند.

 

بازاریابی میدانی در مقابل بازاریابی سنتی

برای شرکت‌های کالاهای مصرفی، بازاریابی به معنای نزدیک‌تر کردن یک برند و پایگاه مشتری آن است. این هدف از برندسازی اولیه یک محصول تا کمپین های آگاهی از برند و در نهایت به تبلیغات متمرکز بر فروش را شامل می شود. بازاریابی میدانی به خودی خود یک استراتژی بازاریابی جامع نیست (برندها حداقل باید تحقیقات اولیه بازار را انجام دهند)، اما بخشی ضروری از هر کمپین بازاریابی است که مستقیماً با مشتریان ارتباط برقرار می کند.

 

 گروه چاپ و تبلیغات طرح و نقش (هنر مدرن) با بیش از 20 سال سابقه در زمینه چاپ و تبلیغات، با تکیه بر افراد متخصص و ماشین آلات مدرن و با ارائه سرویس های جامع تبلیغات و چاپ قادر است ایده ها وخواسته های تجاری شما را به صورتی عملیاتی پیاده سازی نماید. باعث افتخار ما خواهد بود تا بتوانیم مجری و مشاور در زمینه  رشد و پیشرفت تجاری شما باشیم. جهت مشاوره با کارشناسان ما لطفا تماس حاصل فرمایید.


 این مقاله زیر مجموعه خدمات چاپ / بازاریابی می باشد.


 کلمات کلیدی: گروه چاپ و تبلیغات طرح و نقش، طراحی تبلیغاتی، فضای مجازی، طراحی، تبلیغات،برندینگ، بازاریابی.

فهرست مقالات

 

  مشاوره، طراحی

  دیجیتال مارکتینگ 

چاپ   سازه های نمایشگاهی   دکوراسیون داخلی   آموزش و مهارت

 

Main Menu